Iemand bekend met Triton freesmachines (routers) ?

Over materiaalbewerkingsgereedschappen

Moderator: Beheerdersteam

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36743
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Iemand bekend met Triton freesmachines (routers) ?

Bericht door Pjotr »

Op zoek naar een nieuwe bovenfrees kwam ik langs het merk Triton:

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=xP6uQap5YdA&NR=1[/youtube]

Ziet er goed uit en een van de weinige betaalbare machines waar ook 12 mm spantangen in kunnen. Iemand ervaring met deze machines?
Gebruikersavatar
Arno
Berichten: 3397
Lid geworden op: zo 17 apr 2005, 13:40
Locatie: Dordrecht

Re: Iemand bekend met Triton freesmachines (routers) ?

Bericht door Arno »

Al is het je vraag niet, CMT heeft die machines in het assortiment. Ik heb er geen ervaring mee, maar ze zien er idd goed uit.

http://www.bovenfrezen.nl/cms/documents ... 9Cmt7E.pdf
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36743
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: Iemand bekend met Triton freesmachines (routers) ?

Bericht door Pjotr »

Ja, daar heb ik ze ook al gevonden. Bedankt Arno, eigenlijk is dat Esmax in Zevenaar, zal ze morgen eens bellen.

<Edit>
Die versie in de PDF is de 2 KW versie Arno. Die lijkt mij met 6 Kg wat zwaar voor uit de hand werken. Ik doelde eigenlijk op de kleinere 1400W verse.
</Edit>

Er is bij Esmax ook een handige freestafel te vinden voor €120 Voor dat geld ga ik het niet zelf maken:
RTA 300.jpg
Gebruikersavatar
Arno
Berichten: 3397
Lid geworden op: zo 17 apr 2005, 13:40
Locatie: Dordrecht

Re: Iemand bekend met Triton freesmachines (routers) ?

Bericht door Arno »

Ben hier eigenlijk best benieuwd naar. Het lijkt me allemaal een beetje te mooi om waar te zijn, al die extra features voor zo weinig geld. Dat moet haast wel ten koste gaan van de kwaliteit.

Aan de andere kant, voor Festool betaal je de hoofdprijs, en daar zie ik toch ook dat de nieuwere modellen machines soms minder degelijk zijn dan hun voorgangers. :-s
Gebruikersavatar
dre
Berichten: 17580
Lid geworden op: di 23 nov 2004, 20:55
Locatie: nerdwijk

Re: Iemand bekend met Triton freesmachines (routers) ?

Bericht door dre »

ik ga wel kijken als ie `m heeft! :mrgreen:
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36743
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: Iemand bekend met Triton freesmachines (routers) ?

Bericht door Pjotr »

Als je maar niet mijn hand komt vasthouden :P :lol:

Heb eens even op de homepage Tritontools.com gekeken. Ziet er wel vertrouwenwekkend uit. Het komt uit Australië (en is dus eigenlijk Engels :mrgreen: ).

Deze lijkt mij ook wel handig (wilde ook ik ook al een tijdje zelf maken):
Cyclone.jpg
Laatst gewijzigd door Pjotr op zo 13 mar 2011, 20:12, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
dre
Berichten: 17580
Lid geworden op: di 23 nov 2004, 20:55
Locatie: nerdwijk

Re: Iemand bekend met Triton freesmachines (routers) ?

Bericht door dre »

:lol:

maak je geen zorgen!
AntonZ
Berichten: 1343
Lid geworden op: di 06 jun 2006, 23:32

Re: Iemand bekend met Triton freesmachines (routers) ?

Bericht door AntonZ »

Pjotr schreef:
Deze lijkt mij ook wel handig (wilde ook ik ook al een tijdje zelf maken):
De bijlage Cyclone.jpg is niet meer beschikbaar
Is niet moeilijk. Ik heb er eentje gemaakt van een oude emmer en wat restmateriaal.
BucketEdge.jpg
BucketEdge.jpg (4.77 KiB) 2352 keer bekeken
Plumbing.jpg
Plumbing.jpg (5.51 KiB) 2352 keer bekeken
Testing12.jpg
Testing12.jpg (7.24 KiB) 2352 keer bekeken
Ontwerp staat op internet: http://www.cgallery.com/jpthien/cy.htm
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36743
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: Iemand bekend met Triton freesmachines (routers) ?

Bericht door Pjotr »

Ha Anton,

Ja, we hebben die al eens uitgebreid bediscussieerd, bedankt. Is i.d.d. makkelijk zelf te maken maar ben er nog niet toe gekomen en voor die 40 euries ga ik er verder geen tijd insteken om het zelf te maken.
AntonZ
Berichten: 1343
Lid geworden op: di 06 jun 2006, 23:32

Re: Iemand bekend met Triton freesmachines (routers) ?

Bericht door AntonZ »

OK, ik wist niet meer of we het hier nou al eens genoemd hadden of niet. Sorry voor de ouwe koe uit de sloot :wink:
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36743
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: Iemand bekend met Triton freesmachines (routers) ?

Bericht door Pjotr »

Hoi Anton,

Misschien een oude koe maar zeker geen dooie koe :mrgreen: Zoiets blijft actueel, mag dus best wel weer eens aangehaald worden. 'Tis dat ik er gewoon niet aan toe kom om het zelf te maken.
Plaats reactie

Terug naar “Hout- en metaalbewerkingsgereedschap”