Goede kwaliteit muziek voor onderweg.

over het kant & Klare spul dus

Moderator: Beheerdersteam

Barry2001
Algemene moderator
Contacteer:

Re: Goede kwaliteit muziek voor onderweg.

Bericht door Barry2001 »

Marp schreef:
Nou, eh...
smaliMusic-Pillow.jpg
Volgens mij kan je hier best lekker bovenop zitten. Maar of zoiets in je jaszak nog zo comfortabel is... :-k
Maar aangezien je hoor-orgaan niet in je &%##&(* zit weet ik niet of erop zitten zo handig is :mrgreen:
Audia

Bericht door Audia »

John P schreef:
Zo zie je maar weer dat een ieder zijn eigen wensen heeft. Ik wil een MP#-speler waar ik boven op kan zitten en die ik in mijn jaszak kan laten zitten zonder bang te zijn dat een kapitaal gestolen wordt. dus heb ik tot volle tevredenheid een zen stone met iets betere dopjes. In de trein ed goed zat, thuis hoor ik wel goed.

Hmm, ik ben net mijn i-pod kwijtgeraakt. Nu was ik door dit topic zo goed als zeker dat ik ook voor een Cowon ging, maar hier heb je wel een puntje. Ik verslijt nogal wat van die dingen namelijk. :oops: Maar aan de andere kant: misschien eens investeren in iets heel goeds en daar dan zuinig op zijn?
Hanselchen, deel je je ervaringen even als je het hebt?
John P

Bericht door John P »

Het is een inschatting van de manier waarop je omgaat met je spullen. Als ik buiten ben wens ik niet beperkt te worden in mijn handelen door zorgen over spullen die ik bij me heb. Als ik met een I-phone met Grado koptelefoon in mijn jas zou fietsen, dan zou ik al bang zijn om te vallen of de jas onder de snelbinder te doen. Persoonlijk heb ik onderweg liever een 'wegwerp' oplossing, een ander kan dat natuurlijk anders zien.
hanselchen

Bericht door hanselchen »

Audia schreef:
John P schreef:
Zo zie je maar weer dat een ieder zijn eigen wensen heeft. Ik wil een MP#-speler waar ik boven op kan zitten en die ik in mijn jaszak kan laten zitten zonder bang te zijn dat een kapitaal gestolen wordt. dus heb ik tot volle tevredenheid een zen stone met iets betere dopjes. In de trein ed goed zat, thuis hoor ik wel goed.

Hmm, ik ben net mijn i-pod kwijtgeraakt. Nu was ik door dit topic zo goed als zeker dat ik ook voor een Cowon ging, maar hier heb je wel een puntje. Ik verslijt nogal wat van die dingen namelijk. :oops: Maar aan de andere kant: misschien eens investeren in iets heel goeds en daar dan zuinig op zijn?
Hanselchen, deel je je ervaringen even als je het hebt?
Daar kan ik me in vinden.
Dit heb ik eigenlijk altijd al gedaan; liever iets langer sparen voor iets goeds, dan maar iets kopen wat goedkoper is.
Dan is het eigenlijk weer net niet, doe je er enkele jaren mee en koop je daarna toch nog dat "dure" spul wat je eigenlijk eerst wou kopen: Goedkoop=Duurkoop.

Wou ik iets hebben, dan werd het sparen. Dan kon het pas aangekocht worden, edoch, inderdaad dan moest je er wel zuinig op zijn!!! Maar dit heb ik nooit als een probleem gezien. Zuinig zijn op je spullen en een beetje opletten, It's a way of life, zullen we maar zeggen.
(dit geldt/gold voor mij voor horloges/(motor)fietsen/audioapparatuur/ sportgear etc.)
Eén nadeel; soms willen spullen niet kapot gaan, dus je blijft soms tussen de "antieke" spullen zitten.
Spullen die nog perfect functioneren doe je net weg....
Een Technics draaitafel uit 1990, een Sansui CD speler uit 1989, een Sony Walkman (een wat??? :shock: )uit 1988,
een motorfiets uit 1986, etc, etc....(een vriendin uit 1970 :mrgreen: :lol: )

