Omgekeerde WAF - "Epilogue"
Moderator: Beheerdersteam
Re: Omgekeerde WAF - Bouwfase "Epilogue"
idem Co, ff werken met wat hout doet goed. Veel sterkte gewenst! Ook voor je vrouw offcourse!
Jan
Jan
- SSassen
- Berichten: 11528
- Lid geworden op: vr 22 apr 2005, 10:21
- Locatie: Zuidoostbeemster
- Contacteer:
Re: Omgekeerde WAF - Bouwfase "Epilogue"
Ik had je via PB al sterkte gewenst omdat ik het topic niet wilde 'vervuilen' met off topic info, maar omdat anderen mij zijn voorgegaan ook uit Purmerend nogmaals sterkte gewenst en we wachten op de foto's van de vooruitgang die je geboekt hebt met dit interessante project!
Met vriendelijke groet,
Sander Sassen - Gediplomeerd kabelfluisteraar
Met vriendelijke groet,
Sander Sassen - Gediplomeerd kabelfluisteraar
- Vinculum
- Berichten: 3206
- Lid geworden op: do 19 jun 2008, 13:16
- Locatie: Hardinxveld-Giessendam
- Contacteer:
Re: Omgekeerde WAF - Bouwfase "Epilogue"
Allen dank voor het medeleven. We worden door familie en vrienden ook heel fijn opgevangen.
We gaan ons gewoon opmaken voor versie 2.0
Maar goed, dit is een zelfbouwforum en belofte maakt schuld. Dus hier het verhaal van de afgelopen tijd in foto's.
Ik had al laten zien dat er een frame was opgebouwd voor de baskasten. Ook de midkast en tweetkast is op dezelfde wijze gedaan met 1 uitzondering. De bovenkant van de midkast heb ik even achterwege gelaten omdat er aan de binnenkant nog wat moest gebeuren. Hier is exact hetzelfde ontwerp aangehouden als de Rapide. Hij is express niet heel netjes gezaagd om voor nog wat extra strooing te bewerkstelligen.
Iets later kreeg ik nog een cadeautje binnen, 2 hele mooie ScanSpeak woofers! Even een vergelijk met de Vifa XT25. Ondertussen heb ik de voet in de grondverf gezet. Uiteindelijk zijn er 2 lagen op gegaan. De baskast werd voorzien van de 2de zijwand. Ook weer een sandwich van 8mm buigtriplex en 12mm buigmdf. Door deze sandwich constructie krijg je natuurlijk lelijke kopse kanten. Ook zit je natuurlijk met de open sleuven van het buidmdf. Daarom is de hele kast voorzien van een laagje 4mm mdf en de sleuven in het mdf zijn opgevuld met zilverzand. Uiteindelijk zal er bijna 4 kilo zand in 1 speaker gaan.
De baskast werd daarna voorzien van 2 gaten voor de woofers. Helaas had ik per ongeluk bij de onderste woofer iets te diep gefreesd. Maar hier merk je dadelijk niets meer van natuurlijk. Zoals je ziet passen de drivers echt supergoed (al zeg ik het zelf)! Mooi vlak op de kast dus als er dadelijk fineer op de kast en tape onder de driver komt sluiten ze weer perfect aan. Na een aantal dagen was de voet goed gedroogd. Dus schuren en in de Hammerite! In 4 dunne lagen is het heel mooi dekkend geworden! Heel strak en je ziet totaal niet dat het 3 lagen mdf zijn. Mooie stevige terminals bevestigd op de voet. Plussen aan de ene kant, minnen aan de andere. Samen met de baskast ziet dat er dan zo uit. De externe bekabeling zal met deze spades worden gemonteerd. Nog wat demping aan de binnenkant van de baskast en een inside view van de bracing. Natuurlijk kunnen de tweet en midkast niet achterblijven. Deze zijn ook voorzien van zijkanten, 4mm mdf rondom en afgevuld met zand. Aangezien de midkast na afdichting moeilijk bereikbaar zal zijn heb ik de interne bekabeling al aangebracht. Dit is voor de tweet en midkasten 1mm zilverkabel en voor de baskast 2mm zilver. Beide met teflon coating. Je vraagt je misschien af waarom de tweetkast niet voorzien is van 4mm mdf aan de voorkant en een mooie infresing. Uiteindelijk zal daar een 4mm alu plaat voorkomen die perfect aansluit aangezien de tweeter een faceplate heeft van tada 4mm... In deze alu plaat zal de naam van de speaker gefreesd worden en waarschijnlijk met wat dotten kit vastgezet worden aan de kast. De letters zullen niet met verf gevuld zijn behalve de letters P & I. Deze worden met wit gevuld. Dit maakt het anders dan de rest maar niet te opvallend. En als je dan alles samenvoegt krijg je onderstaand resultaat. De spikes achter zijn van Speaker & Co.

