gele kaart en discussie over de scheids

Wat vinden we van t forum....

Moderator: Beheerdersteam

Gebruikersavatar
Marp
Beheerder / Sysadmin
Berichten: 8790
Lid geworden op: vr 11 mar 2005, 22:25
Locatie: Bergen op Zoom

Re: gele kaart en discussie over de scheids

Bericht door Marp »

Dit noem ik geen gezond discussieren meer. Hoe Wowly het ook opvatte: verwijzen naar Nazi- en andere dictatoriale regimes vind ik beledigend en immoreel. En dat alleen omdat je een keer niet achter een beslissing van het team staat, zonder te weten wat hier al over besproken is en wordt? Het contact met Sander verloopt gezonder dan enkele uitingen in dit topic. En voor wie het nog niet doorhad: Sassiness = Sander.

Als nieuwstaferelen model staan voor de wijze van communiceren, stel ik voor om een pauze in te lassen en eerst de gemoederen tot rust te laten komen.
Gebruikersavatar
Wowly
Beheerder
Berichten: 8788
Lid geworden op: vr 19 nov 2004, 18:56
Locatie: Budel
Contacteer:

Re: gele kaart en discussie over de scheids

Bericht door Wowly »

Gezien de reacties van Sander en Koen zien de mods geen noodzaak meer een ban te handhaven. De ban wordt per direct opgeheven*.

Hierbij wil het team aangeven dat de "hulp" aan Sander dit proces zeer zeker niet heeft geholpen. Het is de houding van beiden die dit voor elkaar hebben gekregen. Het Modteam zal verder overleggen over de structuur waarop zal worden omgegaan met sancties. deze zal duidelijker moeten zijn. We blijven openstaan voor opbouwende hulp in deze.

Wowly

--
*) Nuancering: opgeheven dient te worden gelezen als beëindigd a.g.v. verkorting.
SSassen heeft dus nog wel 2 bans op zijn naam staan. En 3e ban is permanent.

Marp
Gebruikersavatar
JvS
LET OP: deze gebruiker heeft geen werkend emailadres, dus ontvangt ook geen notificaties.
Berichten: 1069
Lid geworden op: za 14 mar 2009, 19:42
Locatie: Utrecht

Re: gele kaart en discussie over de scheids

Bericht door JvS »

Forumdiscussie loopt per definitie tegen dit soort problemen aan (negatief interpreteren en nog sterker reageren). En forumbeheer loopt ook altijd onherroepelijk tegen dit soort problemen aan. Er wordt achter de schermen vast heel genuanceerd besloten hoe/wat/waarom een bepaalde beslissing, maar op het forum stuit dat toch vaak op weertand doordat mensen de overweging niet kennen.

Het enige wat ik als beheerder anders had gedaan, is het openbaar aanspreken van Sander. Dat had ik achterwege gelaten. Dit forum is best een klein clubje van veel terugkerende namen. Als er 100 zeer actieve gebruikers zijn, is het denk ik veel. Iemand in zo'n intieme club zo openbaar aanspreken is denk ik niet verstandig.
Laatst gewijzigd door JvS op di 29 mar 2011, 22:33, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Sassiness
Ook commercieel actief
Berichten: 60
Lid geworden op: ma 28 mar 2011, 9:22

Re: gele kaart en discussie over de scheids

Bericht door Sassiness »

Wowly schreef:
Gezien de reacties van Sander en Koen zien de mods geen noodzaak meer een ban te handhaven. De ban wordt per direct opgeheven.

Hierbij wil het team aangeven dat de "hulp" aan Sander dit proces zeer zeker niet heeft geholpen. Het is de houding van beiden die dit voor elkaar hebben gekregen. Het Modteam zal verder overleggen over de structuur waarop zal worden omgegaan met sancties. deze zal duidelijker moeten zijn. We blijven openstaan voor opbouwende hulp in deze.

