tja, dacht ik de kast nog wat slanker te kunnen maken en gaf ik dus net wat andere maten door dan ik gebouwd had.... iets te slank dus ..... ik zal e,e,a, nog eens controleren en andere maten opgeven
Ik heb het vooraanzicht ook getekend. Kan volgens mij best zo. Tenzij je een probleem krijgt met het afwerken van de kastranden.
Ik zet em straks wel even als proef hier neer.
bedacht me zo ineens dat deze speaker nog geen naam heeft vanwege de familierelatie met de Needles/Lancetta's dacht ik aan iets wat "grote naald" betekend in een of andere mooi klinkende taal. iemand wat suggesties?
ik heb de versterker los staan, in een eigen kastje. dit mede omdat het toch wel de bedoeling is de sub netjes onder een meubel te leggen, en dan is een ingebouwde versterker wat onhandig.
als je 'm in bouwt lijkt me dicht op een van de hoeken de beste plek, wel een zo klein mogelijke behuizing er omheen doen, anders verstoort die het verloop van de TL te veel.
Er missen veel plaatjes uit dit topic. Ik ben best benieuwd naar de target response uit de simulaties en ook of je daarbij in de buurt bent gekomen. Zou je die nog eens willen plaatsen, Henkjan?
tja, dat was idd nog uit de tijd voor we de ruimte hadden om alles te uploaden... zoom.nl had de handel anders ingedeeld blijkbaar. ik moet ff graven in m'n archief
paasproject 2006 sim.png (2.68 KiB) 443 keer bekeken
het wat oplopen boven de 100 komt door de resonantie op 5/4 die in het model niet gedempt is natuurlijk. en mss moet ik nu toch maar eens echt gaan meten om te zien of de theorie een beetje klopt
Dank je. Ik heb nog nooit een TL gebouwd en ik denk dat er nu een monosub onder de bank komt, dus ik moest meteen aan deze denken. Investering in drivers is ook bescheiden. Ik neem het in overweging.
Ik ken dat probleem, dat de sub niet klinkt op de luisterpositie. Ik heb mijn sub toentertijd op de bank gezet en ben gaan rondlopen door de kamer om te horen waar hij het best klonk, dat is nu het plekje waar de sub staat. Lastig als je daar ook je bank heen moet schuiven natuurlijk