Aan de voorkant heb ik even wat anders gedaan dan eigenlijk gepland. Dit zijn hele simpele rubberen dopjes met een bolle bovenkant. Door de bolling hebben ze zo min mogelijk contact met de kast maar dit contact zal altijd hetzelfde zijn ongeacht de hoek waaronder de kasten staan. Dit zorgt net als siliconen voor een mooie ontkoppeling en door het formaat vallen ze nauwelijks op. Simpel doch doeltreffend. Uiteindelijk zullen de spikes wel omgedraaid worden maar aangezien ze nu nog niet vastzitten is dit even makkelijker.
Het is een zeer imposante speaker geworden van 105cm op het hoogste punt, 25 breed aan de voorkant (26,5 op het breedst) en 31 diep (zonder voet). De voet is 43cm diep in totaal. De voet staat op spikes maar door de verzonken opbouw "zweven" ze nog geen halve cm van de grond.
Nu nog de het laatste obstakel. De onderlinge electrische verbinding. Na een overigens leuk face-to-face gesprek met speaker&co in Dordrecht heb ik gekozen voor de traditionele terminals samen met banaanpluggen. De terminals zullen verzonken worden in de baskast en tweetkast aan de bovenkant. In de tweetkast aan de onderkant en in de onderkant van de midkast komen gaten van 13mm precies boven de terminals waaruit de kabels met banaanpluggen komen. Deze kun je dus makkelijk inpluggen en de bananen verdwijnen mooi in de bovenliggende gaten. Wederom, goedkoop en doeltreffend en toch een goede, stevige verbinding die makkelijk te (de)monteren is.
Goed, dit is dus het resultaat van de omzetting van negatieve gebeurtenissen in positieve activiteit.
We gaan ons gewoon opmaken voor versie 2.0
Maar goed, dit is een zelfbouwforum en belofte maakt schuld. Dus hier het verhaal van de afgelopen tijd in foto's.
Ik had al laten zien dat er een frame was opgebouwd voor de baskasten. Ook de midkast en tweetkast is op dezelfde wijze gedaan met 1 uitzondering. De bovenkant van de midkast heb ik even achterwege gelaten omdat er aan de binnenkant nog wat moest gebeuren. Hier is exact hetzelfde ontwerp aangehouden als de Rapide. Hij is express niet heel netjes gezaagd om voor nog wat extra strooing te bewerkstelligen.
Iets later kreeg ik nog een cadeautje binnen, 2 hele mooie ScanSpeak woofers! Even een vergelijk met de Vifa XT25. Ondertussen heb ik de voet in de grondverf gezet. Uiteindelijk zijn er 2 lagen op gegaan. De baskast werd voorzien van de 2de zijwand. Ook weer een sandwich van 8mm buigtriplex en 12mm buigmdf. Door deze sandwich constructie krijg je natuurlijk lelijke kopse kanten. Ook zit je natuurlijk met de open sleuven van het buidmdf. Daarom is de hele kast voorzien van een laagje 4mm mdf en de sleuven in het mdf zijn opgevuld met zilverzand. Uiteindelijk zal er bijna 4 kilo zand in 1 speaker gaan.
