project: termino
Moderator: Beheerdersteam
Re: project: termino
Hier zul je hem hebben
:
2m en 200cm is niet hetzelfde, maar 1,55 m en 155 cm wel
Re: project: termino
nog geen reactie gehad.......Arno schreef:Moet jij niet naar Purmerend?dre schreef:
- Leeuwarden
- Berichten: 12769
- Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
- Locatie: Nog niet gevonden
- SSassen
- Berichten: 11528
- Lid geworden op: vr 22 apr 2005, 10:21
- Locatie: Zuidoostbeemster
- Contacteer:
Re: project: termino
Binnenkort wordt er niet meer naar Purmerend gebeden, maar naar Edam, details volgen nog
Met vriendelijke groet,
Sander Sassen - Gemotiveerd audiofiel debunker
Met vriendelijke groet,
Sander Sassen - Gemotiveerd audiofiel debunker
- Leeuwarden
- Berichten: 12769
- Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
- Locatie: Nog niet gevonden
- MechanicalAnimal
- Berichten: 3260
- Lid geworden op: za 22 mar 2008, 11:31
- Locatie: Apeldoorn
Re: project: termino
Zitten we daar op te wachten?
SSassen schreef:Naar aanleiding van de discussie in onderstaand topic kwam de vraag naar voren of er een duidelijk (hoorbaar) verschil zit tussen standaard Kaas en de veel kostbaarder HG versies van deze Kaas? Is dit verschil duidelijk hoorbaar, of alleen meetbaar? Of spelen d'r wellicht nog andere factoren mee?
Kortom, interessant om eens nader onderzoek naar te doen. Jan-Peter van Kaasex stelde belangeloos een set Kaas en KaasHG modules beschikbaar, inclusief bijbehorende HG Kaas voedingen en Kaastrafo's. De insteek is om dit vergelijk vooral op 't gehoor en dmv. een Kaas-vergelijk te gaan doen, in eerste instantie dmv. het opnemen van .kaas-bestanden van de output van de Kaas die hetzelfde stuk muziek weergeven. In een later stadium zal er ook ABX gekaast gaan worden, bij voorkeur met een Kaaspanel. Zodoende kunnen we deze vraag ongetwijfeld binnenkort beantwoorden.
KaasHG HxR
http://nl.wikipedia.org/wiki/Kaas
In essentie is de vraagstelling dus: wat voor meerwaarde biedt een HG Kaas met audiofiele componenten en wezenlijk beter metende Kaasamp en Kaasregelaars tov. een standaard Kaas, is dat hoorbaar, of alleen meetbaar?
Voordat ik de Kazen aan ga sluiten leek het mij wenselijk om eerst eens wat foto's te schieten, zodat we aan de hand van de foto's alvast wat indrukken kunnen opdoen waar de verschillen tussen deze twee Kazen zitten. Hieronder eerst een blik op de welbekende Kaas, het werkpaard uit de stal van Kaasex:
KAAS
Vervolgens de Kaasex KaasHG, de super-de-luxe versie van bovenstaande Kaasmodule, voorzien van Kaas spanningsregelaars, audiofiele gaten, etc. etc.
Kaasex KaasHG
Graag zou ik dit vergelijk in samenspel en met inbreng van de forumleden willen doen, dus suggesties, tips en commentaar zijn daarbij welkom. Mochten er eventuele verzoeken zijn dan zal ik m'n best doen daaraan gehoor te geven, uiteraard wel binnen alle redelijkheid, zo is 't zinloos om mij te vragen om zo'n Kaas eens flink te mishandelen om te kijken welke er eerder de geest geeft oid.