Jaaa, mijn Cowon S9 is gisteren gearriveerd :wink:
hanselchen

Barry2001 schreef:
Mooi dat de eerste indruk van de MX's goed is. In geloof normaal niet zo in inspelen, met die dopjes merk je het juist goed, na een nachtje laten spelen al wel. Zullen wel wat "los" moeten komen ofzo. Het is m'n (ik dacht) 5e setje MX400's alweer, bij de laatste keer heb ik gewoon een extra setje gekocht, ze zijn toch extreem goedkoop. In elk geval ken ik in HiFi land niet iets wat zoveel biedt voor de paar euro! Bij alle voorgaande keren ging een van beide kanten op een gegeven moment klinken als of er iets mee staat te rammelen. Misschien versleten, misschien toch (omdat ik 'm veel buiten gebruik) vocht. Maar dan praat ik wel over echt na veel uren luisteren....heb altijd iets gehad met mobiel luisteren, heb vanaf het moment dat er walkman's waren (begin jaren 80) zo'n ding :D

Zit trouwens die S9 eens te bekijken, ziet er totaal anders uit dan een D2, ziet er wel spacy uit. Heeft 'ie nog meer mogelijkheden, betere specs dan een D2? Veel plezier ermee in elk geval!

Ik geloof ook niet zo in het o zo grote belang van inspelen, als het spul right out of the box al niet goed klinkt, zal het nooit wat worden.
Vwb luidsprekers, hoofdtelefoons is het wel zo bij mijn ervaring, dat ze inderdaad even moeten "lostrillen"/ soepel worden.
Dit kost enkele uren tijd, hierna zal het geluidskarakter nagenoeg niet meer veranderen.
(De MX400 heb ik afgelopen dag "ingetrilt" met Ben Liebrand's Grandmix 1984 t/m 1995 3x op repeat,
na deze "mishandeling" met het volume op ca. 50% Throttle klinken ze heel behoorlijk).
Ik vind ze niet supergeweldig, zéér zeker niet slecht, gewoon goed en heel natuurlijk.
Het middengebied hoge tonen zijn behoorlijk opgewaarderd na het inspelen.

Ik ben de afgelopen week eens door mijn arsenaal gelopen en ben iets moois tegengekomen;
een on ear telefoontje van Aiwa uit ca. 1989, deze heb ik toen aangeschaft als extra oortelefoontje voor mijn ijzeren Sony Walkman. (voor de jeugd onder ons, raadpleeg Wikipedia :mrgreen: :mrgreen: :lol: ), aanschafprijs toen ergens in de 30 Gulden klasse.
Wat klinkt die goed, wat een leuke verrasing, jeugdsentiment!

De Cowon S9 is gisteren met de post binnengekomen.
Gisteren avond weinig tijd, dus alleen met de de speler opgeladen met de Belkin USB lader.
Vandaag kon het feest beginnen.
Eerst maar een de quick guide doorgelezen, daar was ik snel klaar mee, dat wordt dus een hoop zelfstudie :?