De baskast werd daarna voorzien van 2 gaten voor de woofers. Helaas had ik per ongeluk bij de onderste woofer iets te diep gefreesd. Maar hier merk je dadelijk niets meer van natuurlijk. Zoals je ziet passen de drivers echt supergoed (al zeg ik het zelf)! Mooi vlak op de kast dus als er dadelijk fineer op de kast en tape onder de driver komt sluiten ze weer perfect aan. Na een aantal dagen was de voet goed gedroogd. Dus schuren en in de Hammerite! In 4 dunne lagen is het heel mooi dekkend geworden! Heel strak en je ziet totaal niet dat het 3 lagen mdf zijn. Mooie stevige terminals bevestigd op de voet. Plussen aan de ene kant, minnen aan de andere. Samen met de baskast ziet dat er dan zo uit. De externe bekabeling zal met deze spades worden gemonteerd. Nog wat demping aan de binnenkant van de baskast en een inside view van de bracing. Natuurlijk kunnen de tweet en midkast niet achterblijven. Deze zijn ook voorzien van zijkanten, 4mm mdf rondom en afgevuld met zand. Aangezien de midkast na afdichting moeilijk bereikbaar zal zijn heb ik de interne bekabeling al aangebracht. Dit is voor de tweet en midkasten 1mm zilverkabel en voor de baskast 2mm zilver. Beide met teflon coating. Je vraagt je misschien af waarom de tweetkast niet voorzien is van 4mm mdf aan de voorkant en een mooie infresing. Uiteindelijk zal daar een 4mm alu plaat voorkomen die perfect aansluit aangezien de tweeter een faceplate heeft van tada 4mm... In deze alu plaat zal de naam van de speaker gefreesd worden en waarschijnlijk met wat dotten kit vastgezet worden aan de kast. De letters zullen niet met verf gevuld zijn behalve de letters P & I. Deze worden met wit gevuld. Dit maakt het anders dan de rest maar niet te opvallend. En als je dan alles samenvoegt krijg je onderstaand resultaat. De spikes achter zijn van Speaker & Co.

Aan de voorkant heb ik even wat anders gedaan dan eigenlijk gepland. Dit zijn hele simpele rubberen dopjes met een bolle bovenkant. Door de bolling hebben ze zo min mogelijk contact met de kast maar dit contact zal altijd hetzelfde zijn ongeacht de hoek waaronder de kasten staan. Dit zorgt net als siliconen voor een mooie ontkoppeling en door het formaat vallen ze nauwelijks op. Simpel doch doeltreffend. Uiteindelijk zullen de spikes wel omgedraaid worden maar aangezien ze nu nog niet vastzitten is dit even makkelijker.
Het is een zeer imposante speaker geworden van 105cm op het hoogste punt, 25 breed aan de voorkant (26,5 op het breedst) en 31 diep (zonder voet). De voet is 43cm diep in totaal. De voet staat op spikes maar door de verzonken opbouw "zweven" ze nog geen halve cm van de grond.
Nu nog de het laatste obstakel. De onderlinge electrische verbinding. Na een overigens leuk face-to-face gesprek met speaker&co in Dordrecht heb ik gekozen voor de traditionele terminals samen met banaanpluggen. De terminals zullen verzonken worden in de baskast en tweetkast aan de bovenkant. In de tweetkast aan de onderkant en in de onderkant van de midkast komen gaten van 13mm precies boven de terminals waaruit de kabels met banaanpluggen komen. Deze kun je dus makkelijk inpluggen en de bananen verdwijnen mooi in de bovenliggende gaten. Wederom, goedkoop en doeltreffend en toch een goede, stevige verbinding die makkelijk te (de)monteren is.
Goed, dit is dus het resultaat van de omzetting van negatieve gebeurtenissen in positieve activiteit.
- bartsegers
- Berichten: 5431
- Lid geworden op: ma 31 okt 2005, 14:07
- Locatie: Roermond
Re: Omgekeerde WAF - Bouwfase "Epilogue"
Pfoe, erg mooie foto's!
Die "hamerslag" ziet er héél gelikt uit moet ik zeggen. Chapeau!
Die "hamerslag" ziet er héél gelikt uit moet ik zeggen. Chapeau!
