Haha, nee vrijdag altijd om drie uur klaardre schreef:moet jij niet werken?Arno schreef:Dat ziet er gelijk lekker uit zeg.![]()
project: termino
Moderator: Beheerdersteam
Re: project: termino
Re: project: termino
Nou dan kom je gezellig hier werken
Moet je wel heel de tijd doen wat ik zeg 
Re: project: termino
het idee is best aardigArno schreef:Nou dan kom je gezellig hier werkenMoet je wel heel de tijd doen wat ik zeg
Re: project: termino
foto`s nemen van carbon is lastig blijkt zo......
jullie moeten me maar geloven dat het er goed uit ziet!
jullie moeten me maar geloven dat het er goed uit ziet!
Re: project: termino
volhouder die bart!
wat je wil!
kijk ook even naar het laaggedeelte als je wil
wat je wil!
kijk ook even naar het laaggedeelte als je wil
Re: project: termino
Als je nou een meubel maker kent die ze voor jouw freest kost het haast niksdre schreef:zeker,de machine is van ferm en kost iets van 60 euro![]()
uiteraard is een echt lamello beter,maar dat is niet voor iedereen weggelegd.
Ziet er strak uit
Re: project: termino
maar stieken heb ik er ook een stuk of 30 in geplaatstAls je nou een meubel maker kent die ze voor jouw freest kost het haast niks
- SSassen
- Berichten: 11528
- Lid geworden op: vr 22 apr 2005, 10:21
- Locatie: Zuidoostbeemster
- Contacteer:
Re: project: termino
Wat was de vraag precies?dre schreef:niemand een mening over het laaggedeelte van de kast?
Met vriendelijke groet,
Sander Sassen - Volleerd verhuisdozenvouwer
Re: project: termino
dre schreef:uiteraard voor de jankerds de foto`s rechtop gezet!![]()
ik heb nog wat twijfel of ik nog wat extra bracing aan moet brengen in de laagkast.......
de kloptest laat een redelijk hoge resonantie horen,dus dat is wel goed.
de topkast klinkt precies tegenover gesteld donker en doods als je er op klopt,die is echt heel fraai geworden!
omdat je zo moe bent van het inpakken!
- SSassen
- Berichten: 11528
- Lid geworden op: vr 22 apr 2005, 10:21
- Locatie: Zuidoostbeemster
- Contacteer:
Re: project: termino
Het is een beetje te laat om nu nog bracing aan te brengen haaks op wat je nu hebt zitten, wat zijn die zwarte en/of witte platen aan de zijkanten? Bitumen?
Met vriendelijke groet,
Sander Sassen - Volleerd verhuisdozenvouwer
Met vriendelijke groet,
Sander Sassen - Volleerd verhuisdozenvouwer
- SSassen
- Berichten: 11528
- Lid geworden op: vr 22 apr 2005, 10:21
- Locatie: Zuidoostbeemster
- Contacteer:
Re: project: termino
Oh, stom, die zwart/witte platen zijn de trespa platen natuurlijk, sorry, drukke week zo met de verhuizing ...
Met vriendelijke groet,
Sander Sassen - Volleerd verhuisdozenvouwer
Met vriendelijke groet,
Sander Sassen - Volleerd verhuisdozenvouwer
- SSassen
- Berichten: 11528
- Lid geworden op: vr 22 apr 2005, 10:21
- Locatie: Zuidoostbeemster
- Contacteer:
Re: project: termino
Ik zou de bracing does zoals onderstaand, dit geeft maximale stijfheid aan de kast in alle richtingen, maar ja, daar ben ik wel wat laat mee nu.

Met vriendelijke groet,
Sander Sassen - Volleerd verhuisdozenvouwer

Met vriendelijke groet,
Sander Sassen - Volleerd verhuisdozenvouwer
Re: project: termino
Alles waar je geen verstand van hebt moet je inschatten als redelijk omdat je geen mankementen zietdre schreef:redelijk?
Re: project: termino
Kun je die laagkast van binnen bekleden met 'damping 30' ? Puur vanwege de materiaaldikte zou dit toch ook nog wel iets moeten helpen naast het trespa..
En waarom geen 5mm zelfklevende bitumen ook nog eens over de trespa heen?
Groeten Walter
En waarom geen 5mm zelfklevende bitumen ook nog eens over de trespa heen?
Groeten Walter
Re: project: termino
damping 30 ligt al te wachten
met loodbitumen maak je de wand alleen maar trager,dit zal eerder kwaad als goed doen......
met loodbitumen maak je de wand alleen maar trager,dit zal eerder kwaad als goed doen......
Re: project: termino
Niet geheel mee eens, weliswaar voeg je massa toe waardoor de eigenfrequentie lager kan worden, maar volgens mij zit het grote voordeel van 4mm bitumen in het feit dat het de trillingsenergie van het paneel kan omzetten in warmte, een soort dempingseffect dus waardoor de wand minder in eigentrilling kan komen.
Groeten Walter
Groeten Walter
- SSassen
- Berichten: 11528
- Lid geworden op: vr 22 apr 2005, 10:21
- Locatie: Zuidoostbeemster
- Contacteer:
Re: project: termino
Zo ongeveer, het kost meer energie om deze extra massa in beweging te zetten, of liever gezegd, een zwaardere kastwand zal lastiger in beweging worden gebracht dan een lichte. Het dempend effect van bitumen an sich is volgens mij niet of zeer minimaal aanwezig, daarvoor heeft het een te hoge dichtheid.Walt schreef:Niet geheel mee eens, weliswaar voeg je massa toe waardoor de eigenfrequentie lager kan worden, maar volgens mij zit het grote voordeel van 4mm bitumen in het feit dat het de trillingsenergie van het paneel kan omzetten in warmte, een soort dempingseffect dus waardoor de wand minder in eigentrilling kan komen.
Groeten Walter
Met vriendelijke groet,
Sander Sassen - Volleerd verhuisdozenvouwer
Re: project: termino
Niet mee eens, in het laag gaat het vooral om stijfheid. Daar doet bitumen niks mee. Wat bitumen wel kan is hoge Q trillingen in het middengebied dempen, het heeft dan juist wel een dempend effect. Misschien bedoelen we hetzelfde maar lees ik het anders?
Ik denk dat dre er op dit moment optimaal gebruik van heeft gemaakt. Als je per se de kast voor het laag nog zwaarder wilt maken dan kan dat met bitumen maar ik geloof er niks van dat het dan beter gaat klinken.
Ik denk dat dre er op dit moment optimaal gebruik van heeft gemaakt. Als je per se de kast voor het laag nog zwaarder wilt maken dan kan dat met bitumen maar ik geloof er niks van dat het dan beter gaat klinken.