Met vriendelijke groet,
Sander Sassen - Kazenfluisteraar
http://www.hardwareanalysis.com
- Leeuwarden
- Berichten: 12769
- Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
- Locatie: Nog niet gevonden
- MechanicalAnimal
- Berichten: 3260
- Lid geworden op: za 22 mar 2008, 11:31
- Locatie: Apeldoorn
- SSassen
- Berichten: 11528
- Lid geworden op: vr 22 apr 2005, 10:21
- Locatie: Zuidoostbeemster
- Contacteer:
Re: project: termino
Hahaha
Met vriendelijke groet,
Sander Sassen - Gemotiveerd audiofiel debunker
Met vriendelijke groet,
Sander Sassen - Gemotiveerd audiofiel debunker
Re: project: termino
vandaag vooral heel veel geschuurd.......
de baffles passen nu erg fraai,een mooi randje van een mm laten we staan en die ronden we af.
30mm mdf is veel hout om weg te schuren kwam ik achter......
tevens heb ik de woofers gepast,en ze passen!
gaten afgetekend en geboord,tevens de gaten aan de binnenzijde afgerond.
handig zo`n telefoon met camera,nu krijgen jullie meer plaatjes
nu even de woofer terug in het systeem zetten en dan ga ik eens een stukje muziek draaien
de baffles passen nu erg fraai,een mooi randje van een mm laten we staan en die ronden we af.
30mm mdf is veel hout om weg te schuren kwam ik achter......
tevens heb ik de woofers gepast,en ze passen!
gaten afgetekend en geboord,tevens de gaten aan de binnenzijde afgerond.
handig zo`n telefoon met camera,nu krijgen jullie meer plaatjes
nu even de woofer terug in het systeem zetten en dan ga ik eens een stukje muziek draaien
Re: project: termino
Ziet er goed uit Dre!
Begrijp ik het goed dat de volledige baffle een forse afronding zal krijgen? Welke radius gaat het ongeveer worden?
Groeten Walter
Begrijp ik het goed dat de volledige baffle een forse afronding zal krijgen? Welke radius gaat het ongeveer worden?
Groeten Walter
Re: project: termino
er komt een 18mm afronding aan.
en dat is echt een flinke frees!
wel nog even wat dingetjes verzinnen om de sen tijdens het schuinte van de baffle op te vangen tijdens het frezen......
en dat is echt een flinke frees!
wel nog even wat dingetjes verzinnen om de sen tijdens het schuinte van de baffle op te vangen tijdens het frezen......
- SSassen
- Berichten: 11528
- Lid geworden op: vr 22 apr 2005, 10:21
- Locatie: Zuidoostbeemster
- Contacteer:
Re: project: termino
Nee, niet als je 't echt netjes wilt hebben, dan gebruik je een bovenfrees.b_force schreef:Afronden doe je toch gewoon met zo'n ding?
Met vriendelijke groet,
Sander Sassen - Gemotiveerd audiofiel debunker
Laatst gewijzigd door SSassen op za 29 jan 2011, 16:03, 1 keer totaal gewijzigd.
- b_force
- Ook commercieel actief
- Berichten: 12445
- Lid geworden op: di 18 apr 2006, 13:27
- Locatie: West Friesland
- Contacteer:
Re: project: termino
Je bedoelt dat jij niet de vakman skills hebt om het met de hand te kunnen doen?

Re: project: termino
Krijg kramp in m'n armen van het steeds omdraaien van m'n scherm om de foto's RECHT te zien!dre schreef:vandaag vooral heel veel geschuurd.......
foto's, foto's en nog meer foto's
Maareh: sieht gut aus Man!
Jammer dat ze zo non-plus-ultra gebouwd worden dat ze ZBA 2011 fysiek niet zullen bereiken...
Re: project: termino
Lekker bezig!
Heb je al een stukje gefreesd met dat 18mm ding?

Heb je al een stukje gefreesd met dat 18mm ding?
dre schreef:wel nog even wat dingetjes verzinnen om de sen tijdens het schuinte van de baffle op te vangen tijdens het frezen......
Re: project: termino
lui zoals ik al vertelde!b_force schreef:Je bedoelt dat jij niet de vakman skills hebt om het met de hand te kunnen doen?![]()
![]()
volgende keer zal ik ze voor jullie draaienKrijg kramp in m'n armen van het steeds omdraaien van m'n scherm om de foto's RECHT te zien!
echt waar.......