Wowly
Fijn! Ik zal mijn alterego even berichten dat hij weer mag posten :D

Eén suggestie van mijn kant is om als iets uit de hand dreigt te lopen vanuit het perspectief van de mods er even via PM persoonlijk aan de betrokken forumleden gemeld wordt dat men het rustiger aan moet doen, zo niet, dan volgen er maatregelen. Nadeel hiervan is wel een vereiste voor een actief forumbeleid waarbij men feitelijk iedere discussie (nauwlettend) volgt. Of je kunt een beroep doen op andere forumleden die de moderators wijzen op een discussie die uit de hand dreigt te lopen, alleen loop je dan het risico dat mensen gaan 'klikken' achter de rug van een ander om hun gelijk te halen.

In regel zul je echter moeten vertrouwen op het fatsoen en de zelfbeheersing van de forumleden om het niet zover te laten komen dat de vonken er vanaf vliegen (ja, tekstueel gezien is die zin geheel in ZBA jargon). Nu ken ik mijzelf en weet ik dat ik aardig vonkentrekkend uit de hoek kan komen als men mij het vuur aan de schenen legt.

Ook wil ik bij deze Jan (Wowly) mijn excuses aanbieden. Ik heb je via PM en in dit topic beticht van een aantal zaken, vanuit mijn optiek heb jij namelijk bepaalde acties ondernomen die ik als partijdig of zelfs vooringenomen heb aangeduid. Ik realiseer me echter dat ik dit niet hard kan maken, dus daarom wil ik daar graag afstand van nemen. Dit neemt echter niet weg dat de reacties die je plaatste en de acties die je ondernam wel zo op mij overkwamen.

Daarom wilde ik graag nog even het volgende onder de aandacht brengen:

Ik denk dat iedereen er baat bij heeft, dus ook de moderators, om zijn/haar reacties ook even door een andere bril te bekijken voordat hij/zij deze plaatst, wellicht komen ze anders over dan ze bedoeld zijn en dat zou jammer zijn, zeker wanneer dit betekent dat ze door anderen als kwetsend, denigrerend of spottend worden ervaren.

Met vriendelijke groet,

Sander Sassen - De vriendelijkheid zelve
Gebruikersavatar
cve
Berichten: 2131
Lid geworden op: zo 26 nov 2006, 18:07
Locatie: Wormer

Re: gele kaart en discussie over de scheids

Bericht door cve »

Na gisteravond heb ik de discussie een beetje uit het oog verloren. Ik had mij eerlijk gezegd er al helemaal bij neergelegd. Nog wat standpunten en gedachten uitgewisseld met Wowly via PM. Daarbij ook meer begrip gekregen voor de standpunten van de mod's.
Blij verrast dus dat de beide forumleden vandaag nader tot elkaar zijn gekomen met als resultaat dat de ban is ingetrokken.
Wel wil ik opmerken dat ik mijn "bijdrage" niet enkel heb gedaan als hulp aan Sander. Deze was eerder bedoelt om mijn onvrede en onbegrip kenbaar te maken over de procedure, het moment in de discussie en de strafmaat die uitgedeeld werd. Lees dit svp niet als negatieve kritiek op de mensen die dit forum mogelijk maken.
Dat deze "hulp" niet heeft geholpen is mooi maar geeft tevens aan dat het wellicht ook allemaal anders had gekund. Om het eerst buiten het forum om proberen te regelen lijkt mij daarbij een goede suggestie. Hopelijk krijgen we dit soort vervelende voorvallen niet veel vaker.
Koen en Sander, mooi dat jullie toch tot elkaar zijn gekomen.

