speaker in een fles, ervaring?

't Houtwormen forum. Ook voor metaal, poly, en andere materialen.
Hier gaat t over de technieken, niet de tools zelf

Moderator: Beheerdersteam

Plaats reactie
jurriaan
Berichten: 255
Lid geworden op: vr 02 feb 2007, 12:07

speaker in een fles, ervaring?

Bericht door jurriaan »

Wat staat er niet op het www dacht ik toen ik deze foto zag:
Afbeelding

Iemand hier ervaring met het inbouwen van een speaker in een fles?
(in dit geval is een TB w3-871s gebruikt)

Lijkt mij een leuk project en dan te gebruiken als burospeaker
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33823
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Bericht door Henkjan »

ja... krabkrab, denk denk, heb ik ergens gezien.....
Gebruikersavatar
bartsegers
Berichten: 5431
Lid geworden op: ma 31 okt 2005, 14:07
Locatie: Roermond

Bericht door bartsegers »

mooie mix tussen een TL en een BR... En dubbel plezier als er iets lekkers in de fles zat!

Maar ik vind dit wel interessant,want ik zoek namelijk ook een afwijkende "kast" voor een 8cm coax unit 8)

* glas
*perspex
*Plexi-glas?
Gebruikersavatar
indoubt
Berichten: 1352
Lid geworden op: vr 29 apr 2005, 0:17
Locatie: Sweet lake city

Bericht door indoubt »

Niet in een fles maar wel in een vaas (met flessevorm :D )

Ergens op een italiaanse site, volgens mij die met de autocostruire versterker

Yep: http://www.autocostruire.com/catalog/in ... Path=52_44
Gebruikersavatar
jw
Berichten: 160
Lid geworden op: zo 09 jan 2005, 20:45
Locatie: Zuidplas

Bericht door jw »

Die tangband in een petfles heb ik ook weleens gebouwd, werkt verrassend goed :)
Hij komt niet heel laag, maar wat ik er nog van weet, klonk het wel 'lekker'.

Er waren twee dingen die mij op vielen;
De afdichting met ducktape is niet afdoende, hij lekt te veel, de tangband maakt te veel slag in vergelijking met een andere kast.

Er is een flink bafflestep filter nodig om het geluid in balans te krijgen.
Ik heb hiermee geëxperimenteerd, het resultaat is te zien in de bijgevoegde afbeelding. (het resultaat is niet optimaal!)

PS, hier is de originele thread op diyaudio:
http://www.diyaudio.com/forums/showthre ... adid=79721
Bijlagen
tb-bottle-1m-30cmwall-BSC-0.5mH-21ohm.JPG
tb-bottle-1m-30cmwall-nofilter.JPG
Gebruikersavatar
HoMeR
Berichten: 556
Lid geworden op: zo 26 feb 2006, 21:24
Locatie: Groningen

Bericht door HoMeR »

En dan voor wat laag erbij.......
(Een grote waterfles)
Afbeelding

Meer leuks van deze gast uit Japan...
http://www.headphoneamp.co.kr/ftp/sijosae/Gallery/

:wink:
Plaats reactie