- SSassen
- Berichten: 11528
- Lid geworden op: vr 22 apr 2005, 10:21
- Locatie: Zuidoostbeemster
- Contacteer:
Re: Omgekeerde WAF - Bouwfase "Epilogue"
Zo, da's even een update in sneltreinvaart, je overdreef niet toen je zei dat je flink was opgeschoten. Ziet er goed uit allemaal slimme constructie en het eindresultaat oogt indrukwekkend.
Met vriendelijke groet,
Sander Sassen - Gediplomeerd kabelfluisteraar
Met vriendelijke groet,
Sander Sassen - Gediplomeerd kabelfluisteraar
Re: Omgekeerde WAF - Bouwfase "Epilogue"
Dat gaat er goed uitzien! Mooi hoor.
De zijkanten van een aluminium frontpaneel van Schaeffer zijn meestal niet geanodiseerd. Hoe ga je dat oplossen?
Groet, Co
Groet, Co
- Vinculum
- Berichten: 3206
- Lid geworden op: do 19 jun 2008, 13:16
- Locatie: Hardinxveld-Giessendam
- Contacteer:
Re: Omgekeerde WAF - Bouwfase "Epilogue"
Die zal ik even langs een stukje korrel 180 halen oid. Even netjes schuren. Heel misschien dat ik dat ook nog doe met de voorkant om het gelijk te houden maar dat moet ik eerst proberen hoe dat er uit gaat zien.
Voor degene die wat moeite hebben om het tweeterkastje voor te stellen met de aluplaat heb ik er even en papieren versie voor geplakt.
Voor degene die wat moeite hebben om het tweeterkastje voor te stellen met de aluplaat heb ik er even en papieren versie voor geplakt.
Re: Omgekeerde WAF - Bouwfase "Epilogue"
Je gaat als een raket met je projecten zeg !
Heel sjiek allemaal !
Bracing achtige mdf stukken.. heb je die zelf met de hand gefreesd of door een CNC ?
Bracing achtige mdf stukken.. heb je die zelf met de hand gefreesd of door een CNC ?
- Vinculum
- Berichten: 3206
- Lid geworden op: do 19 jun 2008, 13:16
- Locatie: Hardinxveld-Giessendam
- Contacteer:
Re: Omgekeerde WAF - Bouwfase "Epilogue"
Cnc?! Haha, nou ik kan me veel punten bedenken die ik graag met cnc had willen doen maar niet de bracing. Dat stelt echt niets voor. Alleen even gaten gemaakt met de decoupeerzaag en randen afgerond met de bovenfrees. Miss 10 min voor beide bracingplankjes. Denk dat je met cnc meer tijd kwijt bent aan programmeren... 
Re: Omgekeerde WAF - Bouwfase "Epilogue"
Aaah ok ! En de buitenste afronding ? Mn houtbewerkingskunde is vrij "nul". 
- Vinculum
- Berichten: 3206
- Lid geworden op: do 19 jun 2008, 13:16
- Locatie: Hardinxveld-Giessendam
- Contacteer:
Re: Omgekeerde WAF - Bouwfase "Epilogue"
Het is eigenlijk heel simpel. De bracing is nl hetzelfde als de boven en onderkant alleen dan natuurlijk met gaten erin. Ik ben begonnen om uit 1 mdf plank de vorm van de kast te maken. Deze is afgetekend natuurlijk en daarna uit de losse hand met een decoupeerzaag uitgezaagd. Sommige stukjes klein beetje bijschuren indien nodig. Gelukkig kan ik best aardig recht (en dus ook een bocht) zagen met mijn decoupeerzaag dus hij was al mooi rond. Deze vorm heb ik gemerkt als "master" en alle volgende planken (16 in totaal) zijn kopieën van deze plank. Aftekenen, grof uitzagen met de decoupeer en dan met de bovenfrees en een kopieerbitje de zaak kopiëren. 16 keer dus...
De achterkant, voorkant en zijkanten worden over deze platen heen "geplakt". Daardoor heb je altijd een goede fit. Wel belangrijk dat je de gezaagde plankjes goed markeert wat de bovenzijde is! Aangezien links en rechts nooit 100% gelijk zijn zorgt dit ervoor dat ze onderling iig gelijk zijn.
