gele kaart en discussie over de scheids

Wat vinden we van t forum....

Moderator: Beheerdersteam

Arno

Re: Twee lieve, zachtaardige, aaibare Silverado's

Bericht door Arno »

knuisje schreef:
:-"
Laag. :lol:
Wowly
Beheerder
Contacteer:

Bericht door Wowly »

Ik snap de weerwoorden wel die Leeuwarden en CVE brengen. Beslissingen zijn er ook om lekker over te discussiëren. De Mods zijn niet te beroerd om wat weerstand te verduren. Echter, in deze hebben we na overleg hiertoe besloten. Het hoe en waarom van deze beslissing is al besproken, en ik ga dit dan ook niet herhalen.

Voor degene die denken dat dit ons als mods helemaal koud laat, wij hebben allen Sander in real life ontmoet, en eigenlijk zou iedereen dat eens moeten doen. Kun je zien dat het een prima gast is. Echter..... omdat we beperkt zijn in onze communicatie alhier (smilie's en leestekens) verwachten we dat forumleden goed opletten hoe het een en ander kan overkomen. Sander is wat dat betreft recht door zee en stoot daarmee wel eens mensen tegen het zere been. Op zich nog wel te doen, maar als het de spuigaten uitloopt gaan wij "modereren". Over Sander is zacht gezegd al erg veel "gemodereerd" om zaken in goede banen te leiden. Niet erg, maar zeg niet dat we "makkelijk" of "willekeurig" te werk gaan. Of dat we ons niet goed voorbereiden.

Tsja, en over dat noordafrikaans model, ik zou zeggen, open een topic over het hoe en wat en wat zo meer om dit forum op die manier te verbeteren. Wat ik zelf dan wel weer interessant vind is wat de vragende partij van plan is ZELF te gaan doen om het te verbeteren. Ik kan jullie uit jarenlange ervaring nu vertellen dat daar érg veel tijd in gaat zitten, tijd die echt niet door iedereen wordt gewaardeerd omdat ze niet weten hoevéél het is...... Ga voor de gein eens na hoe het bij andere fora gaat en in welke mate daar wel een "noordeuropees" model wordt gebruikt...... En hoeveel ruimte daar is om zeer kritisch te zijn over de mods. En hoeveel er daar wordt "gedelete"omdat dat beter uitkomt. En hoe Moderators volstrekt anoniem blijven. Vergis je niet, wij als mods alhier zijn prima te bereiken voor eenieder die handig is met een telefoonboek. een van ons heeft notabene een záák en is afhankelijk van de goodwill........ Dus, vraag je af; niet wat wij jullie te bieden hebben via het forum, maar wat jullie te bieden hebben voor het forum. Er is een donatiebutton, om de serverkosten te betalen...... :D :D

Mochten jullie verder willen discusiëren vind ik dat prima, de TS doet zelf vrolijk mee, al kan ik zijn opmerkingen niet echt als opbouwend zien. Ik ben ook te bereiken per PB, geen enkel probleem. Wel kan het zijn dat ik niet onmiddelijk reageer omdat ik bezig ben met én de belastingformulieren in te vullen (hoop werk bij het zelf bouwen van een huis), én voor te bereiden op mijn scholing morgen op papendal, én het koelsysteem van mijn auto te repareren, én mijn kinderen in bed te leggen en nog wat kleine grut......

Met vriendelijke groet,

Wowly
Wowly
Beheerder
Contacteer:

Bericht door Wowly »

cve schreef:
De mods doen het in mijn ogen vrijwel altijd prima. Alleen deze ene keer vind ik de reactie echt overdreven. Het afkappen van de discussie op dit moment kan echt niet. In een eerder stadium had ik al bedenkingen tegen de complimenten die Wowly aan Koen gaf. Dit werd door mij uitgelegd als partijdig en dat gevoel is de hele dag blijven hangen en zelfs versterkt. Het is natuurlijk allemaal met de beste bedoelingen gedaan maar ik snap het niet. Ik wil niemand kwetsen, zeker het modteam niet maar dit voelt echt heel vervelend.