Maar het valt gelukkig achteraf mee.
Eerst de bijgeleverde CD geinstalleerd, deze bevat een "grote" nederlandstalige manual + Jetaudio programma.
Dit programma lijkt met de interface om de speler op een mooi gestructureerde manier van muziek te voorzien.
Als je de Cowon op de PC aansluit ziet de PC deze speler als externe harde schijf, je kunt er dus gewoon muziek "heenslepen".Met EAC heb ik een CD geladen en op de speler gezet.
De speler ziet deze meteen als WMA bestand en laat ook mooi album/artiest zien.
Andere losse muziekbestanden ziet de speler als WAV, maar ziet geen artiest/titel en bestempeld deze als "unknown".
Maarja, geen paniek, ik moet eerst de manuel doornemen en het Jet audio programma gaan toepassen.
Dan komt alles goed, denk ik. (sorry, digibeet, 40+er)
De komende dagen eerst nog wat proberen en freubelen, dan komt alles goed.
De meegeleverde oortelefoon is trouwens niet verkeerd, maar kan echt niet tippen aan de Sennheisers/Aiwa/iGrado.
(Dan gaat deze maar dienst doen met mijn hardloop MP3 spelertje.)
De MX400 doet het heel mooi op de S9 in de "normal" audiosetting, op de "BBE Headphone2" wordt het hoog ietsje opgetild; perfect met de MX400.
Inderdaad Barry, MX400 is een gouden tip voor dit geld :D .
De iGrado klinkt héél behoorlijk, echter net iets te zachtjes in de hoogste volume stand, (ik kan misschien het volume nog ietjes ophalen met een ander audiosetting/equalizer).

So far so good, de eerste indruk is prima goed!
De komende dagen nog wat spelen en proberen, wordt vervolgd.
Vuurkat

Bericht door Vuurkat »

Waarom de handleiding doorlezen, alles uitproberen is toch veel leuker? :P
hanselchen schreef:
Andere losse muziekbestanden ziet de speler als WAV, maar ziet geen artiest/titel en bestempeld deze als "unknown".
Werkt het om in te stellen dat de speler moet kijken naar de bestandsnamen i.p.v. de tags?
Barry2001
Algemene moderator
Contacteer:

Bericht door Barry2001 »

Het is wat je zelf prettig vindt Hans, ik kreeg dat "Jetaudio" er ook bij maar gebruik het niet. Gewoon folders aanmaken met daar je muziek in, kun je de boel het eenvoudigst weervinden.

De equalizer, heb daar na wat prutsen deze settings ingesteld, die voor alle gangbare muziek voor mij het lekkerst klinkt op de MX400:
80 Hz - 8 dB
230 Hz - 6 dB
850 Hz - 0 dB
3200 Hz - 8 dB
11700 Hz - 10dB
BBE - 4
Mach3Bass - 5
3D surround en Stereo Enhance staan uit.

Maar goed, ik weet dus niet of op de Cowon dezelfde interface zit.

Het niet herkennen van artiest / titel komt me niet bekend voor.

En te weinig output voor de iGrado? heb juist de ervaring dat 'ie meer dan zat uitgangsvermogen heeft voor alle hoofdtelefoons, zelfs voor de Shure's waar ik het eerder over had. Kan f zo snel niet vinden wat het max uitgangsvermogen is, maar ok. Je zult ook versteld staan van de accutijd, die is echt gigantisch.

Maar gaaf, veel plezier ermee!
hanselchen

Zo, deze voormiddag heb ik thuis het rijk alleen, lekker aan de gang met de Cowon.

Mijn doelstelling is om mijn bestaande CD collectie te gebruiken als voeding voor de Cowon.
(om mijn verhaal helder te maken.)

Allereerst een stukje zelfstudie met EAC.
Dit werkt prima, CD in het laatje van de laptop, map maken waar de muziek bestanden moeten worden opgeslagen en start.
Edoch, bij elke CD die ik in de laptop leg zegt EAC: album/artist etc "unknown", dus dan moet ik dit later allemaal met de "hand" gaan invullen? ( :oops: , sorry, ik ben niet opgegroeid met deze digitale snufjes, niet lachen...)
Werkt mijn EAC niet correct? (ca. 1/2 jaar gelden op de laptop gezet.)
Als ik nu flac/MP3 iod wil maken, kan ik dan "Free Audio Converter" gebruiken?

