hi-pass in auto

Conventionele filters zonder actieve elektronica.

Moderator: Beheerdersteam

Plaats reactie
Maarten

hi-pass in auto

Bericht door Maarten »

aangezien ik in mijn auto een subje ga bouwen, dacht ik ik kan de rest vd speakers en de radio versterker ontlasten door het laag daaruit te filteren. Iets van 100hz hi-pass ofzo. kan ik dat met een simpele serie condensator van de juiste(?) waarde doen of is dat te kort door de bocht... is de afval groot genoeg?1e orde of daar graag een 2e orde?
Maarten

Re: hi-pass in auto

Bericht door Maarten »

Na vele reacties... Nee hoor, grapje :D

Ik heb het nu opgelost door een andere auto radio, namelijk de Alpine cde-112ri daar zit een HPF in. Erg makkelijk, instelbaar, 60-80-100 hz.
Ook de bass (80-100-120 hz)en treble (10k-12,5k-17,5khz) is instelbaar in welk gebied en wat voor Q

Bovendien, je plugt er zo een ipod-iphone aan! Ik denk, meld het maar even.

gr maarten
nxs77
Contacteer:

Bericht door nxs77 »

Net zoals mijn pioneer dus..
hovingtim

Bericht door hovingtim »

Een goede HU is erg belangrijk altijd in de auto, ik heb jaren geleden een 65bt van pioneer gekocht, deze heb ik nu 3 jaar in de auto zitten. Meteen goeie carkit, en ook nog prima verbinding met mn HTC desire HD. Oftewel, een klein inverstering, die je vaak snel genoeg weet te waarderen.
nxs77
Contacteer:

Bericht door nxs77 »

Wat ik in de auto heb was gelukkig maar een kleine investering omdat het allemaal 2e hands is maar ik ben er dik tevreden mee.
Met mijn pioneer kan ik de achterste speakers instellen als sub kanalen en voor heb ik er een highpass ingesteld staan op 100hz. De lowpass voor de sub staat op 80hz. En dit allemaal met de radio zelf. Voorheen deed ik die instellingen met losse versterkers maar sind ik rijd in een swiftje van 250 euro geen losse versterkers meer.
JvS
LET OP: deze gebruiker heeft geen werkend emailadres, dus ontvangt ook geen notificaties.

Bericht door JvS »

hovingtim schreef:
Een goede HU is erg belangrijk altijd in de auto, ik heb jaren geleden een 65bt van pioneer gekocht, deze heb ik nu 3 jaar in de auto zitten. Meteen goeie carkit, en ook nog prima verbinding met mn HTC desire HD. Oftewel, een klein inverstering, die je vaak snel genoeg weet te waarderen.
Snapt dat ding het ook als je muziek speelt met je telefoon? Gaat dat dan via je headunit?
Plaats reactie

Terug naar “Filterontwerp & Passieve Filters”