Ik vraag me af met wat voor middelen ik de opdruk van pioneer van de conus dop af kan poetsen.
Er zit nu nog een soort van carbon opdruk op met de naam pioneer.
De conus is helemaal van kunstof
opdruk verwijderen van pioneer subwoofer?
Moderator: Beheerdersteam
Re: opdruk verwijderen van pioneer subwoofer?
Hallo nxs77,
Als oud zeefdrukker kan ik je vertellen, dat dit meestal een inktsoort is, die middels tampondruk wordt aangebracht.
Thinner is het oplosmiddel daarvan en de inkt vreet zich enigzins in de kunststof.
Wees voorzichtig met oplosmiddelen als thinner of aceton, als je teveel gebruikt, verweekt de kunststof en is het middel erger dan de kwaal.
Bovendien is het niet onmogelijk, dat de kunststof onder de inkt minder verkleurd is dan er omheen, zodat je het logo ook als de inkt eraf is zult blijven zien...
Groeten, Jan.
Als oud zeefdrukker kan ik je vertellen, dat dit meestal een inktsoort is, die middels tampondruk wordt aangebracht.
Thinner is het oplosmiddel daarvan en de inkt vreet zich enigzins in de kunststof.
Wees voorzichtig met oplosmiddelen als thinner of aceton, als je teveel gebruikt, verweekt de kunststof en is het middel erger dan de kwaal.
Bovendien is het niet onmogelijk, dat de kunststof onder de inkt minder verkleurd is dan er omheen, zodat je het logo ook als de inkt eraf is zult blijven zien...
Groeten, Jan.
zou het anders een mogelijkheid zijn met een spuitbus met zwarte lak bezig te gaan?
Voor nuttige adviezen is het noodzakelijk om te weten van welke kunststof de stofkap is gemaakt.
Zo van internet geplukt.12" Component Subwoofers. Available in Single Voice Coil (TS-W305C) and Dual Voice Coil (TS-W305DVC) Designs. 800 Watts maximum music power handling (400 Watts nominal).
These powerful subwoofers include a Composite IMPP Cone using Interlaced Kevlar® brand fiber for exceptional strength to deliver clean and powerful bass notes. Other key features include a proprietary 3-Layer Fiber Woven Radial Surround, Dual Mass Magnet, and Aluminum Voice Coil Bobbin. Accessory Grille (UD-G305) available.
Get Great performance using either a sealed or ported enclosure. Download the Installation Manual PDF (above) for full specifications and recommended enclosure designs.
Features
Size: 12"
Woofer Cone Material: Composite IMPP cone using interlaced KEVLAR(r) brand fiber
Surround: Wide Roll, Three-Layer Fiber Woven Radial
Voice Coil: 4-Layer, Long Voice Coil
Voice Coil Bobbin: 12 Slit Aluminum
Damper (Spider): Y
Projected Pole Yoke with Vented Pole: Yes
Magnet Construction: Double Mass High-Power
Gasket: Molded
Specifications
Watts MAX. Music Power: 800W
Watts Nominal Power Handling: 400W
Frequency Response: 18Hz ~ 2kHz
Sensitivity: 89dB
Ohm Rating: SVC:4, DVC: 2 or 8
Recommended Enclosure: 1.5 Cubic Feet
Accessory Grill: UD-G305
Ik zou met korrel 400 - 800 de tekst er af schuren en dan eventueel met watergedragen acrylverf het zwart schilderen. Of gewoon met watergedragen acrylvernis afwerken. Tubetjes watergedragen acrylverf kun je bij het Kruidvat kopen voor 1 eurie, is wel mat.