Compacte pc monitor
Moderator: Beheerdersteam
-
weetikveel!
- Berichten: 37
- Lid geworden op: zo 19 nov 2006, 19:52
Re: Compacte pc monitor
Ze zijn ongeveer af! Beetje wol is het kastje en de zijplaat nog even met een lijmklem vastgezet. Eerste indruk, prachtig gedetailleerd en ruimtelijk met mooie plaatsing. Mis nu alleen nog duidelijk het laag waar juist zo enthousiast over werd gesproken, maar dat kan misschien te maken hebben met inspelen?
Re: Compacte pc monitor
Ja precies, maak s.v.p. ook even een overzichtsfoto waar goed op te zien is waar hoeveel dempingsmateriaal zit, ik ben daar ook al eens mee de mist in gegaan. 
-
weetikveel!
- Berichten: 37
- Lid geworden op: zo 19 nov 2006, 19:52
Re: Compacte pc monitor
Kan het ook wezen wat je zelf gewend bent?weetikveel! schreef:Mis nu alleen nog duidelijk het laag waar juist zo enthousiast over werd gesproken, maar dat kan misschien te maken hebben met inspelen?
-
weetikveel!
- Berichten: 37
- Lid geworden op: zo 19 nov 2006, 19:52
Re: Compacte pc monitor
Henkjan heeft zelf ook een sub staan, maar enigszins het gevoel hebben dat de sub aan stond heb ik niet.
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Berichten: 33823
- Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
- Locatie: Berkel en Rodenrijs
- Contacteer:
Re: Compacte pc monitor
weetikveel! schreef:Henkjan heeft zelf ook een sub staan, maar enigszins het gevoel hebben dat de sub aan stond heb ik niet.
maar de Alpair6 gen2 hebben inderdaad een redelijk lange inspeeltijd. laat ze gewoon eens een tijd aanstaan, begin wel voorzichtig, niet meteen heftige basmuziek er op.
-
weetikveel!
- Berichten: 37
- Lid geworden op: zo 19 nov 2006, 19:52
Re: Compacte pc monitor
Ik bedoel natuurlijk dat ik wat meer diepte verwachtte zoals van een sub , of heb je een sub staan met een 5cm driver
Dan weet ik waar het aan ligt haha
Maargoed, ze staan nu braaf in te spelen en vanavond maar eens kijken of er verbetering is. Is de demping goed btw? Ik voel de kast wel wat mee trillen, is het verstandig om loodbitumen in de kast aan te brengen? (is wel vrij dik, 4-5 mm ofzow).
Maargoed, ze staan nu braaf in te spelen en vanavond maar eens kijken of er verbetering is. Is de demping goed btw? Ik voel de kast wel wat mee trillen, is het verstandig om loodbitumen in de kast aan te brengen? (is wel vrij dik, 4-5 mm ofzow).
-
weetikveel!
- Berichten: 37
- Lid geworden op: zo 19 nov 2006, 19:52
Re: Compacte pc monitor
OH MIJN GOD! WAT EEN ACHTERLIJK GOED GELUID!
Ik ben erachter gekomen wat het probleem was van het dunne geluid. De zijkant die ik voor het gemak even met een lijmklem had vastgezet heb ik nu netjes verlijmd met een extra tussenschotje. Tijdens het spelen voelde ik de zijkant toch wel behoorlijk meetrillen.
Het geluid is veel voller geworden en er is inderdaad een nette hoeveelheid bas. Rock,House en andere nummers die wat drukker zijn kwamen eerst niet goed uit de verf, maar nu.... fantastisch. Henkjan, mijn complimenten voor het ontwerp!
Ik ga binnenkort beginnen met afwerken, foto's volgen nog.
Ik ben erachter gekomen wat het probleem was van het dunne geluid. De zijkant die ik voor het gemak even met een lijmklem had vastgezet heb ik nu netjes verlijmd met een extra tussenschotje. Tijdens het spelen voelde ik de zijkant toch wel behoorlijk meetrillen.