Na deze ervaring het meegeleverde programma jetAudio opgestart en goed bekeken.
Zie de printscreens ( de pdf bijlages):
Ik leg een CD in de laptop en open jetAudio, selecteer linksboven de knop "RIP", schermpje aan de linkerzijde verschijnt.
JetAudio maakt automatisch contact met een of andere server, en warempel, album/artiest/tracknummers verschijnen automatisch!! :shock: Dit lijkt perfect te werken!
Dan ga ik het target instellen: filename instellen, muziek map in "mijn muziek" aanmaken, formaat instellen; ik ga voor wav of flac ervan uitgaand dat dit de beste kwaliteit gaat opleveren?
Op de printscreen als voorbeeld de Eurythmics, als WAV.
Doe ik het goed zo, maw goed bezig?
Het lijkt er ook op dat JetAudio alle bewerkingen onder 1 dak heeft; ophalen van CD, CD "identificeren" rippen, opslaan in de gewenste mappen én ev ook nog een mediaspeler op de laptop!

Niet gehindert door enkele kennis ga ik dus noodzakelijkerwijs gebruik maken van JetAudio.
Aangezien dit programma ook een speler heeft (lijkt veel op winamp btw) stel ik dit programma eventjes als standaardprogramma in.

Het overpompen van de laptop naar de S9 is ook goed gelukt, zie de foto's.
Alleen is het nog ff zoeken tijdens het navigeren op de speler, dit lijkt me een kwestie van veel doen en als ik het allemaal beter snap, misschien de mappen wat slimmer/efficienter indelen.

Op de foto's is ook de "gevonden" Aiwa te zien.
Tip: mocht je zoiets ooit tegenkomen, meteen aanschaffen (ongelofelijk hoe dit stukje antiek klinkt).

Mocht iemand nog tips/opmerkingen voor me hebben, alles is welkom. (er gaat een wereld voor me open.)

@Barry, ik heb nu vierkante oogjes gekregen van de PC en de Cowon.
Ik ga vanavond of morgen de settings op de speler eens uitproberen, bedankt voor de tip.
De audiosettings zijn ontzettend uitgebreid, dus dit kon wel eens zowat dezelfde interface zijn.
Accutijd lijkt inderdaad enorm, ik heb er ettelijke uren mee gespeeld, geeft nu nog steeds een volle accu aan.

(Bestaan er praktijk-workshops "digitale audio voor dummies" :oops:)

Gr. Hans
Bijlagen
DSCN0897.JPG
DSCN0898.JPG
DSCN0900.JPG
DSCN0901.JPG
test1.pdf
(286.64 KiB) 64 keer gedownload
test2.pdf
(220.41 KiB) 54 keer gedownload
hanselchen

Casper schreef:
Waarom de handleiding doorlezen, alles uitproberen is toch veel leuker? :P
hanselchen schreef:
Werkt het om in te stellen dat de speler moet kijken naar de bestandsnamen i.p.v. de tags?
Uitproberen is inderdaad heel interesant, maar dan moet je eerst het inzicht/overzicht hebben hoe eea allemaal functioneert.
Hier moet ik me nog in bekwamen. :wink:

Bestandsnamen, tags, deze kreten zijn Chinees voor mij... :? Sorry... ik moet nog wat kennis vergaren om hierover mee te kunnen praten.
(gelukkig heb ik meer verstand van, uh....analoge techniek :rock: )
Evengoed bedankt voor het advies, natuurlijk.

Gr. Hans
Barry2001
Algemene moderator
Contacteer:

Bericht door Barry2001 »

Ziet er allemaal goed uit Hans. Onlangs werd ik hier op het forum op Monkey Audio geattendeerd, daar werkt het rippen ook mooi mee. EAC heb ik in een grijs verleden ook wel gebruikt, maar vraag me niet naar de details, moet ik je het antwoord op schuldig blijven. Maar als het met JetAudio goed werkt, gebruik je dat toch? WAV is dan ongecomprimeerd.;

Moet bekennen dat ik veel download, heb een usenet abonnement (als je dat wat zegt, sorry :) ) met een snelle lijn, dan gaat downladen sneller dan rippen. Kwaliteit is dan maar afwachten natuurlijk, alhoewel dat bij de lossless formaten vaak wel goed zit. Overigens koop ik nog steeds wel de muziek die ik goed vind, voor de moraalridders hier.

