Buizenvoorversterker ruis uit 1 kanaal

Voor- en Eindversterkers

Moderator: Beheerdersteam

Plaats reactie
Quad&CO
Berichten: 41
Lid geworden op: ma 27 dec 2010, 14:31

Buizenvoorversterker ruis uit 1 kanaal

Bericht door Quad&CO »

Hallo,

ik heb een voorversterker met buizen. Gloednieuw. Nu heb ik een sterke ruis uit het rechter kanaal. Ik heb de interlink al verwisseld en van de pre-out 1 naar de pre out 2, maar de ruis blijft. Kan het zijn dat er 1 buis niet goed is, dan wel defect? Of is het iets anders? Wie heeft er 1 idee. Set is voorversterker, eindversterker en cd speler. Meer niet. Ik heb de fabrikant net ook een mailtje gestuurd en zal morgen uiteraard ook even met de winkelier bellen. Maar misschien hebben jullie ook een idee.
Gebruikersavatar
Miniwatt
Berichten: 863
Lid geworden op: zo 22 mei 2005, 19:02
Locatie: Den Haag

Re: Buizenvoorversterker ruis uit 1 kanaal

Bericht door Miniwatt »

Poeh, ruis vind ik altijd lastig. Slechte soldeerverbinding?
Gebruikersavatar
TubeHead
Berichten: 1949
Lid geworden op: ma 16 feb 2009, 23:00
Locatie: Arnhem

Re: Buizenvoorversterker ruis uit 1 kanaal

Bericht door TubeHead »

zit er maar één buis in ? Als er twee in zitten zou je deze even om kunnen wisselen.

Kunnen paar dingen zijn.
Van een slechte soldering, slechte contact in de buisvoeten, defecte onderdeel Weerstand/condensator.
Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Re: Buizenvoorversterker ruis uit 1 kanaal

Bericht door ray5150 »

TubeHead schreef:
zit er maar één buis in ? Als er twee in zitten zou je deze even om kunnen wisselen.
Om vervolgens de garantie kwijt te zijn. vaak zit er zo'n rond stickertje wat je moet verbreken om de kast te openen.
En als dat dan verbroken is heb je vaak geen recht op garantie meer.
Gewoon achter in de auto en terug naar de winkel ermee.

Wat voor merk voor versterker is het eigenlijk?
Quad&CO
Berichten: 41
Lid geworden op: ma 27 dec 2010, 14:31

Re: Buizenvoorversterker ruis uit 1 kanaal

Bericht door Quad&CO »

Astin Trew AT1000+. Hij heeft 2 buizen.
Gebruikersavatar
RobertD
Berichten: 4408
Lid geworden op: di 10 jul 2007, 19:52
Locatie: Alphen a.d. Rijn
Contacteer:

Re: Buizenvoorversterker ruis uit 1 kanaal

Bericht door RobertD »

In de manual staat dat je de buizen zelf kunt uitwisselen, dus dat moet gewoon kunnen.
Probeer eerst even de twee buizen van plaats te wisselen om te zien of het probleem naar het andere kanaal verhuist.
Gebruikersavatar
Kappa7
Berichten: 8111
Lid geworden op: za 22 nov 2008, 9:50
Locatie: Ermelo
Contacteer:

Re: Buizenvoorversterker ruis uit 1 kanaal

Bericht door Kappa7 »

Als deze nog in de garantie ziet kun ja daar het beste mee terug gaan naar de winkel waar je deze gekocht hebt.
Ik weet dat Astin trew goede garantie geeft en een hele goede technische dienst heeft hier in Nederland.

Vervelend natuurlijk om terug te gaan maar is de enige goede stap die je kunt zetten.
Jij hebt immers een overeenkomst met de verkoper gesloten en daarbij mag je verwachten dat het gekochte apparaat aan een bepaalde verwachting voldoet.
In dat geval zal de verkopende partij in de gelegenheid gesteld moeten worden om dit defect op te lossen.

Groetjes George
Quad&CO
Berichten: 41
Lid geworden op: ma 27 dec 2010, 14:31

Re: Buizenvoorversterker ruis uit 1 kanaal

Bericht door Quad&CO »

Ik heb de buizen omgewisseld en dan verplaatst het ruisen zich naar het andere kanaal. Ook heb ik overleg met de winkel gehad en die beaamde dat de buis kapot moet zijn. Er worden nieuwe buizen opgestuurd. Jammer dat ik nog even moet wachten met genieten, maar prima opgelost door de winkel.