Groet, Co

Co, het gaat hier niet over de inhoudelijke discussie, maar over de vorm waarin deze wordt gevoerd. inhoudelijk was het enigzins interessant, alhoewel, het chamferen van een chassisuitsparing is al erg lang gemeengoed, maar de vorm waarin het werd uitgoeverd was noiet zo best. Koen heeft dit ingezien en hierin de toegegeven. Dát waardeer ik zeer. Ik vind het getuigen van volwassenheid als iemand inziet dat hij iets heeft gedaan wat hij beter niet had kunnen doen en daarvoor zijn excuses aanbiedt. Ik heb dit expliciet aangegeven zodat sander zich er bewust van was dat dít, naar mijn en onze mening, de juiste manier is om om te gaan met vormfouten. Helaas gaat Sander er nog eens overheen, en in dat geval val je onder de categorie "disrespectvol" en volgt er een vaak een ban. Ik zeg vaak, omdat sommige newbies hun eigen gedrag op het forum nog niet genoeg doorhebben, hierin worden ze dan ondersteund door ons. Bij Sander gaat dit niet op, hij is al jaren onder ons en heeft vele malen de grens opgezocht, en zelf eenmaal overtreden (toen was er ook een ban). Je kunt dan moeilijk aangeven dat hij het een "beginnersfoutje"was. Misschien dat het daarom was dat je de reactie van de mods overdreven vond.

Ik hoop dat ik je rotgevoel een beetje heb kunnen wegnemen, het was zeer zeker niet onze bedoeling om je dat mee te geven. het siert je dat je opstaat voor je maatje, maar in deze kun je daar niet veel mee. Misschien dat er nog eens een goede manier komt om dit forum minder "noordafrikaans" te modereren, al moet ik er niet aan gaan denken dat we een referendum moeten gaan houden onder de leden of een bepaald lid nu wél of níet moet worden gebanned :wink:

Groetjes

Wowly
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Contacteer:

Bericht door Henkjan »

Leeuwarden schreef:
Henkjan schreef:
wat dacht je van ophouden met deze topicvervuiling?
Henkjan, zo ken ik je niet.
kijk, nu doorgaan is het zelfde als tegen de scheids tekeer gaan dat de kaart die je ploeggenoot net gehad heeft niet terecht is... de kaart gaat echt niet terug in de zak.
The Brick

Re: Twee lieve, zachtaardige, aaibare Silverado's [dramavers

Bericht door The Brick »

Goed verwoord Wowly. Verder prima allemaal, maar het betekent dat ik mijn verhaal een maand uitstel. Ik zal dan een nieuwe topic maken. Laat deze maar sterven.
Wowly
Beheerder
Contacteer:

Bericht door Wowly »

Als je wil kunnen we de discussie afsplitsen van je draadje. Ik kan me zeer goed voorstellen dat je een maandje wacht met het topic daar het natuurlijk fijn is als de ontwerper zelf mee kan denken.

dus, als je wil afsplitsen, geef maar een gil.

Wowly
Sassiness
Ook commercieel actief

Bericht door Sassiness »

@Wowly
Ik had me voorgenomen niet te reageren, maar je geeft me geen keuze, de manier waarop je de zaken schetst is namelijk in het geheel niet juist.

Even resumerend: de discussie was inmiddels voorbij, Koen had zijn ongelijk toegegeven en dan kom jij een paar uur later en geeft mij nog even een veeg uit de pan en steekt Koen een veer in z'n kont?

Als je graag een discussie weer wilt oprakelen is dát nu juist wat je niet moet doen. Als Koen vervolgens met een opmerking komt waarin hij de vermoorde onschuld speelt en zuigend z'n exuses aanbiedt en jij hem daar ook nog eens mee complimenteert is wat mij betreft duidelijk dat moderators hier partij kiezen en daar ageer ik dan ook sterk tegen.