Maar hoe staat de muziek nu op je Cowon? Ben je vwb de indeling afhankelijk van JetAudio? Zoals gezegd vind ik (maar goed, kan bij jou anders zijn) de folder indeling makkelijk. Simpel een eenvoudig. Ik ga dan op de Cowon naar "Music" - "Browser" - "Music List" en dan zie ik de folders die op het interne geheugen en op de de insteekkaart staan. Daar heb ik gewoon een folder "Albums" waar je per artiest op alfabetische volgorde alles ziet staan.
Overigens zien jou screenshots er heel anders uit dan mijn scherm, dus dat zal bij jou wel anders werken.

Met zo'n JetAudio wordt er vaak gecategoriseerd op een manier die je niet wilt. Dus per genre (maar net gelang hoe het ingevuld is), of album naam. Als je voor jezelf een vaste benaming voor je files aanhoudt werkt het altijd op dezelfde manier. Dus bv:
The Waterboys - This is the sea.
En niet Waterboys, The - This is the sea of This is the sea - The Waterboys want dan staan het weer op een plek die je niet verwacht.

Maw het advies is: rip, maak mp3's/wav/flac etc, houdt een vast template voor de naam aan en kopieer dat naar je Cowon toe.

Nog een tip: ik heb ook veel folders met losse nummers. Die komen er op alfabetische volgorde op, dus doe daar iets mee, anders zit je na AC/DC zo op Acda en de Munnick te wachten. Ik noem maar iets :D . Zet er een volgnummer voor, of makkelijker, ik heb ze per 10 in een dir gezet. Je speler rammelt gewoon door, dus daar merk je tijdens het spelen niets van. Je kunt natuurlijk shuffle play doen, maar ik heb daar persoonlijk een hekel aan. Weet je weer niet in welke folder hij dit doet, vergeet je het uit te zetten als je een album afspeelt, en onderweg op de fiets wil je gewoon luisteren ipv met dat ding pielen. En je kunt makkelijk even 10 nrs verder zappen door de volgende folder te pakken.

Maar nogmaals, dat zijn persoonlijke voorkeuren, wellicht dat jij dat anders ervaart.

Ja mooi he, die walkmans uit de jaren 80! heb er ook nog een paar, nooit weggedaan. Met auto reverse, dat was wat zeg, en helemaal toen ik er 1 kocht met een radio. Geweldig, dat is toch allemaal wel snel gegaan de laatste 30 jaar.
hanselchen

Ik heb de laatste dagen niet mee met de Cowon kunnen spelen, lig plat met de griep....
Vandaar mijn radio stilte.
@Barry;
goeie tip, consequent aanhouden van de vaste template en eenduidige benamingen aanhouden, dit schept duidelijkheid en overzicht.
Tot binnenkort , als ik weer boven water ben.

Gr. Hans
hanselchen

De afgelopen weken leuk bezig geweest met mijn Cowon S9.
Oefening baart kunst, bedankt voor de tip Barry!
Als je eenmaal weet hoe het werkt, dan is het alemaal niet zo moeilijk (maarja, dat is met alles.)
Het indelen van album/titel/track werkt met Jetaudio lekker ongecompliceerd.
De audiosetings/geluidsinstelling geeft je een oneindig aantal mogelijkheden.
@ Barry;
De equalizer, heb daar na wat prutsen deze settings ingesteld, die voor alle gangbare muziek voor mij het lekkerst klinkt op de MX400:
80 Hz - 8 dB
230 Hz - 6 dB
850 Hz - 0 dB
3200 Hz - 8 dB
11700 Hz - 10dB
BBE - 4
Mach3Bass - 5
3D surround en Stereo Enhance staan uit.

Dit klinkt inderdaad wel goed met de MX400, naar mijn smaak iets aan de "vette" kant.
Persoonlijk viond ik de presetting BBE headphone2 heel aardig icm de MX400 én CX300.
De MX400 is inderdaad een gouden tip, vergeleken met vele andere oortjes komt hier een héél behoorlijk geluid uit.

