Verslag 'windowlicker' monitor met Hivi RT2CA/18sound 6ND430

Algemene onderwerpen die niet specifiek in een van de andere categorien vallen.
zelfbouw, modificaties, restauraties., etc, enz

Moderator: Beheerdersteam

Gebruikersavatar
SARK
Berichten: 7728
Lid geworden op: di 14 sep 2004, 20:20
Locatie: Amsterdam

Re: Verslag 'windowlicker' monitor met Hivi RT2CA/18sound 6N

Bericht door SARK »

wouter schreef:
Das nou een duelund weerstand :wink:
Ah, ziet er exclusief uit :shock:
Gebruikersavatar
Walt
Berichten: 14141
Lid geworden op: vr 24 feb 2006, 13:33

Re: Verslag 'windowlicker' monitor met Hivi RT2CA/18sound 6N

Bericht door Walt »

Het zijn toch welzeker de meest betaalbare Duelund componenten, die weerstanden.

Groetjes Walter
Gebruikersavatar
simsalabim
Berichten: 388
Lid geworden op: do 30 dec 2010, 12:39
Locatie: Hillegom

Re: Verslag 'windowlicker' monitor met Hivi RT2CA/18sound 6N

Bericht door simsalabim »

kaneelstokjes, lekker kruidige droge sound krijg je daarvan, ook lekker zoet zeg maar, wel na het luisteren je tanden poetsen...

Duelund had ik nog liggen en precies de juiste waarde ook nog.. dingen zijn onhandig groot, of er enigszins een verbetering mee te halen is tov een 10w mox a 6x zo goedkoop weet ik niet, vroeger dacht ik van wel, maar dat kwam door verkooppraatjes waar ik blijkbaar in geloofde.
Hoe dan ook fineren is mislukt, balen, de ronding is niet gelukt dus heb ik het eraf getrokken...
Stom geweest, ik had bovenaan moeten beginnen (op de ronding zelf) en dan naar de zijdes naar beneden moeten werken, ik ben beneden aan een zijde begonnen, ronding zat ruimte in, fineerwerk verpest... pffff.
Volgende week opnieuw en dan hopelijk WEL goed.

Groeten,
Simon
Gebruikersavatar
Wowly
Beheerder
Berichten: 8788
Lid geworden op: vr 19 nov 2004, 18:56
Locatie: Budel
Contacteer:

Re: Verslag 'windowlicker' monitor met Hivi RT2CA/18sound 6N

Bericht door Wowly »

het mooiste: het is hobby. Je wordt er niet op afgerekend. Je kunt het wel 10x overdoen net zolang je tevreden bent. Lekker op je gemak. Ik kan soms zaken wel 3 x overdoen omdat ik a) dan pas tevreden ben en b) het gewoon leuk is om te doen!

Fineer je met houtlijm of met contactlijm. Met houtlijm heb ik geen ervaring, maar met contactlijm is het toverwoord druk, pressure. Hoe meer druk des te beter het contact. Nix is zo leuk als fineren! Meteen een waanzinnig resultaat!

jan
Gebruikersavatar
blueznl
Berichten: 469
Lid geworden op: vr 21 sep 2007, 21:40

Re: Verslag 'windowlicker' monitor met Hivi RT2CA/18sound 6N

Bericht door blueznl »

Ik heb nooit luidsprekers gefineerd, maar wel keukens en werkbladen gelamineerd met HPL, een heel stuk dikker dan fineer.

Met HPL zou ik toch aan een vlakke zijde beginnen, met contact lijm. eerst insmeren, iets laten drogen, erop leggen en het uiteinde afklemmen (latje plus lijmtang) dan aantrekken en de bocht volgen. Als je op een boog begint is het heel erg moeilijk de laatste millimeters goed op de ronding aangesloten te krijgen.

(Erg mooie vorm trouwens... who cares if it sounds bad, as long as it looks good! :-))
Gebruikersavatar
nxs77
Berichten: 1073
Lid geworden op: za 06 mar 2010, 1:47
Locatie: Berlikum
Contacteer:

Re: Verslag 'windowlicker' monitor met Hivi RT2CA/18sound 6N

Bericht door nxs77 »

wat betreft de ronding fineren. is een soort mal maken geen oplossing? en als ik me niet vergis de fineer vochtig maken?
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33825
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: Verslag 'windowlicker' monitor met Hivi RT2CA/18sound 6N

Bericht door Henkjan »

die ronding zou ik met de witte houtlijm & stijkbout methode doen, werkt prima (zoek maar eens op rondhout fineren)
wouter
Ook commercieel actief
Berichten: 9199
Lid geworden op: vr 10 aug 2007, 16:39
Locatie: Lelystad

Re: Verslag 'windowlicker' monitor met Hivi RT2CA/18sound 6N

Bericht door wouter »

Ik vraag me af hoe je fineer er weer af kunt trekken?! Maar goed:

Ik werk altijd met bison TIX. Smeer beide delen in en wacht ca een kwartiertje.