Groet, Co
guido
Berichten: 184
Lid geworden op: ma 08 jan 2007, 2:14
Locatie: zuiden
Contacteer:

Re: gele kaart en discussie over de scheids

Bericht door guido »

Sommige fora hebben een knoppie waar je op kan drukken om mods opmerkzaam te maken op een draadje wat uit de hand loopt. Maar het is wel een beetje "klikken" en wordt ook wel aangeduid met de term "baby button". :-&

Lijkt me toch overkill hier.
Gebruikersavatar
Mphus
Berichten: 410
Lid geworden op: zo 08 mar 2009, 15:39
Locatie: Nijmegen

Re: gele kaart en discussie over de scheids

Bericht door Mphus »

die knop is er al kijk maar rechts boven in je bericht.

groeten Daan
guido
Berichten: 184
Lid geworden op: ma 08 jan 2007, 2:14
Locatie: zuiden
Contacteer:

Re: gele kaart en discussie over de scheids

Bericht door guido »

Ah, nooit op gelet en ook nooit gebruikt. :oops: Hopelijk door anderen ook niet vaak. Reageerde even op het "nauwlettend moeten volgen".
The Brick
Berichten: 34
Lid geworden op: zo 20 feb 2011, 22:01

Re: gele kaart en discussie over de scheids

Bericht door The Brick »

Mijn complimenten aan iedereen hier. Goed om te zien dat jullie eruit zijn gekomen. In ieder van jullie verschuilt een volwassen mens ;).
Gebruikersavatar
Leeuwarden
Berichten: 12769
Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
Locatie: Nog niet gevonden

Re: gele kaart en discussie over de scheids

Bericht door Leeuwarden »

Marp schreef:
Dit noem ik geen gezond discussieren meer. Hoe Wowly het ook opvatte: verwijzen naar Nazi- en andere dictatoriale regimes vind ik beledigend en immoreel. En dat alleen omdat je een keer niet achter een beslissing van het team staat, zonder te weten wat hier al over besproken is en wordt? Het contact met Sander verloopt gezonder dan enkele uitingen in dit topic. En voor wie het nog niet doorhad: Sassiness = Sander.

Als nieuwstaferelen model staan voor de wijze van communiceren, stel ik voor om een pauze in te lassen en eerst de gemoederen tot rust te laten komen.
Mario,

Ik ben over het Noord Afrikaans model begonnen. Als ik jou daar op enigerlei wijze mee heb beledigd of gekwetst dan bied ik hierbij mijn excuses aan. Ik neem aan dat je begrijpt hoe ik het heb bedoeld.

Jan
Gebruikersavatar
Ivo
Berichten: 1885
Lid geworden op: wo 09 mar 2005, 16:36
Locatie: Leiden
Contacteer:

Re: gele kaart en discussie over de scheids

Bericht door Ivo »

Leeuwarden schreef:
Ik neem aan dat je begrijpt hoe ik het heb bedoeld.
Daar wringt denk ik de schoen. Niet alles wat op een abstract niveau conceptueel en grammaticaal juist is, kun je zomaar in een discussie gebruiken. Je wilde weergeven dat je dit niet het meest democratische verloop van het discours vond. Ik vind de aard van wat hier gebeurde (het vermeende vergrijp en de reacties van de mods daarop) van een nogal andere schaal dan de onderdrukking en strijd in Noord-Afrika of de Nazi-periode in Europa. Tuurlijk, je kunt een rhetorische brug slaan, maar in de praktijk is het niet vergelijkbaar en verstoort het de discussie/verhoudingen.
Gebruikersavatar
SSassen
Berichten: 11528
Lid geworden op: vr 22 apr 2005, 10:21
Locatie: Zuidoostbeemster
Contacteer:

Re: gele kaart en discussie over de scheids

Bericht door SSassen »

Ivo schreef:
... Je wilde weergeven dat je dit niet het meest democratische verloop van het discours vond.
Ik vatte het op als een schertsende opmerking die de parallel trok tussen Khadaffi en zijn vermeende inzet voor Libië en het Libische volk en zijn insteek dat hij wel weet wat goed is voor de Libiers en Jan (Wowly) c.q. de moderators hun opvattingen in deze discussie over wat goed zou zijn voor het forum. In beide gevallen wordt kennelijk voorbij gegaan aan de wensen van de meerderheid.