Jij lokt met jouw reactie juist een reactie uit. Je geeft zelf aan dat je me inmiddels kent, dan had je dus moeten weten dat je een reactie kon verwachten. Kortom, dan vraag ik mij af of je er bewust op aanstuurde om bij mij nog een reactie uit te lokken? Verstandiger was geweest als je de hele discussie die inmiddels voorbij was niet weer had opgerakeld. En dan reken je e.e.a. mij aan? Sorry, maar in dit geval ben je zelf debet aan het partij kiezen en het uitlokken van een reactie van mijn kant.

Dat ik in deze opvatting niet alleen sta lijkt mij gezien de vele reacties van forumleden die mij steunen en hier publiekelijk hun ongenoegen over uitspreken meer dan duidelijk.

Uiteindelijk draait het op dit forum om wat de forumleden graag willen, niet hoe de moderators zaken graag zien afrollen. Daarmee zou het de moderators sieren de wensen van de forumleden te respecteren en de ban ongedaan te maken.

Met vriendelijke groet,

Sander Sassen - Druk met behang afstomen
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Contacteer:

Bericht door Henkjan »

ff op slot, zodat ik op m'n gemak kan afsplitsen...

Afbeelding
Sassiness
Ook commercieel actief

Re: gele kaart en discussie over de scheids

Bericht door Sassiness »

Goed, dan nu maar even op de knietjes door het stof dan.

Mijn excuses voor mijn reacties, ik voelde mij geschoffeerd door Koen z'n reacties en reageerde daardoor nogal verbolgen. Wellicht was het niet Koen zijn intentie om mij zo te bejegenen dus daarom mijn welgemeende excuses. Ik denk dat iedereen er baat bij heeft zijn reacties ook even door een andere bril te bekijken voordat hij/zij deze plaatst, wellicht komen ze anders over dan bedoeld en dat zou jammer zijn.

Zal ik dan nu even met de koffie en gebaksdoos rond? Koen een aai over z'n bol en dan kunnen we weer verder met het normale programma?

Afbeelding

Met vriendelijke groet,

Sander Sassen - Windt er geen doekjes om
Koen K

Bericht door Koen K »

Dank je, Sander. Het was niet mijn bedoeling om je te schofferen, noch om zuigend over te komen bij het aanbieden van mijn excuses. Ik zal bovendien mijn best doen om wat beter op te letten alvorens teksten te posten die als eigenwijs / recalcitrant gezien kunnen worden.

Wat mij betreft is het hiermee dan wel afgehandeld.
The Brick

Bericht door The Brick »

OK dankuwel heren. Mijn arme topic is gered.

Sander, dan wil ik toch even nog wat zeggen hierover. Ik sprak me uit over de (in mijn ogen) overdreven straf van de admin, en om niet gewoon het topic op te schonen en een preek via PM te sturen. Ik verdedig niet je manier van aanpak van deze (soort) discussie(s). Je lijkt de slechtste bedoelingen en motieven te zoeken, en gaat daar met een afgrijselijk arrogante toon zo hard mogelijk tegenop. Je zult vast de prikkels voelen om die stelling met een imposante preek aan te vechten, omdat je vind dat je gelijk hebt. Je mist dan dat we je nooit ongelijk hebben gegeven, alleen in je opvattingen van discussie. Houd je wat meer in, wees wat aardiger. Ook tegen mensen die jou ten onrechte ongelijk geven. Je creëert een hoop lelijk kabaal waar je bij mij geen respect wint. Zover ik aanvoel staan de meesten er zo tegenover.

Verder vind ik het jammer om te zien dat je hierdoor niet actief kan inbrengen in mijn project. Ik zou nog steeds pleiten voor je vrijlating, of in ieder geval een kortere ban. Naar jouw mening en adviezen ben ik het meest geïnteresseerd. Ik zit nog te tobben of ik de hele meuk een maand uitstel of gewoon doorga.

