nieuwe TL-fan

Nieuw hier? Dan lezen we hier graag wie, wat, waar, waarom, etc.

Moderator: Beheerdersteam

Plaats reactie
Ragaman

nieuwe TL-fan

Bericht door Ragaman »

Ik zit hier al een paar dagen te snuffelen en ach, waarom niet even registreren en voor de dag komen!

In mijn jongere jaren - ben nu 46 - veel met audio bezig geweest, toen hield het op en ben ik gewoon muziek gaan luisteren zonder me teveel om de audiokwaliteit te bekommeren. De TLs ik ca. 18 jaar geleden bouwde (oerontwerp van Bailey uit 1972, verkleind) waren gewoon goed genoeg, karwei voltooid! Veel koptelefoon ook, ik kan niet veel lawaai maken in mijn appartement (in Breda). Ook geen budget voor high-end apparatuur. Niet echt audiofiel dus, teveel gezond verstand ;)

Muzieksmaak: klassieke Indiase muziek (raga's), grote helden: Hariprasad Chaurasia, Anindo Chatterjee, Shivkumar Sharma.
Verder Jon Hassell, d'Gary, David Sylvian, Robert Fripp, Terry Riley, Ry Cooder, Arvo Part, etc etc etc, heel breed dus.
NIET: Nederlandstalig, pop, oubollige jazz.

Ik zal binnenkort 's een topic openen over m'n huidige bescheiden setup. Helaas is het niveau van afwerking schandalig slecht, eerlijk gezegd: zijn helemaal niet afgewerkt - lelijkste speakers van het jaar... maar ze klinken heerlijk op m'n T-ampje!
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Contacteer:

Re: nieuwe TL-fan

Bericht door Henkjan »

welkom!

we kijken al uit naar de foto's 8)
bas focal m180
Contacteer:

Bericht door bas focal m180 »

Ragaman schreef:
Ik zal binnenkort 's een topic openen over m'n huidige bescheiden setup. Helaas is het niveau van afwerking schandalig slecht, eerlijk gezegd: zijn helemaal niet afgewerkt - lelijkste speakers van het jaar... maar ze klinken heerlijk op m'n T-ampje!
Zo ben ik ook begonnen met onafgewerkte mdf kasten.
Maar daar klonk mijn laatste zelfbouw niet slechter om.
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Contacteer:

Bericht door Henkjan »

afwerken is wat je doet als je volgende project al speelt :rock:
sietse

Bericht door sietse »

He, gelukkig, een TL freak...... =D> =D> :-D
Ragaman

Bericht door Ragaman »

Haha, ja, maar ik hoor te weinig andere systemen om mee te vergelijken! Het klinkt altijd zo bloedeloos en vol kastkleuring als ik bij vrienden iets beluister. Maar ja, ik ken nauwelijks adiofielen zoals jullie.

Bedankt voor de reacties, een heel aardig en volwassen forum!
Plaats reactie