Tijdens een zoektocht voor een voortrap buisjes voor een andere toekomstige project kwam ik de 6EM7 tegen.
Dit is een buisje met twee triodes bevat een low en een high gain triode.
Na het zoeken van verdere info kwam ik ook schema's tegen met deze buis als SE amp. Vond dit heel intressant
want dan heb je aan 1 buis genoeg als versterker per kanaal. Echter valt het vermogen wat tegen met zo'n 2 a 3 watt.
Na wat verdere zoekwerk kwam ik eindelijk een Push Pull schema'tje tegen.
Met 4x 6EM7's heb je dan een versterker van ongeveer 9watt. Prima !
Nu leek het me ook gelijk een mooi project om een omschakelbaar gelijkrichting te kiezen.
Simpel met een schakelaar Diodes of Buis te kiezen.
En de coinbase versie van de 6EM7 zien er buiten gewoon sexy uit
Foto 1: Basis Schema van de versterker
Foto 2: Schakel keuze uit Diode of Buis gelijkrichting
Foto 3: De 6EM7 coin base en links ter vergelijking met een 6N2P( even groot als ECC83)
Foto 4: Een voorbeeld van een 13EM7(andere gloeispanning) PP versterker