[edit] Ah. Ik was wat afgeleid sinds ik begon met typen. De twee bovenstaande berichten had ik nog niet gezien. Goed om te horen, heren.
Laatst gewijzigd door The Brick op ma 28 mar 2011, 22:13, 2 keer totaal gewijzigd.
fritzie

Bericht door fritzie »

Chapeau voor beide heren

Bert
ray5150

Bericht door ray5150 »

@Sander en Koen: :goedzo: :goedzo: =D> =D> =D> =D> =D>

bekertje
chocomel.gif
chocomel.gif (12 KiB) 539 keer bekeken
erbij?
Wowly
Beheerder
Contacteer:

Bericht door Wowly »

Sassiness schreef:
@Wowly
Ik had me voorgenomen niet te reageren, maar je geeft me geen keuze, de manier waarop je de zaken schetst is namelijk in het geheel niet juist.

Even resumerend: de discussie was inmiddels voorbij, Koen had zijn ongelijk toegegeven en dan kom jij een paar uur later en geeft mij nog even een veeg uit de pan en steekt Koen een veer in z'n kont?

A: waar staat dat ik je een veeg uit de pan geeft? Je bedoeld via de über-mod?? Hoe weet jij of ik dat zou zijn?? Precies, dat weet je niet. Dus hou dat dan ook voor je!
B: Wat heb jij ertegen als ik Koen een veer in zijn kont steek?? Ik heb duidelijk uitgelegd waarom ik dit heb gedaan. Omdat ik vind dat je op deze manier om moet gaan met zaken.

Als je graag een discussie weer wilt oprakelen is dát nu juist wat je niet moet doen. Als Koen vervolgens met een opmerking komt waarin hij de vermoorde onschuld speelt en zuigend z'n exuses aanbiedt en jij hem daar ook nog eens mee complimenteert is wat mij betreft duidelijk dat moderators hier partij kiezen en daar ageer ik dan ook sterk tegen.

C: ik lees geen zuigende excuses, maar ik maak hieruit op dat jij dat wel vind. Ik zou het fijn vinden zelf te mogen beslissen over wat ik wel en niet zuigend vind.

Jij lokt met jouw reactie juist een reactie uit. Je geeft zelf aan dat je me inmiddels kent, dan had je dus moeten weten dat je een reactie kon verwachten. Kortom, dan vraag ik mij af of je er bewust op aanstuurde om bij mij nog een reactie uit te lokken? Verstandiger was geweest als je de hele discussie die inmiddels voorbij was niet weer had opgerakeld. En dan reken je e.e.a. mij aan? Sorry, maar in dit geval ben je zelf debet aan het partij kiezen en het uitlokken van een reactie van mijn kant.

D: Mocht ik al een reactie van je verwachten (!) dan was dat je in zou zien dat het géén zin heeft inhoudelijk verder te discussiëren terwijl je juist correcte vorm dient te herpakken. Wat ik wel wil toegeven is dat ik niet heb voorzien dat mijn opmerking op díe manier geinterpreteerd kon worden. Ik heb me afgevraagd of ik de opmerking opnieuw zou plaatsen met dat in mijn achterhoofd, maar mijn conclusie is dat ik dit waarschijnlijk toch zou doen. Het is onmogelijk om in andermans hoofden te kijken en álle mogelijkheden af te blokken.

E: mochten we je niet enigzins kennen, had je al veel eerder een ban aan je broek gehad. We letten er al extra op dat je niet wordt uitgelokt jou donkere straatje in, maar ik pas ervoor om voortdurend iedereen aan te spreken op je ontvlambare rechtsgevoel. Van de ene kant siert het je, maar van de andere kant gaat het ook met je op de loop.

Dat ik in deze opvatting niet alleen sta lijkt mij gezien de vele reacties van forumleden die mij steunen en hier publiekelijk hun ongenoegen over uitspreken meer dan duidelijk.