Al met al, de Cowon biedt een heel mooi stukje kwaliteit, heb je eenmaal deze spelert geprobeerd, hoef je geen Appel meer.
Dus, precies wat ik zocht, ik kan het beamen, dus als iemand een serieuze mobiele speler zoekt!...
En inderdaad wat een beregoeie accu zit in dit machientje.
Afgelopen week voor een dagje een Denon AHC360 mogen gebruiken, ik was meteen om.
Voor mij is de Cowon met deze oordopjes een héél goed huwelijk, meteen een setje besteld, zijn morgen binnen.

Nog een vraag;
Met EAC haal ik mijn CD's binnen op de laptop, als formaat kies ik wav of flac
Heeft het programma om de muziek in te delen en op de speler te zetten, zoals in mijn geval Jetaudio, nog invloed op de geluidskwaliteit?
Zo ja, zijn er betere programma's?
Dit, om het optimale uit de speler (én de earphone's) te halen.

Groet Hans
Vuurkat

Bericht door Vuurkat »

hanselchen schreef:
Nog een vraag;
Met EAC haal ik mijn CD's binnen op de laptop, als formaat kies ik wav of flac
Heeft het programma om de muziek in te delen en op de speler te zetten, zoals in mijn geval Jetaudio, nog invloed op de geluidskwaliteit?
Zo ja, zijn er betere programma's?
Dit, om het optimale uit de speler (én de earphone's) te halen.
Nee, de muziek is digitaal dus zo lang het zonder storing gaat heb je helemaal geen kwaliteitsverlies door dit programma.
Barry2001
Algemene moderator
Contacteer:

Bericht door Barry2001 »

Hans,

Mooi dat alles goed bevalt, en dat de MX400's het lekker doen. Je snapt niet dat het mogelijk is voor die paar euri's he?

Je gaf al aan niet zo'n pc man te zijn, blijf het rippen gewoon doen zoals je het nu doet. Zoals Casper ook al zei heeft het op het geluid geen invloed. Zoals eerder verteld gebruik ik sinds kort na een tip hier op het forum Monkey Audio, dat heel intuitief werkt, en wat je zo onder de knie hebt. Ff playlistje maken voor een week heen en weer naar het werk, uploaden naar de Cowon en luisteren maar. Jetaudio vond ik persoonlijk niet prettig, maar als je het bevalt en je kunt ermee overweg, why not. Voor het geluid doet het uiteindelijk niks.

Die Denon's, vond je ze veel beter? En zijn ze betaalbaar? Heb de Cowon veel op de fiets aan dus, een keer blijven hangen ergens is zo gebeurd (of VEEL REGEN zoals vanmiddag!) en met een paar euri voor een MX400 kan je weinig gebeuren in elk geval. Het is ook al erg lang de dit type door Sennheiser gevoerd wordt, wat op zich ook wel bijzonder is, zal vermoedelijk veel verkocht worden. En nogmaals, na een tijd (een jaar ofzo intensief gebruik) gaan ze op de een of andere manier altijd kapot in de vorm van iets dat meerammelt in de oorschelpjes. In de ton ermee en een nieuwe uit de verpakking.

Een Cowon is gewoon een andere klasse dan een Iprut, en verslaat 'm op alle fronten. Ok, hij is iets duurder, waar.

De equalizer, ja ik houd er ook niet van maar je moet 'm even instellen. De truuk vind ik altijd om een instelling te vinden waar zowel een Sigur Ros, Metallica als iets met een beat lekker op klinkt. Op de fiets zitten pielen met instellingen wil je niet, dan wil je gewoon luisteren toch?

Heb trouwens standaard een usb kabeltje in de tas, als een collega komt met iets van 'dit moet je echt horen' dan zet je het er zo even op (doe dat met een Iprut maar eens op een vreemde pc) en omdat de accu zo lang meegaat vergeet je 'm wel eens te laden en pomp je 'm aan usb weer vol.