Met 2 personen werken is handig, eventueel anders houtjes tussen het fineer en de kast. Laat 1 kant contact maken maar let wel: vast is vast!
Daarna met een behangroller rustig vanaf een kant beginnen met aandrukken. Je kunt met een plankje heel stevig het fineer om de ronding drukken. Werk na de ronding verder op het vlakke stuk - de ronding zal m.i. echt niet meer loslaten.

Maar de witte houtlijm methode is minder risico omdat je kunt corrigeren.

Pas bij het aanrollen op dat je het fineer niet uit elkaar rolt, het wil graag scheuren op de nerven, dus een beetje toespoor gebruiken :wink:
Gebruikersavatar
simsalabim
Berichten: 388
Lid geworden op: do 30 dec 2010, 12:39
Locatie: Hillegom

Re: Verslag 'windowlicker' monitor met Hivi RT2CA/18sound 6N

Bericht door simsalabim »

Ik had idd de kontakt lijm methode gebruikt met tix, de strijkbout methode ken ik ook en heb ik goede ervaring mee met inlegwerk, nog niet met fineren toegepast.
Het fineer heb ik er dus afgetrokken en nee, dat is niet heel gebleven.. (ik was ook een beetje boos cq teleurgesteld).. angermanagement!!! grrrrr
Toch leer je ook gewoon van fouten, maw deze horen erbij net zoals teleurstellingen.

Van het weekend ga ik me toch een mooi stukkie fineerwerk afleveren (hoop ik) ;)

Groet,
Simon
Gebruikersavatar
simsalabim
Berichten: 388
Lid geworden op: do 30 dec 2010, 12:39
Locatie: Hillegom

Re: Verslag 'windowlicker' monitor met Hivi RT2CA/18sound 6N

Bericht door simsalabim »

Zijkanten en achterkanten gefineerd, het is perfect gelukt al zeg ik t zelf :lol:

8) 8)

Met kontaktlijm gedaan, een vriend van mij heeft mij geholpen, nu nog de voorkant en speakerdoekje met magneetjes en de pootjes en klaar zijn de Windowlickers!!
Bijlagen
IMG_2584 [1024x768].JPG
IMG_2586 [1024x768].JPG
Gebruikersavatar
Wowly
Beheerder
Berichten: 8788
Lid geworden op: vr 19 nov 2004, 18:56
Locatie: Budel
Contacteer:

Re: Verslag 'windowlicker' monitor met Hivi RT2CA/18sound 6N

Bericht door Wowly »

tsk, netjes hoor. Goed gedaan!
wouter
Ook commercieel actief
Berichten: 9199
Lid geworden op: vr 10 aug 2007, 16:39
Locatie: Lelystad

Re: Verslag 'windowlicker' monitor met Hivi RT2CA/18sound 6N

Bericht door wouter »

Mooi hoor!

Ik vind het net 2 mooie blonde dames :wink: :lol:
Gebruikersavatar
simsalabim
Berichten: 388
Lid geworden op: do 30 dec 2010, 12:39
Locatie: Hillegom

Re: Verslag 'windowlicker' monitor met Hivi RT2CA/18sound 6N

Bericht door simsalabim »

wouter schreef:
Mooi hoor!

Ik vind het net 2 mooie blonde dames :wink: :lol:
Zo had ik ze nog niet bekeken, haha, waar het hart vol van is.. :twisted:
Gebruikersavatar
simsalabim
Berichten: 388
Lid geworden op: do 30 dec 2010, 12:39
Locatie: Hillegom

Re: Verslag 'windowlicker' monitor met Hivi RT2CA/18sound 6N

Bericht door simsalabim »

Zo de voorkant nu toch ook eindelijk eens van fineer voorzien :D

1 speaker klaar (zover).
Er zitten magneetjes onder het fineer voor een speakerdoekje (speakerdoekje in de maak).
Pootjes zijn nog niet helemaal af, spikes moeten nog in de primer en dan het hele zwikkie in de airbrush (zijdeglans wit).
Over een paar weken mooi lakken, kan beter nu nog niet, kontakt lijm moet helemaal uitgehard zijn.

Fotos:

Volgende week de volgende speaker, blijft toch een boel werk allemaal :shock: :lol:

Gegroet
Bijlagen
IMG_2921.jpg
IMG_2932.jpg
Laatst gewijzigd door simsalabim op za 02 apr 2011, 23:40, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
simsalabim
Berichten: 388
Lid geworden op: do 30 dec 2010, 12:39
Locatie: Hillegom

Re: Verslag 'windowlicker' monitor met Hivi RT2CA/18sound 6N

Bericht door simsalabim »

8)
Bijlagen
IMG_2924.jpg
IMG_2934.jpg
Laatst gewijzigd door simsalabim op za 02 apr 2011, 23:39, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
teacher
Berichten: 639
Lid geworden op: wo 06 okt 2004, 14:14
Locatie: Alphen aan den Rijn

Re: Verslag 'windowlicker' monitor met Hivi RT2CA/18sound 6N

Bericht door teacher »

