REW V5.0 beschikbaar

... is weten!

Moderator: Beheerdersteam

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36741
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

REW V5.0 beschikbaar

Bericht door Pjotr »

Er is een nieuwe versie van REW beschikbaar: http://www.hometheatershack.com/roomeq/

Je kunt er nu ook impedantie metingen mee doen en T/S parameters mee bepalen. Dit is gratis meetsoftware die met name geschikt is om filters van DSP's in te stellen zoals de Mini-DSP.

Beschikbaar voor Wind-dozen, Appels en Pinguïns.
Gebruikersavatar
bertor
Berichten: 1368
Lid geworden op: vr 25 mei 2007, 20:24
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: REW V5.0 beschikbaar

Bericht door bertor »

Top software,

mis alleen nog een functie om polar plots te maken.
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36741
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: REW V5.0 beschikbaar

Bericht door Pjotr »

Ha bertor, kun ja al wat meer ervaring ermee geven? Ik ben er nog niet aan toegekomen.

Wat je er mee kunt doen is een inverse impuls response genereren (kon met de vorige versie ook). Dus een impuls respons van de filtercurve die je nodig hebt om de boel vlak te trekken. Wil eens kijken of dat bruikbaar is om de DSP van de Hypex modules in te stellen.
Gebruikersavatar
bertor
Berichten: 1368
Lid geworden op: vr 25 mei 2007, 20:24
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: REW V5.0 beschikbaar

Bericht door bertor »

Pjotr schreef:
Ha bertor, kun ja al wat meer ervaring ermee geven? Ik ben er nog niet aan toegekomen.

Wat je er mee kunt doen is een inverse impuls response genereren (kon met de vorige versie ook). Dus een impuls respons van de filtercurve die je nodig hebt om de boel vlak te trekken. Wil eens kijken of dat bruikbaar is om de DSP van de Hypex modules in te stellen.
Met versie 5 kun je vrij goed automatisch de correctie laten doen. Je kunt de impulsrespons van het filter exporteren naar een wav/txt, maar dat zijn wel heel veel coefficienten, daar kan de Hypex niks mee denk ik. Er zit ook een export functie voor de PEQ settings, misschien kan de hypex daar wel wat mee.
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33819
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: REW V5.0 beschikbaar

Bericht door Henkjan »

die exportfunctie is iirc primair voor de minidsp bedoeld, maar aangezien het biquads zijn zou het te vertalen moeten zijn naar de Hypex
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36741
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: REW V5.0 beschikbaar

Bericht door Pjotr »

Dat het veel punten zijn weet ik, hangt van je sample frequentie en meettijd af. Dat is inherent aan een PIR. Daar kan de Hypex software wel mee overweg als het in ascii tekst is.

Je krijgt dan een template voor de filtercurve. Die curve moet je dan nog wel zelf met de hand gaan maken met de diverse bi-quads in de Hypex software. Zou wel mooi zijn als de software die optimalisatie zelf zou kunnen doen. Maar zover is Hypex nog niet.
Plaats reactie