YAQIN MC-100B Of Yaqin MC-10L?

Voor- en Eindversterkers

Moderator: Beheerdersteam

Plaats reactie
Gobla

YAQIN MC-100B Of Yaqin MC-10L?

Bericht door Gobla »

Familie van mij gaat binnenkort naar China.

Nu ik het UcD toch nog even op mij laat wachten lijkt het mij leuk om een valve ampje mee te laten nemen (transport e.d. zijn hier GEEN probleem meer).

Nu zat ik te twijfelen tussen de:
Yaqin MC-100B
Of
Yaqin MC-10L

http://www.yaqin.cn/en/products_hf.html werkt ook, maar vaak traag.

Voor de prijs hoef ik het niet te laten gezien ze daar beide omgerekend niet boven de 200 a 250 euro kosten.

Iemand ervaring met een van deze ampjes of is bekend met betrouwbare reviews?
Ik heb een dag of 3 bedenktijd.

Alvast hartelijk bedankt.
Gobla
Miniwatt

Bericht door Miniwatt »

Ik meen me te herinneren dat ik op audiofreaks las dat KT88 een Yaqin MC-10L onder handen had genomen. Zijn mening was -zacht gezegd- 'alles eruit slopen en opnieuw opbouwen'. Maar het ding was ook qua voeding ondergedimensioneerd :?
Gobla

Bericht door Gobla »

Ik hoor ook strenge waarschuwingen over de juiste editie te bemachtigen (240 volt voor NL en NIET de 220 volt). Dit schijnt het verschil te maken tussen totale onzin en een zeer mooie versterker.

Ik hoor zelf nu steeds betere verhalen over de Yaqin MC-100B (consumentenreview tot zover, nog geen expert opinion gezien).
solitaire

Bericht door solitaire »

Heb alleen ervaring met een Yaqin 'Tube Buffer' output buffer.

Vriend van me is audio dealer in Duitsland; hij zat er aan te denken dit merk in z'n portfolio op te nemen. Van hem heb ik een 'buffer' te leen gehad. Na 10 dagen was er stank, snel stekker eruit, maar de Yaqin had het leven al gelaten. Conclusie later: snert bouwkwaliteit.

Daarnaast heeft Yaqin een groot aantal broertjes (zusjes), alles re-branded spul, te koop via een op zich mooi (verkooptechnisch) gedifferentieerd verkoopsysteem. Het was op het Net enige tijd hype: je hoord er weinig meer van...

Oh, en de Yaqin verkoopafdeling heeft nooit, ook niet in respons op het retourzenden van mijn 'buffer', meer iets van zich laten horen. Het heeft het portfolio dus ook niet gehaald ...

Maar dit is een DHZ site, dus wellicht is hier deze ervaring minder van invloed op een aankoop. Je kan 'm waarschijnlijk perfect technisch opwaarderen, en optisch ziet het er goed uit, dus het bodywork kan je blijven gebruiken.

Wolf
]eep
Contacteer:

Bericht door ]eep »

Misschien was het een idee om er een op te googlen?

We hebben op tweakers.net een draad waar diverse chinese spullen besproken worden. Hi-fi uit China vs. de bekende commerciele Hi-fi. deel 9. Ik raad je met klem aan om daar even te gaan kijken.

Om je vraag even concreet te beantwoorden; ik zou als ik perse moest kiezen uit de 2 die jij voorstelt absoluut de KT88 versie nemen. Dus de MC-100B. Niet dat de MC-10L niet goed is maar een EL34 is gewoon een stuk minder spannend. De MC-100B heeft echt flink ballen en ook veel vermogen. Nou is het een beetje de vraag of je al dat vermogen wel nodig hebt hoor.

Om een beter advies te geven dan alleen even je vraag beantwoorden... Het vermogen van een buizenversterker moet je heel anders interpreteren dan van transistorversterkers. Een buizenversterker met 10W kan enorm dynamisch en krachtig klinken, ook al houd het volume op een gegeven moment gewoon op. ALs je speakers hebt met een fatsoenlijk rendement (88dB/W @ 8Ohm) dan kun je met 10W nog flink herrie maken.
Mijn advies zou dan zijn; ga voor een single-ended triode. De MS300B is een erg mooie versterker. Wel erg zwaar trouwens (bijna 30kg). Een goedkopere en iets minder lomp, maar wel met AB en mooie buizen opbouw (wel EL34>KT77 vervangen) is de MS-34C al is er nog niemeand hier die er ervaring mee heeft. Maar je mag m wel voor mij meenemen hoor ;)

De kwaliteit is gewoon ok. Het is wel zo dat er beter gebouwde Chinese versterkers zijn (Cayin/Opera/Yarland), maar het zijn geen slechte. Er is soms wel wat verkeerd bezuinigd op een enkel onderdeel, maar dat is vaak redelijk makkelijk te verhelpen. Het prijsverschil met wat je hier normaal voor buizenversterkers betaalt is zo achterlijk groot (factor 10 of meer!) dat je je er eigenlijk geen buil aan kunt vallen.

Een andere optie waarvoor je niet hoeft te importeren en gewoon in NL met garantie kunt kopen is Crafty met de Yarland versterkers. Die zijn ook absoluut niet duur en wel goed. Ik heb zelf de FV34A en ben er zeer tevreden mee.
Plaats reactie