Goed, weer een hoop info die al eerder voorbij kwam, maar goed. Ben ook zelden zo enthousiast geweest over een machinetje :D Veel plezier ermee Hans!
hanselchen

Bedankt voor jullie advies Barry en Casper.

Ja, natuurlijk het is allemaal digitaal, mits het programma goed werkt zal er dus geen kwaliteitsverlies optreden.

Als ik het goed begrijp is Monkey audio ook een programma om (oa) een bestaande CD op de pc te zetten, formaten te wijzigen (rippen), track/titel etc bij te voegen en een indeling te maken.
Zo ja, dan ga ik hier een van de komende dagen mee aan de gang, deze is gewoon te vinden met de zoekmachine neem ik aan.

De Denon is een geweldig klinkende oortelefoon, voelt tevens zeer degelijk aan en de oortje hebben een zeer goede pasvorm.
Tja, is de prijs van 46 euro te rechtvaardigen met de kwaliteit?
Vooral het laagste laag als het hoogste hoog zijn een verbetering met de andere setjes.
(maarja met de geluidssetting op de Cowon is ook veel winst te halen met de andere oortjes)
Ik vind van wel, al blijft de MX400 de winnaar vwb de prijs/kwaliteit verhouding.

Ik heb de Denon ook eventjes geprobeerd op een budget MP3 spelertje, hiermee klonk dit oortje ook budget.
Proof of the eating: een hoge kwaliteit oortelefoon klinkt pas goed op een hoge kwaliteit speler.
(maar dit geldt m.i. overigens voor alle audio gear).
De Denon vind ik de beste match met de Cowon, al zijn de verschillen erg klein.
Een licht vooroordeel; ik ben al jaren liefhebber van het Merk Denon (vooral de CD spelers, zoals de DCD1450 en 1500), dus ik ben een beetje "gemanipuleerd" voordat ik aan de luistertest begon...

Geef ik de oortelefoontjes een (subjectief) rapport cijfer:
IGrado 9.0, DenonAHC360 8.8, bejaarde Aiwa 8.5, MX400 8.2, CX300 7.8, "originele" Cowon oortjes 7.3
(Beyer DT880 op zelfbouw Wheatfield headamp = 9.8 :D )

Btw, ik heb de mijne besteld bij muizenshop.nl, zover ik gezocht heb de goedkoopste aanbieder, prijs +verzenden = ca. 46 euro's.

Groet Hans
Barry2001
Algemene moderator
Contacteer:

Bericht door Barry2001 »

hanselchen schreef:
Bedankt voor jullie advies Barry en Casper.

Ja, natuurlijk het is allemaal digitaal, mits het programma goed werkt zal er dus geen kwaliteitsverlies optreden.

Als ik het goed begrijp is Monkey audio ook een programma om (oa) een bestaande CD op de pc te zetten, formaten te wijzigen (rippen), track/titel etc bij te voegen en een indeling te maken.
Zo ja, dan ga ik hier een van de komende dagen mee aan de gang, deze is gewoon te vinden met de zoekmachine neem ik aan.

De Denon is een geweldig klinkende oortelefoon, voelt tevens zeer degelijk aan en de oortje hebben een zeer goede pasvorm.
Tja, is de prijs van 46 euro te rechtvaardigen met de kwaliteit?
Vooral het laagste laag als het hoogste hoog zijn een verbetering met de andere setjes.
(maarja met de geluidssetting op de Cowon is ook veel winst te halen met de andere oortjes)
Ik vind van wel, al blijft de MX400 de winnaar vwb de prijs/kwaliteit verhouding.

