Mediastremaer keuze LG DP1B of Netgear NEOTV 550 ?

Mediaservers, (mobiele cliënt)-spelers, HTPC's, internetradio's, software en al wat hiermee verband houdt.
  • (daarom niet noodzakelijkerwijs zelfbouw)

Moderator: Beheerdersteam

Plaats reactie
blu_line
Berichten: 149
Lid geworden op: di 18 jan 2005, 7:48
Contacteer:

Mediastremaer keuze LG DP1B of Netgear NEOTV 550 ?

Bericht door blu_line »

Mijn KISS DP-588 is nu echt ter ziele.
Ik ben lang op zoek geweest naar een vergelijkbaar device maar die is er niet echt.
De AC RYAN DVR komt in de buurt maar ondersteunt alleen EPG op DVB-T.
Ik hoef ook niet zo nodig meer op te nemen en ik heb er enorm van gebaald dat een apparaat
in destijds hoge prijs klasse er op zo'n klote manier mee op hield.

De volgende streamers staan nu op mijn lijstje :
-LG DP1B/W
-Netgear NEOTV 550

Beide vallen redelijk in dezelfde prijs klasse (100-150 euro)

De LG is qua uiterlijk WAF vriendelijk en ondersteunt ogg-vorbis.
ISO's en BRD iso zijn een vraag.

De Netgear ondersteunt helaas geen ogg-vorbis.

Iemand een idee waar op te selecteren ?

mvg

ST
Gebruikersavatar
Barry2001
Algemene moderator
Berichten: 15172
Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
Locatie: Hengelo
Contacteer:

Re: Mediastremaer keuze LG DP1B of Netgear NEOTV 550 ?

Bericht door Barry2001 »

Is het een voedingprobleem, bij die Kiss DP-855? Heb laatst een DP-855 van een vriend gerepareerd. Dit is nogal een zwak punt van het apparaat. Of je bent blij dat 'ie naar de eeuwige jachtvelden is, zodat er wat nieuws kan komen, dat kan natuurlijk ook :D
blu_line
Berichten: 149
Lid geworden op: di 18 jan 2005, 7:48
Contacteer:

Re: Mediastremaer keuze LG DP1B of Netgear NEOTV 550 ?

Bericht door blu_line »

Ik heb een nieuwe voeding, een nieuwe DVD reader en 1.17 FW met de update van HiJack.
Het ding kan prima streamen vanaf mijn server.

Ik hoor echter hele nare tikken. Het lijkt wel als of de lees/schrijfkop van de HD heen en weer springt.

mvg

ST
Gebruikersavatar
Lieuwe
Berichten: 502
Lid geworden op: wo 28 okt 2009, 10:05
Locatie: Enschede

Re: Mediastremaer keuze LG DP1B of Netgear NEOTV 550 ?

Bericht door Lieuwe »

Hele nare tikken vanuit de harde schijf neem ik aan?
Dan is de harde schijf waarschijnlijk aan zijn eind. Nieuwe erin en hij werkt als het goed is weer, wel alle data overzetten enz.
Werkt vaak wel en zo heel duur zijn schijven ook niet meer tegenwoordig ;)
blu_line
Berichten: 149
Lid geworden op: di 18 jan 2005, 7:48
Contacteer:

Re: Mediastremaer keuze LG DP1B of Netgear NEOTV 550 ?

Bericht door blu_line »

Lekker OT :lol:
Eigenlijk zocht ik advies over een andere mediastreamer.

In de KISS DP558 zit een 80-GB maxtor schijf.
Deze heb ik al eens proberen te vervangen met een andere maxtor en vanaf dat moment weigerde de speler helemaal op te starten.
Wat voor fs staat er bij een KISS op de HD ext2 ?

Ik heb de output van dmesg slecht 1 keer kunnen betrappen op het weergeven van HD fouten.

mvg

ST
Gebruikersavatar
Lieuwe
Berichten: 502
Lid geworden op: wo 28 okt 2009, 10:05
Locatie: Enschede

Re: Mediastremaer keuze LG DP1B of Netgear NEOTV 550 ?

Bericht door Lieuwe »

Ik weet zo niet wat voor filesystem erop staat, maar het lijkt me als je een 1 op 1 kopie maakt van de oude hardeschijf dat dit gewoon zou moeten werken. Een 1 op 1 kopie bedoel ik mee, letterlijk ieder bitje overzetten, dan heb je en de goede fs en alle data.
Als de hardeschijf echt begint te tikken slaat vaak de kop terug omdat hij een bad sector tegen komt. In het begin doet hij dit weinig en vind je ook zo goed als geen bad sectors, maar na een tijdje wordt het steeds slechter :P
Het schijnt nogal makkelijk te zijn :P
http://www.mpcclub.com/forum/showthread.php?t=8561
Gebruikersavatar
knuisje
Berichten: 3690
Lid geworden op: zo 15 apr 2007, 0:07
Locatie: Julianadorp

Re: Mediastremaer keuze LG DP1B of Netgear NEOTV 550 ?

Bericht door knuisje »

Ik heb de LG DP1B en ik ben er wel over te spreken. Het apparaat slikt alle formaten die ik aanbiedt. Het streamen van bluray films met een bitrate > 10mbit gaat wat haperen bij mij. Maar vanaf een USB-harddisk speelt hij deze ook vloeiend af.
Beeldkwaliteit is super, bedieningsinterface is mooi.
blu_line
Berichten: 149
Lid geworden op: di 18 jan 2005, 7:48
Contacteer:

Re: Mediastremaer keuze LG DP1B of Netgear NEOTV 550 ?

Bericht door blu_line »

@knuisje

hoe zit het met online content zoals youtube ?

mvg

ST
Gebruikersavatar
knuisje
Berichten: 3690
Lid geworden op: zo 15 apr 2007, 0:07
Locatie: Julianadorp

Re: Mediastremaer keuze LG DP1B of Netgear NEOTV 550 ?

Bericht door knuisje »

Gaat ook goed. Je kunt ook inloggen met je youtube account om snel bij je favorieten te komen.
blu_line
Berichten: 149
Lid geworden op: di 18 jan 2005, 7:48
Contacteer:

Re: Mediastremaer keuze LG DP1B of Netgear NEOTV 550 ?

Bericht door blu_line »

Hele nare tikken vanuit de harde schijf neem ik aan?
:? Ik heb de schijf gisteravond uitgebouwd. En ik kan zeggen............ hij geeft niet alleen tikken wanneer de speler aan staat.
Het rammelt eenbeetje binnen in :-s
Dan is de harde schijf waarschijnlijk aan zijn eind. Nieuwe erin en hij werkt als het goed is weer, wel alle data overzetten enz.
Ik ben meteen op zoek gegaan. Het blijkt namelijk dat de schijf die er in zit redelijk energie zuinig is.
En het was geen maxtor zoals ik al eerder zei maar een WD.
Plaats reactie

Terug naar “Streaming Media/Apparatuur”