Uiteindelijk draait het op dit forum om wat de forumleden graag willen, niet hoe de moderators zaken graag zien afrollen. Daarmee zou het de moderators sieren de wensen van de forumleden te respecteren en de ban ongedaan te maken.

F: Dat begrijp ik donders goed. Mocht je van mening zijn dat we hier anders in staan zou ik dat graag van je horen, zo niet ben ik dat soort van insinuaties eigenlijk meer dan zat. Jij en ik hebben al menig PM-etje gewisseld over je gedrag hier op het forum, je zou me nu onderhand ook moeten kennen. Je zult me NOOIT hebben betrapt op enige vorm van afbraak voor dit forum! Als dank wordt ik nu als lid van het mod-team vergeleken met Kapaffie en moemoebarak en daar wordt ik NIET vrolijk van. Maargoed, dat kan ik wel hebben. Overigens; het barst van de interessante fora, take your pick. Dit forum heeft zo zijn eigen regels. Deze zullen niet perfect zijn, en zullen in de toekomst (met behulp van de leden, ik wacht nog op het topic waarin op een goede en onderbouwde manier het forum naar een hoger plan wordt getild.......) zeker worden verbeterd, maar voor nu zullen we (je) het ermee moeten doen. Mocht je je daar niet in vinden, start een eigen forum op waar respect en fatsoen niet gelden en de absolute en kwantificeerbare waarheid tot hoogste doel wordt bestempeld, er géén moderatie is en kijk of je daar je ei kwijt kan. Ik kan je bij deze al meegeven dat het volledig uit de pan loopt, waarbij persoonlijke bedreiging en en de hele mikmak gebeuren, ik ga daar in ieder geval niet bij zijn.

Met vriendelijke groet,

Sander Sassen - Druk met behang afstomen
Ga je nu eerst maar eens je behang afstomen en goed voor je gezin zorgen, zul je zien dat dit forum lang niet zo belangrijk is als het wel lijkt.

Groetjes

Wowly

PS: een van de voordelen van een ban is dat je op je gemak kunt overdenken wat er allemaal is gebeurd. Dan helpt het NIET om onder een andere naam hier te gaan posten......
Wowly
Beheerder
Contacteer:

Bericht door Wowly »

Sassiness schreef:
Goed, dan nu maar even op de knietjes door het stof dan.

Mijn excuses voor mijn reacties, ik voelde mij geschoffeerd door Koen z'n reacties en reageerde daardoor nogal verbolgen. Wellicht was het niet Koen zijn intentie om mij zo te bejegenen dus daarom mijn welgemeende excuses. Ik denk dat iedereen er baat bij heeft zijn reacties ook even door een andere bril te bekijken voordat hij/zij deze plaatst, wellicht komen ze anders over dan bedoeld en dat zou jammer zijn.

Zal ik dan nu even met de koffie en gebaksdoos rond? Koen een aai over z'n bol en dan kunnen we weer verder met het normale programma?

Afbeelding

Met vriendelijke groet,

Sander Sassen - Windt er geen doekjes om
De truuk van toegeven is dat je juist niet door het stof gaat, maar waardering oogst van anderen. Gebakje gaat er wel in bij mij. Het normale programma, bedoel je hiermee dat de ban wordt opgeheven? Hierover zijn we denk ik wel duidelijk genoeg geweest.

Wowly
Pjotr

Bericht door Pjotr »

Ga je nu eerst maar eens je behang afstomen en goed voor je gezin zorgen, zul je zien dat dit forum lang niet zo belangrijk is als het wel lijkt.

Groetjes

Wowly
Allemachtig Jan, mot dat gesacherijn nu nog? Kennelijk ben je helemaal niet blij dat de heren het bij hebben kunnen leggen en vind je het eigenlijk wel jammer. Dat geeft wel te denken nu...