De achterkant, voorkant en zijkanten worden over deze platen heen "geplakt". Daardoor heb je altijd een goede fit. Wel belangrijk dat je de gezaagde plankjes goed markeert wat de bovenzijde is! Aangezien links en rechts nooit 100% gelijk zijn zorgt dit ervoor dat ze onderling iig gelijk zijn.
Re: Omgekeerde WAF - Bouwfase "Epilogue"
Wauw netjes hoor zoals je dat gedaan hebt ! De "curves" zien er rete strak uit !
-
wouter
- Ook commercieel actief
- Berichten: 9199
- Lid geworden op: vr 10 aug 2007, 16:39
- Locatie: Lelystad
Re: Omgekeerde WAF - Bouwfase "Epilogue"
Ziet er fantastisch uit!
Zijn die SS woofers net zo mooi als op de foto's? Ik vind het weer eens wat anders en het merk is erg toegankelijk met deze serie...
Zijn die SS woofers net zo mooi als op de foto's? Ik vind het weer eens wat anders en het merk is erg toegankelijk met deze serie...
- Vinculum
- Berichten: 3206
- Lid geworden op: do 19 jun 2008, 13:16
- Locatie: Hardinxveld-Giessendam
- Contacteer:
Re: Omgekeerde WAF - Bouwfase "Epilogue"
Ja de woofers hebben de kenmerkende SS kwaliteit. De conus is van hetzelfde materiaal als de 10F. Optisch is dit dan en match made in heaven.
Je voelt ook echt de glasvezelfibers. Heel dun en licht maar erg sterk. De korf voelt en oogt heel erg solide. Dikke rand en veel ventilatiegaten. De spreekspoel is ook goed zichtbaar. Spider is zwart wat je niet vaak ziet, meestal is deze de standaard gele kleur. De ophanging voelt vrij soepel aan, geen stugge rolrand. Het voelt ook meer richting een midwoofer dan een subwoofer. Ik ben benieuwd...
Ik hoop dit weekend de bestelde schroeven te ontvangen zodat ik het een en ander eens in de kast kan hangen.
Ik hoop dit weekend de bestelde schroeven te ontvangen zodat ik het een en ander eens in de kast kan hangen.
- Vinculum
- Berichten: 3206
- Lid geworden op: do 19 jun 2008, 13:16
- Locatie: Hardinxveld-Giessendam
- Contacteer:
Re: Omgekeerde WAF - Bouwfase "Epilogue"
Nu ga ik even iets heel raars in de groep gooien...
Ik was net even aan het snuffelen naar breedbandertjes voor Heatside (ander topic) en toen kwam ik de Tangband W3-1878 tegen:

Wat een machtig mooi dingetje zeg! En zeer imposante magneet constructie. Volgens mij is deze nog door niemand gebruikt hier. Is daar een reden voor misschien? Hoe zou deze zich staande houden naast de 10F? Dus, hypothetisch gezien, zou ik er op vooruit gaan om deze als mid in te zetten ipv de 10F?
Nu borrelt meteen de gedachte op om nog een midkast erbij te maken en deze er gewoon eens in te rossen. Modulaire kasten... een zegen en een vloek!
Ik was net even aan het snuffelen naar breedbandertjes voor Heatside (ander topic) en toen kwam ik de Tangband W3-1878 tegen:

Wat een machtig mooi dingetje zeg! En zeer imposante magneet constructie. Volgens mij is deze nog door niemand gebruikt hier. Is daar een reden voor misschien? Hoe zou deze zich staande houden naast de 10F? Dus, hypothetisch gezien, zou ik er op vooruit gaan om deze als mid in te zetten ipv de 10F?
Nu borrelt meteen de gedachte op om nog een midkast erbij te maken en deze er gewoon eens in te rossen. Modulaire kasten... een zegen en een vloek!
- SSassen
- Berichten: 11528
- Lid geworden op: vr 22 apr 2005, 10:21
- Locatie: Zuidoostbeemster
- Contacteer:
Re: Omgekeerde WAF - Bouwfase "Epilogue"
Uiterlijk vertaalt zich niet meteen naar goede prestaties. Ik ken genoeg mooie dames met een slecht karakter.
