ik had 2 jaar geleden al de gedachte in mijn hoofd een zelf een speakerbox te maken. en aangezien de vakantie er weer ( bijna
mijn lijstje:
- 2x CPA prof. PA-chassis PA 10 ( 10inch, 8 ohm, 50-5000Hz, 92dB, max 300w )
- versterker ( 8 ohm neem ik aan
- dempmateriaal
- afdekmateriaal
- snoer ( specifiek snoer? )
- Speakon-bus 8-polig metaal NLT 8 MP stekker (6.3 cm)
- luidspreker stekker ( 8-20 cm)
- 2x speaker beschermingsdeksels
- volume regelaar
- aan uit knop ( nodig ? )
- rubberen hoekbeschermers
- 2x aluminium handvat
- bodemrubbers
- mdf plaat: 2x 100x30 cm
: 2x 30x20 cm
: 2x 100x40 cm
ik ben 100% amateur, maar vind het heel leuk om met speakers etc. te werken en wil graag ook in deze wereld komen. kijk alsjeblieft niet raar op als je naar deze lijst kijkt. ik denk dat ik een aantal dingen vergeten ben ( scheidingsfilter ??? ) maar dit hoor ik graag van jullie. is dit verder een goede opstelling? ik heb verder ook geen idee hoe ik alles moet aansluiten enzovoort.
de speakers gaan via een snoer in de versterker en hier komt de stekker ook op aangesloten?
en nu een beetje een domme vraag: het stopcontact in de tent op de camping levert 12v. is dit voldoende ?
en hoe werkt dat precies met die apparte stekker en contact ?
heeft iemand misschien een link of een foto waarop word weergegeven hoe je ( het meeste ) aan moet sluiten?
ik hoor graag commentaar, verbetering, ALLES!!
alvast bedankt