Ik heb de Denon ook eventjes geprobeerd op een budget MP3 spelertje, hiermee klonk dit oortje ook budget.
Proof of the eating: een hoge kwaliteit oortelefoon klinkt pas goed op een hoge kwaliteit speler.
(maar dit geldt m.i. overigens voor alle audio gear).
De Denon vind ik de beste match met de Cowon, al zijn de verschillen erg klein.
Een licht vooroordeel; ik ben al jaren liefhebber van het Merk Denon (vooral de CD spelers, zoals de DCD1450 en 1500), dus ik ben een beetje "gemanipuleerd" voordat ik aan de luistertest begon...

Geef ik de oortelefoontjes een (subjectief) rapport cijfer:
IGrado 9.0, DenonAHC360 8.8, bejaarde Aiwa 8.5, MX400 8.2, CX300 7.8, "originele" Cowon oortjes 7.3
(Beyer DT880 op zelfbouw Wheatfield headamp = 9.8 :D )

Btw, ik heb de mijne besteld bij muizenshop.nl, zover ik gezocht heb de goedkoopste aanbieder, prijs +verzenden = ca. 46 euro's.

Groet Hans
Ah, je was al 'geDenonised' :mrgreen: maar ik zal de tip onthouden, de prijs gaat nog wel inderdaad. Maar mooi dat alles goed bevalt, veel plezier ermee!
hanselchen

Ik heb vanavond Monkey Audio geinstalleerd op mijn PC, dit was een fluitje van een cent.

Edoch, toen dit programma gestart, CD in de lade van de laptop, hoe krijg je de CD inhoud geladen in Monkey Audio?
Moet ik eerst de CD overpompen naar de laptop met bijv EAC?

Bestaande muziek op de laptop kan ik wel in Monkey Audio laden...Hoe stel ik dan het formaat (flac, wav etc.) in?
Of kan dit programma alleen maar omzetten naar APE?

Help...wie kan mij een zetje geven?... :oops:
Alvast bedankt.
Barry2001
Algemene moderator
Contacteer:

Bericht door Barry2001 »

Hans,

Onderstaand zie ik bij als ik er een cd in de pc lade doe, en op de "Rip selected cd to hard drive" knop druk, die zit boven in de menu balk. Welke versie van Media Monkey gebruik je? ("Help" in de menu balk, en dan "about").

Ik gebruik hier Media MonkeyGold, versie 3.2.2.1300.

Wacht ff, ik google op de naam en zie Monkey Audio staan, dat is blijkbaar een compressor. Vreemd toeval, maar je moet Media Monkey hebben dus, geen Monkey Audio!

http://www.mediamonkey.com/

Ik zie dat in de gratis versie je ook gewoon kunt rippen naar .flac.

Ha, als ik terug scroll zie ik dat ik je zelf de verkeerde naam heb doorgegeven :oops: Neem me vooral niet kwalijk!
Bijlagen
Hans.jpg
hanselchen

Barry,

Ik heb de link gebruikt uit je laatste reply; Inderdaad, na de download en installatie komt er een heel ander programmaatje op het beeldscherm.
Nu heb ik de juiste, thanks!
Even door het programma heen gelopen, er zitten toch wel veel overeenkomsten met Jetaudio.
Mijn eerste indruk is dat het wat uitgebreider/onoverzichtelijker(?) is dan Jetaudio, maarja dit is nieuw, nog ff wennen en proberen.
Als er 2 of meerdere van dit soort rip programma's op de pc geinstalleerd zijn, kunnen er dan conflicten/rare dingen gebeuren, maw. "bijten" deze elkaar?
Om de zaak een beetje universeel en overzichtelijk te houden, heb ik EAC, Jetaudio en MediaMonkey op de pc geinstalleerd.
(Windows mediaplayer en Winamp staan ook op de PC)

Wederom hartstikke bedankt voor de hulp, ik ga er van de week mee aan de gang.

Gr. Hans.
Barry2001
Algemene moderator
Contacteer:

Bericht door Barry2001 »

Mooi dat het gelukt is Hans. Nee, die programma's 'bijten' elkaar niet, dat gaat wel goed. Kijk gewoon wat je zelf het prettigst vindt en ga dat gebruiken. Lot's of fun ermee!
Plaats reactie