Met vriendelijke groet,
Sander Sassen - Gediplomeerd kabelfluisteraar
Met vriendelijke groet,
Sander Sassen - Gediplomeerd kabelfluisteraar
- Vinculum
- Berichten: 3206
- Lid geworden op: do 19 jun 2008, 13:16
- Locatie: Hardinxveld-Giessendam
- Contacteer:
Re: Omgekeerde WAF - Bouwfase "Epilogue"
Snap ik natuurlijk. Van een mooi bord kun je niet eten...
Maar het laat wel een beetje zien dat er wel potentie in kan zitten. Nu weet ik dat de freqplots van Tangband wel eens optimistisch zijn maar het is wel veelbelovend. Niemand op dit forum lijkt hem eens gebruikt te hebben. Dat op zich is natuurlijk een reden om het eens te proberen en met een kostprijs van 66 euro is het ook te overleven. Prio 1 is gewoon de 10F gebruiken en beide kasten afmaken maar als ik toch bezig ben is een extra midkastje natuurlijk niet zo heel veel moeite.
Ik was gewoon nieuwsgierig naar deze driver...
Maar het laat wel een beetje zien dat er wel potentie in kan zitten. Nu weet ik dat de freqplots van Tangband wel eens optimistisch zijn maar het is wel veelbelovend. Niemand op dit forum lijkt hem eens gebruikt te hebben. Dat op zich is natuurlijk een reden om het eens te proberen en met een kostprijs van 66 euro is het ook te overleven. Prio 1 is gewoon de 10F gebruiken en beide kasten afmaken maar als ik toch bezig ben is een extra midkastje natuurlijk niet zo heel veel moeite.
Ik was gewoon nieuwsgierig naar deze driver...
-
wouter
- Ook commercieel actief
- Berichten: 9199
- Lid geworden op: vr 10 aug 2007, 16:39
- Locatie: Lelystad
Re: Omgekeerde WAF - Bouwfase "Epilogue"
Ik vind het een gedrocht, doorgeschoten ontwerpwensen - maar dat is heel persoonlijk.
De metingen aan de 10F zijn dermate goed dat ik geen beter alternatief zou weten in die diameter range.
De metingen aan de 10F zijn dermate goed dat ik geen beter alternatief zou weten in die diameter range.
- Vinculum
- Berichten: 3206
- Lid geworden op: do 19 jun 2008, 13:16
- Locatie: Hardinxveld-Giessendam
- Contacteer:
Re: Omgekeerde WAF - Bouwfase "Epilogue"
Na dat dacht ik ook al. Alsof ze alle hot items in 1 pakketje wilde stoppen. Desalniettemin is het om te zien wel een indrukwekkend ding, zeker voor die grootte. Wel een mooie vod een kleine hybride open baffle. Wie weet in de toekomst een keer iets om mee te spelen. De Epilogue's worden gewoon bestukt met de 10F.
Re: Omgekeerde WAF - Bouwfase "Epilogue"
De 10f past er optisch ook eel beter bij
Heb met die tangband wel ergens een projectje voorbij zien komen op een duits forum, zat net te google'en maar kan het niet terug vinden. Meen mij te herinneren dat hij bijzonder mooi regelmatig doorliep in het hoog, kortom eigenschappen die voor een mid niet perse nodig zijn.
Mvg Reinder
Mvg Reinder
Re: Omgekeerde WAF - Bouwfase "Epilogue"
indrukwekkend! deze zou ik wel eens willen beluisteren wanneer hij klaar is 
- Vinculum
- Berichten: 3206
- Lid geworden op: do 19 jun 2008, 13:16
- Locatie: Hardinxveld-Giessendam
- Contacteer:
Re: Omgekeerde WAF - Bouwfase "Epilogue"
Ik heb me even bezig kunnen houden met de electra. De terminals zijn verzonken in de bas en tweeterkast en alle kasten zijn nu volledig bekabeld.
Zoals je ziet op de foto past het perfect! De banaanpluggen vallen mooi in de gaten van de bovenliggende kast. De verschillende kasten zijn zo heel makkelijk in en uit elkaar te halen. Missie geslaagd!
