Uhm, niet direct. Ik kan wel kijken of ik de verkoper nog kan bereiken. Wellicht dat die nog van die setjes heeft. De laatste groupbuy heb ik ook rechtstreeks, dus zonder tussenkomst van Ebay gedaan.
Als er voldoende interesse is, is het misschien een mogelijkheid voor NOG een groupbuy.
Ik zal de verkoper eens een email sturen of die nog van die dacs kan leveren.
die Hong Kong DAC toch? post hier svp nogmaals waar het over gaat... ik heb bij de vorige GB niet echt (echt niet) opgelet omdat ik toen dacht toch nooit zelf een DAC in elkaar te gaan zetten....
De losse dac zal naar schatting uitkomen tussen 30 en 35 euro, de verzendkosten zijn afhankelijk van hoeveel dacs er besteld worden door hoeveel mensen.
Ik zal dit keer zeker niet meedoen, voor mij is het puur service naar jullie.
Voor hen die twijfelen: deze dac is een wereldding! Met weinig moeite te pushen tot buitenaards goede prestaties. En dat kan zonder buizentrapje. Ik begrijp dat het met buizentrapje nog weer een stapje neemt. (zelf nog niet gedaan...)En weest eerlijk... Als je dat ding koopt voor zo weinig centen en het bevalt niet dan heb je in ieder geval een verkoopbare dac! Aanrader!
(en evt een TTL naar SPDIF omzetter zoals die in dit topic)..
mij is nog steeds niet 100% duidelijk wanneer nou zo'n omzetter nodig is en (belangrijker mss nog wel) hoe te bepalen of deze nodig is? want als ik het goed begrijp hebben sommige CDROMs wel een SPDIF uitgang, en die zouden dus direct op de HK DAC moeten kunnen.
Vrijwel alle CD-ROM loopwerken van een jaar of 10 oud hebben een S/P-DIF uitgang. dat is een normaal gesproken een spanningsnivo van 0.5 Volt.
Bij veel spelers is die uitgang op TTL nivo. dat is 5 Volt. die converter is niks anders dan een 1 : 10 spanningsdeler voor digitale signalen.
het signaalformaat is in beide gevallen hetzelfde.
Vrijwel alle CD-ROM loopwerken van een jaar of 10 oud hebben een S/P-DIF uitgang. dat is een normaal gesproken een spanningsnivo van 0.5 Volt.
Bij veel spelers is die uitgang op TTL nivo. dat is 5 Volt. die converter is niks anders dan een 1 : 10 spanningsdeler voor digitale signalen.
Hey Ray,
Als ik dit zo lees, zou je het signaal 10x moeten versterken. Als de output van een cdrom loopwerk 0,5V is en de uitgang van een cdspeler (de ingang van een normale dac dus) 5V is, moet je versterken.
Hey Ray,
Als ik dit zo lees, zou je het signaal 10x moeten versterken. Als de output van een cdrom loopwerk 0,5V is en de uitgang van een cdspeler (de ingang van een normale dac dus) 5V is, moet je versterken.
Nee, wacht effe, je gooit de zaken door elkaar. De uitgang van een CD-rom speler is normaal gesproken 5 volt.
bij gewone consumenten-apperatuur (dvd-spelers, cd-loopwerken, minidisc) is dit 0,5 volt. voor die 5 volt, (TTL nivo dus) is gekozen om dat de storingsgevoeligheid in een PC veel hoger is.