Quad&CO
Gebruikersavatar
RobertD
Berichten: 4408
Lid geworden op: di 10 jul 2007, 19:52
Locatie: Alphen a.d. Rijn
Contacteer:

Re: Buizenvoorversterker ruis uit 1 kanaal

Bericht door RobertD »

Prima geregeld. Ben benieuwd naar het resultaat.
Gebruikersavatar
Kappa7
Berichten: 8111
Lid geworden op: za 22 nov 2008, 9:50
Locatie: Ermelo
Contacteer:

Re: Buizenvoorversterker ruis uit 1 kanaal

Bericht door Kappa7 »

Nette service.
Goed opgelost hoop ik dan maar.
Je weet het natuurlijk pas zeker als de buisjes er in zitten he.
Gebruikersavatar
Penguin
Berichten: 271
Lid geworden op: di 14 mar 2006, 20:42
Locatie: Vlaardingen
Contacteer:

Re: Buizenvoorversterker ruis uit 1 kanaal

Bericht door Penguin »

Kappa7 schreef:
Nette service.
Goed opgelost hoop ik dan maar.
Je weet het natuurlijk pas zeker als de buisjes er in zitten he.

Goed opgelost ...zeker weten.

Had het ook 1 buis ruisen, dat ruisen vinden ze niet terug als ze gemeten worden op stroom en spanning, zou alleen met een scoop te zien zijn.
Agh weer even inspelen . :D

Buis is een ecc82

http://www.astintrew.co.uk/at/at1000.pdf
1 x ECC82 (12AU7) Electro-Harmonix per channel
(25,000 hrs recommended replacement period)

Na 2 jaar continue aan staan (doe ik) zijn ze wel op 2x 365 dagen x 24 uur= 17520 uur dan beginnen ze wel een beetje suf te klinken.
Laatst gewijzigd door Penguin op do 03 feb 2011, 19:04, 1 keer totaal gewijzigd.
Quad&CO
Berichten: 41
Lid geworden op: ma 27 dec 2010, 14:31

Re: Buizenvoorversterker ruis uit 1 kanaal

Bericht door Quad&CO »

Nee, het zijn 2 buisjes.
Gebruikersavatar
Penguin
Berichten: 271
Lid geworden op: di 14 mar 2006, 20:42
Locatie: Vlaardingen
Contacteer:

Re: Buizenvoorversterker ruis uit 1 kanaal

Bericht door Penguin »

Net te laat gecorrigeerd, jij bent snel :lol: ik te oud :lol: :lol:

Heb deze nog voor je ....zie foto

Een 2 maanden gebruikt in een zelden aangezette eindversterker El34, dus gewoon nog nieuw.
Interesse ... pbtje graag :wink:

Die ruby`s klinken wat minder dan die NOS RFT ecc82 die klonken echt subliem (versterker is er niet meer waar deze ingezeten hebben)
Bijlagen
DSCN2892.JPG
DSCN2892.JPG (26.57 KiB) 698 keer bekeken
Gebruikersavatar
Miniwatt
Berichten: 863
Lid geworden op: zo 22 mei 2005, 19:02
Locatie: Den Haag

Re: Buizenvoorversterker ruis uit 1 kanaal

Bericht door Miniwatt »

Quad&CO schreef:
Ik heb de buizen omgewisseld en dan verplaatst het ruisen zich naar het andere kanaal. Ook heb ik overleg met de winkel gehad en die beaamde dat de buis kapot moet zijn. Er worden nieuwe buizen opgestuurd. Jammer dat ik nog even moet wachten met genieten, maar prima opgelost door de winkel.

Quad&CO
Ja, maar dat een nieuwe versterker wordt geleverd met een kapotte buis vind ik niet kunnen.

Stel dat je een nieuwe auto koopt en de achteruit doet het niet.. 8-[
Gebruikersavatar
Penguin
Berichten: 271
Lid geworden op: di 14 mar 2006, 20:42
Locatie: Vlaardingen
Contacteer:

Re: Buizenvoorversterker ruis uit 1 kanaal

Bericht door Penguin »

Miniwatt schreef:
Quad&CO schreef:
Ik heb de buizen omgewisseld en dan verplaatst het ruisen zich naar het andere kanaal. Ook heb ik overleg met de winkel gehad en die beaamde dat de buis kapot moet zijn. Er worden nieuwe buizen opgestuurd. Jammer dat ik nog even moet wachten met genieten, maar prima opgelost door de winkel.

Quad&CO
Ja, maar dat een nieuwe versterker wordt geleverd met een kapotte buis vind ik niet kunnen.

Stel dat je een nieuwe auto koopt en de achteruit doet het niet.. 8-[
Ja, maar dat een nieuwe versterker wordt geleverd met een kapotte buis vind ik niet kunnen.

Heeft hij helemaal gelijk in gewoon een nieuwe er in zonder betalingen op garanties.
Quad&CO
Berichten: 41
Lid geworden op: ma 27 dec 2010, 14:31

Re: Buizenvoorversterker ruis uit 1 kanaal

Bericht door Quad&CO »

Het is vervelend, maar gelukkig kun je een buis makkelijk verwisselen.

En de winkel reageert snel en kordaat. Daar hou ik van.
Plaats reactie