Zoals je ziet op de foto past het perfect! De banaanpluggen vallen mooi in de gaten van de bovenliggende kast. De verschillende kasten zijn zo heel makkelijk in en uit elkaar te halen. Missie geslaagd!
- Bijlagen
Re: Omgekeerde WAF - Bouwfase "Epilogue"
Zomaar een vraagje; waarom heb je ze zo ver naar achteren geplaatst? Zo zitten ze enigzins in het zicht, wat meer naar voren zijn ze wat beter verborgen.
- Vinculum
- Berichten: 3206
- Lid geworden op: do 19 jun 2008, 13:16
- Locatie: Hardinxveld-Giessendam
- Contacteer:
Re: Omgekeerde WAF - Bouwfase "Epilogue"
Meerdere redenen. De midkast heeft nog maar weinig ruimte vrij dus ik was gebonden aan die diepte. Ook is het moeilijker om het goed te kunnen plaatsen als de aansluitingen verder naar voren zitten.
Ik vind het eigenlijk helemaal niet storend. Nu is de foto genomen zodat het juist goed te zien is, in de praktijk valt dit reuze mee. Je moet echt buigen en goed kijken om het te zien.
Ik vind het eigenlijk helemaal niet storend. Nu is de foto genomen zodat het juist goed te zien is, in de praktijk valt dit reuze mee. Je moet echt buigen en goed kijken om het te zien.
- Vinculum
- Berichten: 3206
- Lid geworden op: do 19 jun 2008, 13:16
- Locatie: Hardinxveld-Giessendam
- Contacteer:
Re: Omgekeerde WAF - Bouwfase "Epilogue"
Vandaag zijn de mooie platte halfrondkopimbusschroeven (scabble iemand?) binnengekomen dus gelijk de units aansluiten en erin hangen.
Mooooooi!!!!!
Hoe klinkt dat? Nou niet. Maar dat is logisch omdat de dsp er nog niet tussenzit dus de woofers kregen even het volle spectrum wat uiteraard niet klinkt. Maar wat ik wel even vlug hoorde was een flinke vooruitgang in dynamiek! Nu merk je echt het verschil tussen 1x6,5" of 2x8,5" en wat extra liters. Even vlug de chinese trommels van de Burmester CD aangeslingerd en versterker op standje 40... Wauw! En dat dus nog zonder de LT! Nu maar snel die dsp in de lucht krijgen voor een betere luisterervaring.
Begin maart komt het alu paneel en dan zal ik ook de tweeter gaan monteren. Deze zal nog niet gaan spelen aangezien eerst het filter daarvoor gemaakt moet worden. Gelukkig hebben we de 10F die met alle liefde tot die tijd de hoge noten pakt.
En de WAF? Nou mijn W is helemaal happy! Ze vind deze vele malen mooier dan de vorige. Die missie is alvast geslaagd want dat was het uitgangspunt van deze luidspreker. Dus over een tijdje staan er 2 rapide kastjes met matching subs te koop.
Mooooooi!!!!!
Hoe klinkt dat? Nou niet. Maar dat is logisch omdat de dsp er nog niet tussenzit dus de woofers kregen even het volle spectrum wat uiteraard niet klinkt. Maar wat ik wel even vlug hoorde was een flinke vooruitgang in dynamiek! Nu merk je echt het verschil tussen 1x6,5" of 2x8,5" en wat extra liters. Even vlug de chinese trommels van de Burmester CD aangeslingerd en versterker op standje 40... Wauw! En dat dus nog zonder de LT! Nu maar snel die dsp in de lucht krijgen voor een betere luisterervaring.
Begin maart komt het alu paneel en dan zal ik ook de tweeter gaan monteren. Deze zal nog niet gaan spelen aangezien eerst het filter daarvoor gemaakt moet worden. Gelukkig hebben we de 10F die met alle liefde tot die tijd de hoge noten pakt.
En de WAF? Nou mijn W is helemaal happy! Ze vind deze vele malen mooier dan de vorige. Die missie is alvast geslaagd want dat was het uitgangspunt van deze luidspreker. Dus over een tijdje staan er 2 rapide kastjes met matching subs te koop.