Om nog even een vers blok hout op het vuur te gooien: ik wacht overigens nog steeds op een reactie van Jan (Wowly) waarin ook hij zijn excuses aanbiedt voor het feit dat zijn opmerkingen voor mij inderdaad als een rode lap op een stier hebben gewerkt en het feit dat hij anderen beticht van onvolwassen gedrag maar zelf in mijn optiek partijdig en vooringenomen acties onderneemt of verwijten maakt. Dat ik in deze mening niet alleen sta bewijzen de reacties van andere forumleden die zich hiertegen hebben uitgesproken. Als we het dan toch over volwassen gedrag hebben dan is excuses hier wat mij betreft ook op z'n plaats.

Ook snap ik niet dat de PM's die ik Jan (Wowly) heb gestuurd tot op de dag van vandaag onbeantwoord zijn gebleven? Dan neem ik het initiatief om de dialoog op te zoeken en dan wordt ik genegeerd? Gelukkig zijn Henkjan en Jeroen wel zo vriendelijk geweest om telefonisch en/of via PM/email met mij van gedachten te wisselen, daar kan ik alleen maar waardering voor opbrengen. Waarom worden mijn PM's richting Jan (Wowly) genegeerd? zowel Henkjan en Jeroen kunnen je vertellen dat ik niet het eerste kwartier al scheldend en tierend aan de telefoon/PM/email heb gehangen, het was gewoon een goed gesprek waar een aantal zaken en motivaties even helder uiteen werden gezet.

Ik wilde dit eigenlijk via PM doen richting Jan (Wowly) maar krijg daar zoals aangegeven steeds geen reactie op, dus vandaar dat ik bovenstaande hier maar even post. Als we deze laatste rimpel ook nog even glad kunnen strijken kunnen we wat mij betreft alles laten rusten en weer met een schone lei beginnen.

Met vriendelijke groet,

Sander Sassen - De vriendelijkheid zelve
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33825
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: gele kaart en discussie over de scheids

Bericht door Henkjan »

ik dacht dat Jan goed had uitgelegd waarom welke acties zijn genomen, deze acties ziin door het hele mod team gezamenlijk genomen, dus nou niet 1 daarvan er uit pikken en door blijven gaan met hakken op een persoon
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36751
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: gele kaart en discussie over de scheids

Bericht door Pjotr »

Beste Sander, met alle respect, het is m.i. nu verstandiger om de tijd de rimpels glad te laten strijken.

Als je net nieuw gras gezaaid hebt moet je er ook niet steeds overheen blijven lopen, wordt het geen net gazonnetje van maar blijft het een knollentuintje.
The Brick
Berichten: 34
Lid geworden op: zo 20 feb 2011, 22:01

Re: gele kaart en discussie over de scheids

Bericht door The Brick »

Anders iets van dit, Sander.
Antirimpel creme.jpg
Gebruikersavatar
cve
Berichten: 2131
Lid geworden op: zo 26 nov 2006, 18:07
Locatie: Wormer

Re: gele kaart en discussie over de scheids

Bericht door cve »

Henkjan schreef:
ik dacht dat Jan goed had uitgelegd waarom welke acties zijn genomen, deze acties ziin door het hele mod team gezamenlijk genomen, dus nou niet 1 daarvan er uit pikken en door blijven gaan met hakken op een persoon
+1

Je kunt ook teveel willen Sander :?

Co
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33825
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: gele kaart en discussie over de scheids

Bericht door Henkjan »

Pjotr schreef:
Beste Sander, met alle respect, het is m.i. nu verstandiger om de tijd de rimpels glad te laten strijken.

Als je net nieuw gras gezaaid hebt moet je er ook niet steeds overheen blijven lopen, wordt het geen net gazonnetje van maar blijft het een knollentuintje.
en dat vind ik nou een mooie slotopmerking van dit verhaal....
Gesloten

Terug naar “Forumaangelegenheden, Algemeen”