minidsp kan nu ook Room EQ wizard metingen importeren

Conventionele filters zonder actieve elektronica.

Moderator: Beheerdersteam

Plaats reactie
Fritzzz

minidsp kan nu ook Room EQ wizard metingen importeren

Bericht door Fritzzz »

Van de minidsp newsletter:

Community members asked for it, miniDSP Dev Team delivered!
Introducing new versions of 2way Advanced, 4way Advanced and a new release of a 2.1 Advanced plug-in. For the past few weeks, our engineering team has been busy developing the following innovative features:

Import of Auto EQ settings from REW 3rd party software
Copy features to mirror EQ settings to another channel (2/2.1 plugin)
Import .frd frequency response now supported
Biquad calculator allows quick and easy calculation of basic filters
This new release marks is a new milestone for the miniDSP team as we worked for the first time with John Mulcahy, author of the well known freeware Room EQ Wizard (REW). With a complete solution now allowing measurement and auto EQ settings from a single platform, the new import feature of the miniDSP Advanced plug-ins is an innovative feature we're proud to bring to your home.
Maybe the beginning of some future partnership with the development of new features. miniDSP would like to thank John for his valuable insight and his implementation into REW.

REW is available for download for free. See REW website for more info on how to use REW as a measurement and tuning platform.

Download of new versions of the miniDSP Advanced plug-ins is now available from the webstore for new users or from the User Downloads sections for previous users of the plug-in. User manual on REW custom EQ to be updated shortly. Have fun!

Het lijkt me dat dit de toepassingsmogelijkheden van de minidsp erg vergroot. Ik heb besloten er toch maar eentje te bestellen om de kamerresonanties aan te pakken.

Fritzzz.
BertDB

Re: minidsp kan nu ook Room EQ wizard metingen importeren

Bericht door BertDB »

Dit is echt wel een handige functie :goedzo:
Meetmicje erbij van IBF bijvoorbeeld en je kan vooruit met de geit!
fluppie

Bericht door fluppie »

Ik heb geprobeerd dit toe te passen, helaas met matig succes en wisselende resultaten.
Ik heb de summiere 'handleiding' op http://www.minidsp.com/applications/auto-eq-with-rew gevolgd.

Was net verder aan het zoeken en kwam deze link tegen: http://www.hifizine.com/2010/09/subwoof ... nidsp-2x4/ .
Is er hier iemand die mij kan zeggen of dat een goede tutorial is, zodat ik tenminste juist aan de slag kan.
Pjotr

Bericht door Pjotr »

Voor wat ik begrijp maakt ie daarmee een set bi-quads. Leuker zou zijn als ze een convolver kunnen implementeren maar ik ben bang dat daarvoor het DSP te krap is.
fluppie

Bericht door fluppie »

Pjotr schreef:
Voor wat ik begrijp maakt ie daarmee een set bi-quads. Leuker zou zijn als ze een convolver kunnen implementeren maar ik ben bang dat daarvoor het DSP te krap is.
Klopt, in bijlage een voorbeeld van zo'n file. Voorlopig nog niet nuttig geweest voor me. Daarom heb ik in het meetforum een topic opgestart waar ik dit uitgebreid wil behandelen en hier achteraf, wanneer ik het zelf allemaal goed snap een handleiding voor noobs van maak :-).
Bijlagen
minidsp_req_wizard_export.txt
(636 Bytes) 76 keer gedownload
BertDB

Bericht door BertDB »

Mss op de luisterdag een uitgebreide demonstratie maken ook ?
Zou er wel oren naar hebben in elk geval :mrgreen:
Plaats reactie

Terug naar “Filterontwerp & Passieve Filters”