Dat ziet er zeer geslaagd uit. Orginele looks!

overigens.. luister nu net naar Alberto Balsalm... :)
Gebruikersavatar
simsalabim
Berichten: 388
Lid geworden op: do 30 dec 2010, 12:39
Locatie: Hillegom

Re: Verslag 'windowlicker' monitor met Hivi RT2CA/18sound 6N

Bericht door simsalabim »

Bedankt voor de positieve beoordeling!!
Het is best wat werk geweest al, ik ben tevreden.
De speakers klinken goed, al denk ik dat het nog iets beter kan maar het is acceptabel, het filter is nu zo dat ze goed meten en de fase ligt mooi over elkaar.
inmiddels speelt het en heb ik de steun ook af, de speakers zweven nu boven de vloer, baspoort is onder vrij.

enne waarom doet mijn speaker jou aan ene alberto balsem denken?! haha
Gebruikersavatar
teacher
Berichten: 639
Lid geworden op: wo 06 okt 2004, 14:14
Locatie: Alphen aan den Rijn

Re: Verslag 'windowlicker' monitor met Hivi RT2CA/18sound 6N

Bericht door teacher »

Siempie schreef:

enne waarom doet mijn speaker jou aan ene alberto balsem denken?! haha
Ook een aphex twin nummer :)
Gebruikersavatar
simsalabim
Berichten: 388
Lid geworden op: do 30 dec 2010, 12:39
Locatie: Hillegom

Re: Verslag 'windowlicker' monitor met Hivi RT2CA/18sound 6N

Bericht door simsalabim »

teacher schreef:
Siempie schreef:

enne waarom doet mijn speaker jou aan ene alberto balsem denken?! haha
Ook een aphex twin nummer :)
Aha :mrgreen:

Heeft toch wel een paar aardige plaatjes gemaakt 8)
TranceTrouble
Berichten: 6
Lid geworden op: za 16 apr 2011, 9:32
Locatie: Rijssen
Contacteer:

Re: Verslag 'windowlicker' monitor met Hivi RT2CA/18sound 6N

Bericht door TranceTrouble »

een heel mooi orgineel setje :D
persoonlijk had ik er een ander soort voetje van gemaakt die aan de achterkant word gemonteerd en naar onder in een soort L vorm loopt, maar dit is een echte one of his kind. well done =D>
Gebruikersavatar
Wowly
Beheerder
Berichten: 8788
Lid geworden op: vr 19 nov 2004, 18:56
Locatie: Budel
Contacteer:

Re: Verslag 'windowlicker' monitor met Hivi RT2CA/18sound 6N

Bericht door Wowly »

idd, of een soort van gevouwen plaat die aan de voorzijde open is en de vouw aan de achterzijde is. Dan zweeft ie pas echt! Lijkt me mooi vanwege de curve aan de voor-onderzijde.
Gebruikersavatar
simsalabim
Berichten: 388
Lid geworden op: do 30 dec 2010, 12:39
Locatie: Hillegom

Re: Verslag 'windowlicker' monitor met Hivi RT2CA/18sound 6N

Bericht door simsalabim »

Zo, eindelijk eens tijd gevonden om het 'zwevende' voetstuk te maken, de baspoort die onder in de speaker zit is zo helemaal vrij, ik moet de speakers alleen nog lakken en de rechter nog steeds de voorkant van fineren.
Ook mijn zelfbouw meubel maar eens beneden gezet, ziet er wel mooi uit zo vind ik.
Bijlagen
DSC02576 [1024x768].JPG
DSC02577 [1024x768].JPG
Gebruikersavatar
Wowly
Beheerder
Berichten: 8788
Lid geworden op: vr 19 nov 2004, 18:56
Locatie: Budel
Contacteer:

Re: Verslag 'windowlicker' monitor met Hivi RT2CA/18sound 6N

Bericht door Wowly »

Ik blijf ze én origineel én mooi vinden!!

Wel even af fineren nu hé?! Hup vort!!! :wink:
Gebruikersavatar
simsalabim
Berichten: 388
Lid geworden op: do 30 dec 2010, 12:39
Locatie: Hillegom

Re: Verslag 'windowlicker' monitor met Hivi RT2CA/18sound 6N

Bericht door simsalabim »

Wowly schreef:
Ik blijf ze én origineel én mooi vinden!!

Wel even af fineren nu hé?! Hup vort!!! :wink:
Haha dank je wel! ik zal mijn best dorn, moet ook het speaker doekje nog maken :oops: :roll:
Gebruikersavatar
Marp
Beheerder / Sysadmin
Berichten: 8790
Lid geworden op: vr 11 mar 2005, 22:25
Locatie: Bergen op Zoom

Re: Verslag 'windowlicker' monitor met Hivi RT2CA/18sound 6N

Bericht door Marp »

Je hebt nog wel enkele weken hoor, om ze mee te laten dingen naar de titel "Luidspreker van het jaar 2011". :D
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen Luidspreker Zelfbouw”