Het geluid is veel voller geworden en er is inderdaad een nette hoeveelheid bas. Rock,House en andere nummers die wat drukker zijn kwamen eerst niet goed uit de verf, maar nu.... fantastisch. Henkjan, mijn complimenten voor het ontwerp!
Ik ga binnenkort beginnen met afwerken, foto's volgen nog.
-
wouter
- Ook commercieel actief
- Berichten: 9198
- Lid geworden op: vr 10 aug 2007, 16:39
- Locatie: Lelystad
Re: Compacte pc monitor
Het schaap mag nog geplozen of gekamd worden, die strengen mogen helemaal netjes uit elkaar!
Ik pakte altijd een plank en legde het uiteinde daarop en schoof met een lijmkam het cm voor cm uit elkaar.
Succes
Ik pakte altijd een plank en legde het uiteinde daarop en schoof met een lijmkam het cm voor cm uit elkaar.
Succes
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Berichten: 33823
- Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
- Locatie: Berkel en Rodenrijs
- Contacteer:
Re: Compacte pc monitor
weetikveel! schreef:Henkjan, mijn complimenten voor het ontwerp!
-
weetikveel!
- Berichten: 37
- Lid geworden op: zo 19 nov 2006, 19:52
Re: Compacte pc monitor
foto's! Toch maar een bovenfrees gekocht, de driver bovenop het hout zag er niet zo fraai uit. En zoals je ziet heb ik de kast gefineerd met perenhout.
-
weetikveel!
- Berichten: 37
- Lid geworden op: zo 19 nov 2006, 19:52
Re: Compacte pc monitor
Ik ben met de speakers langs speakerland geweest en daar heb ik ze met Ruud op de proef gesteld in de dode kamer. Daar was hij helaas niet zo vlak als de metingen van Henkjan. Na het knutselen van een filter zag het er al beter uit. Hierna had ik de speakers aangesloten op een schakelkastje met een speaker zonder en een met filter. Het verschil was duidelijk hoorbaar. De laagweergave was er flink op voorruit gegaan en het geluid was duidelijk meer gebalanceerd.
Blauw-on axis
Rood-30 graden
Groen- na correctie met filter
Blauw-on axis
Rood-30 graden
Groen- na correctie met filter
-
weetikveel!
- Berichten: 37
- Lid geworden op: zo 19 nov 2006, 19:52
-
wouter
- Ook commercieel actief
- Berichten: 9198
- Lid geworden op: vr 10 aug 2007, 16:39
- Locatie: Lelystad
Re: Compacte pc monitor
Ik ben benieuwd op welke afstand dat gemeten is. Het is bij een breedbander goed mogelijk om op 50 cm of 1 meter te meten, je hebt namelijk niet te maken met meerdere bronnen.
Mijn ervaring is dat vlakke afstemmingen voor te dichtbij uiteindelijk de breedbander geen recht doen en daarmee de levendigheid ook niet. Het wordt een beetje kunstmatig. De filtercorrectie voor een meter op 2 met 15 graden hoek bleken voor langere termijn lekker te klinken... al ging ik daar uiteindelijk nog wel aan finetunen.
Ik ben dus beniewd op welke meetafstand dit (bafflestep)correctie filter is ontworpen.
Mijn ervaring is dat vlakke afstemmingen voor te dichtbij uiteindelijk de breedbander geen recht doen en daarmee de levendigheid ook niet. Het wordt een beetje kunstmatig. De filtercorrectie voor een meter op 2 met 15 graden hoek bleken voor langere termijn lekker te klinken... al ging ik daar uiteindelijk nog wel aan finetunen.
Ik ben dus beniewd op welke meetafstand dit (bafflestep)correctie filter is ontworpen.
Re: Compacte pc monitor
Topicstarter wil dit ontwerp gebruiken als pc-monitor; dan lijkt het me wel logisch om close-range te meten, dus meer richting die 50cm.
