Simulatie Stepped Horn

Algemene onderwerpen die niet specifiek in een van de andere categorien vallen.
zelfbouw, modificaties, restauraties., etc, enz

Moderator: Beheerdersteam

Plaats reactie
Nielss
Berichten: 4
Lid geworden op: zo 06 jul 2008, 14:36

Simulatie Stepped Horn

Bericht door Nielss »

Hallo,

Ik heb een tijdje geleden de Stepped Horn gebouwd en ben er zeer tevreden over!

Nu zou ik graag de theoretische specificaties willen van het geheel, en dan bedoel ik de gevoeligheid en theoretisch maximum SPL.
Vooral in dit laatste ben ik erg geinteresseerd (want hij kan zooo ongelofelijk hard!).

Ik ben helaas niet bekend met Hornresp (anders had ik het zelf wel ingevoerd). Zou iemand voor mij de Stepped Horn kunnen simuleren (of heeft iemand de simulaties nog liggen)?

Mvg,

Niels
Gebruikersavatar
bartsegers
Berichten: 5431
Lid geworden op: ma 31 okt 2005, 14:07
Locatie: Roermond

Bericht door bartsegers »

Welk ontwerp is DE stepped horn ?
Heb je wat meer info?
Max SPL is wel te herleiden uit je xmax vs toegevoerd vermogen namelijk. (op papier dan)
Gebruikersavatar
Walt
Berichten: 14141
Lid geworden op: vr 24 feb 2006, 13:33

Bericht door Walt »

Gebruikersavatar
bartsegers
Berichten: 5431
Lid geworden op: ma 31 okt 2005, 14:07
Locatie: Roermond

Bericht door bartsegers »

Owjaa! natuurlijk haha, was even aan totaal iets anders aan het denken!
Nielss
Berichten: 4
Lid geworden op: zo 06 jul 2008, 14:36

Bericht door Nielss »

Dat was ik inderdaad vergeten te melden ja :oops:
Maar het gaat inderdaad om de Stepped Horn van de website van Speakerstore, zie link van Walter.

Mvg,

Niels
Nielss
Berichten: 4
Lid geworden op: zo 06 jul 2008, 14:36

Bericht door Nielss »

Anybody?
Gebruikersavatar
Rademakers
Berichten: 199
Lid geworden op: wo 24 nov 2004, 1:57
Locatie: Rotterdam

Bericht door Rademakers »

Hoe is je Engels?

Ik heb de content aangepast aan de huidige versie van Hornresp: http://speakerplans.com/forum/forum_pos ... 1070#11070
Verderop in het topic staat ook een kleine uitleg over tapped hoorns.

De Nederlandsche versies zijn nog van oude makelij.

In het geval van de Stepped Horn kun je aannemen dat het stapsgewijze verloop van de hoorn een recht conisch verloop is. Van S1 naar S4 verloopt dus in een rechte lijn.

Mvg Johan
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen Luidspreker Zelfbouw”