Montana schreef:
Interessant zeg! Ook voor bijvoorbeeld subwoofers met een losse versterker.
yep, vond ik ook. Ik heb ze gezien en gehoord op de DIY dag in Gelsenkirchen. Leuk spul.
Heb daar ook met de designer gesproken en een demo gezien van de software. Alles positief. Hij gebruikt de DSP in zijn versterkers en het was niet zijn bedoeling om uitsluitend de DSP aan te bieden, maar dat doet hij dus nu wel. Alleen, hij heeft het niet als klaar product of kit, je moet er dus zelf een kastje met voeding rondbouwen. Verder is de print volledig bestukt en klaar voor gebruik. De software krijg je erbij en die is top. Zo heeft hij bvb een textfile import functie met 'soll' en 'ist' curve. En dat alles voor ik dacht 140 euro of zo. Te mooi om waar te zijn eigenlijk.
Montana schreef:Ik kan alleen geen info vinden over hp/lp/shelving etc
wat bedoel je daarmee?
Montana schreef:
Welke DSP gebruik jijzelf?
Voorlopig werk ik met de Lyngdorf TDAI 2200 met ingebouwde DSP, zonder roomperfect.
De Lyngdorf doet eigenlijk hetzelfde, maar dan wel alles uitsluitend digitaal. Er komt dus geen A/D of D/A conversie aan te pas vanaf de data op de CD tot halverwege de eindtrap. Vanaf daar gaat het signaal in een PWM over.
Het nadeel van HiFi Akademie (en voorlopig ook Groundsound) vind ik de veelvuldige A/D, D/A omvorming.
Je gaat maw van CD digitaal naar analoog, dan in de DSP terug naar digitaal, en uit de DSP terug naar analoog.