[Edit]
Had ik nog niet eens gezien:
De truuk van toegeven is dat je juist niet door het stof gaat, maar waardering oogst van anderen. Gebakje gaat er wel in bij mij. Het normale programma, bedoel je hiermee dat de ban wordt opgeheven? Hierover zijn we denk ik wel duidelijk genoeg geweest.
Wat wil je nu nog, dat Sander per se door het stof moet? Denk dat ie thuis stof genoeg heeft op het moment .... :roll:
Laatst gewijzigd door Pjotr op ma 28 mar 2011, 23:27, 1 keer totaal gewijzigd.
Wowly
Beheerder
Contacteer:

Bericht door Wowly »

Hahaha blijven denken peter :D Wacht rustig af.

Jan
Pjotr

Bericht door Pjotr »

Ik denk niks, reageer alleen op je zure reactie.
Ivo
Contacteer:

Bericht door Ivo »

Pfffff.....

U bent zeker allemaal lid van de ondernemingsraad? :? :hide:
Pjotr

Bericht door Pjotr »

Ha, ha. Ik ben er niet mee bekend maar als het er daar zo aan toe gaat... ??? :mrgreen:

Vind dat het allemaal wel een hoog soap gehalte heeft.
Ivo
Contacteer:

Bericht door Ivo »

Bij onze ondernemingsraad lijkt het momentel wel wat op deze discussie ja. :-s
Olaf Analogue
ZBA-megadonateur

Bericht door Olaf Analogue »

Feit blijft dat beide heren het inderdaad bij hebben gelegd als twee volwassenen en dat Jan evengoed blijft vasthouden aan een ban waarvan de terechtheid al vanaf het begin twijfelachtig was.
Noordafrikaans of iets anders, ik weet wel dat "ÜBER" een duits woord is en dat daar tot op 75 jaar geleden ook aan een niet immer terecht regime werd vastgehouden.
voordat mijn ban ingaat wil ik de beide heren mijn complimenten geven :)
Leeuwarden

Bericht door Leeuwarden »

Ik wil nog steeds horen dat die ban opgeheven wordt.
Ben vandaag naar Belgie voor de vliegtuigjes. als ik terugkom vanavond is het vast geregeld... Toch?
Wowly
Beheerder
Contacteer:

Bericht door Wowly »

Stephen2006 schreef:
Feit blijft dat beide heren het inderdaad bij hebben gelegd als twee volwassenen en dat Jan evengoed blijft vasthouden aan een ban waarvan de terechtheid al vanaf het begin twijfelachtig was.
Noordafrikaans of iets anders, ik weet wel dat "ÜBER" een duits woord is en dat daar tot op 75 jaar geleden ook aan een niet immer terecht regime werd vastgehouden.
voordat mijn ban ingaat wil ik de beide heren mijn complimenten geven :)
AUB eerst lezen voordat je wat over de Ubermod zegt. Daarbij, (voor de 400e keer) wie van jullie weet dat ík deúbermod zou zijn???? Precies.....

Daarbij, het is geen solo-actie van mij, al zou dat wel zo kunnen overkomen omdat ik voornamelijk reageer. Ik maak geen beslissingen in mijn eentje...... en ook niet in mijn tweetjes....

Wowly
Wowly
Beheerder
Contacteer:

Bericht door Wowly »

Leeuwarden schreef:
Ik wil nog steeds horen dat die ban opgeheven wordt.
Ben vandaag naar Belgie voor de vliegtuigjes. als ik terugkom vanavond is het vast geregeld... Toch?
Jij kunt horen wat je wil, als je vanavond terugkomt hoop ik dat je je oordopjes hebt ingedaan, want vannacht hebben de belgen nachtvluchtoefeningen gehouden en die waren goed te merken alhier aan de grens.

De MODS maken beslissingen, dat is toch niet zo lastig te volgen??? Ik wacht nog steeds op OPBOUWENDE kritiek van je over ons mod-stelsel....... of blijf je op de bank zitten ranten? Pak op die sportieve handschoen...

Wowly
Gesloten

Terug naar “Forumaangelegenheden, Algemeen”