Solo 206 van Tony Gee!

Algemene onderwerpen die niet specifiek in een van de andere categorien vallen.
zelfbouw, modificaties, restauraties., etc, enz

Moderator: Beheerdersteam

Plaats reactie
Gebruikersavatar
xander79
Berichten: 106
Lid geworden op: za 21 aug 2010, 8:26
Locatie: Nieuwegein

Solo 206 van Tony Gee!

Bericht door xander79 »

Na enig moeite om de laatste onderdelen voor mijn versterker te krijgen, ben ik begonnen met de Solo 206 van Tony Gee.
Hier een linkje;
http://www.humblehomemadehifi.com/Solo206.html

Waar ben ik mee begonnen, ik heb 2 mallen gemaakt voor deuvels. Deze zijn gemaakt van mdf in een dikte van 22mm.
Van het weekend ga ik de deuvelgaten boren en een start maken van het binnenwerk.

Foto's komen eraan want;
:foto:
Gebruikersavatar
dre
Berichten: 17580
Lid geworden op: di 23 nov 2004, 20:55
Locatie: nerdwijk

Re: Solo 206 van Tony Gee!

Bericht door dre »

opschieten met die plaatjes! :mrgreen:
Gebruikersavatar
b_force
Ook commercieel actief
Berichten: 12450
Lid geworden op: di 18 apr 2006, 13:27
Locatie: West Friesland
Contacteer:

Re: Solo 206 van Tony Gee!

Bericht door b_force »

Heb je nu eindelijk al foto's? :mrgreen:
Gebruikersavatar
xander79
Berichten: 106
Lid geworden op: za 21 aug 2010, 8:26
Locatie: Nieuwegein

Re: Solo 206 van Tony Gee!

Bericht door xander79 »

Nou eindelijk ben ik begonnen :mrgreen: .

Alleen ben ik er wel achter gekomen dat een deuvelmal maken van mdf een handig hulpstuk is maar voor een korte duur!
Na loop van tijd wordt het geboorde gat groter en wordt hij minder nauwkeurig! Nu nog een beter materiaal zoeken wat langer goed blijft! Misschien kan Arno mij daarmee helpen :D.
En als ie in elkaar zit, met de bovenvrees alles netjes bijwerken :( .

Een voordeel is wel dat de de omkasting nu in elkaar zit en klaar is om straks te lijmen. Nu ga ik beginnen met de baffle en binnenwerk van de Solo206.

Foto's komen eraan.
Gebruikersavatar
MichaelB
Berichten: 2061
Lid geworden op: vr 04 jul 2008, 10:49
Locatie: Soest

Re: Solo 206 van Tony Gee!

Bericht door MichaelB »

Ik heb een deuvelmal gemaakt van hardhout. Gewoon bij de lokale houtboer een klein reststukje op de kop tikken en je hebt een deuvelmal die jaren meegaat!
Gebruikersavatar
xander79
Berichten: 106
Lid geworden op: za 21 aug 2010, 8:26
Locatie: Nieuwegein

Re: Solo 206 van Tony Gee!

Bericht door xander79 »

hmmmmm.....dat is een goeie! Thanks voor de tip!
Gebruikersavatar
xander79
Berichten: 106
Lid geworden op: za 21 aug 2010, 8:26
Locatie: Nieuwegein

Re: Solo 206 van Tony Gee!

Bericht door xander79 »

Eindelijk weer wat tijd gehad om wat te doen aan de Solo206 :D.

De sparingen voor de drivers zijn gemaakt en na de vakantie ga ik beginnen met het binnenwerk.
Foto's post ik zodra de fotocamera is vervangen.
Gebruikersavatar
anonamemouse
Berichten: 1991
Lid geworden op: ma 15 jan 2007, 17:11
Locatie: +52° 03' 30", +4° 32' 45"

Re: Solo 206 van Tony Gee!

Bericht door anonamemouse »

xander79 schreef:
Foto's post ik zodra de fotocamera is vervangen.
Smoesjes, smoesjes, smoesjes... :roll:
Gebruikersavatar
anonamemouse
Berichten: 1991
Lid geworden op: ma 15 jan 2007, 17:11
Locatie: +52° 03' 30", +4° 32' 45"

Re: Solo 206 van Tony Gee!

Bericht door anonamemouse »

xander79 schreef:
Alleen ben ik er wel achter gekomen dat een deuvelmal maken van mdf een handig hulpstuk is maar voor een korte duur!
Na loop van tijd wordt het geboorde gat groter en wordt hij minder nauwkeurig! Nu nog een beter materiaal zoeken wat langer goed blijft!
Wat je nodig hebt is iets als dit:
114321.jpg
Maar persoonlijk zou ik voor Lamellos gaan... Beter, sterker, makkelijker.
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen Luidspreker Zelfbouw”