Goodmans Dimension 8
Moderator: Beheerdersteam
Re: Goodmans Dimension 8
Welkom!
Waarom wil je dat ze met 100W belastbaar worden? De drivers kan je niet zomaar vervangen, want de kast en het filter zijn er op afgestemd. Vooral een filter is erg moeilijk om te ontwerpen. Als je drivers vindt die bijna identiek zijn kan het natuurlijk wel, al denk ik niet dat die makkelijk te vinden zijn.
Ik denk dat je het best een bestaand ontwerp kan nabouwen, zie bijv. Lautsprechershop.de voor ontwerpen.
Ik wil je trouwens niet ontmoedigen, mocht dat zo lijken.
Waarom wil je dat ze met 100W belastbaar worden? De drivers kan je niet zomaar vervangen, want de kast en het filter zijn er op afgestemd. Vooral een filter is erg moeilijk om te ontwerpen. Als je drivers vindt die bijna identiek zijn kan het natuurlijk wel, al denk ik niet dat die makkelijk te vinden zijn.
Ik denk dat je het best een bestaand ontwerp kan nabouwen, zie bijv. Lautsprechershop.de voor ontwerpen.
Ik wil je trouwens niet ontmoedigen, mocht dat zo lijken.
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Contacteer:
welkom!
waarom wil ze zo graag "100W"? speel je zo absurd hard ofzo?
waarom wil ze zo graag "100W"? speel je zo absurd hard ofzo?
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Contacteer:
zit net ff die link te bekijken (jammer dat de text van die scans amper leesbaar is) en ik zou zeggen: niet gaan aanpassen, zo veel mogelijk origineel laten. net als een klassieke Jaguar, daar zet je ook geen TDI motor in
Als de drivers het nog goed doen, kan je altijd nog een nieuwe kast bouwen met dezelfde afmetingen enz. Dan hoef je het filter niet te wijzigen.
Ook kan je de componenten van het filter vervangen door betere kwaliteit onderdelen om net wat verbetering te kunnen krijgen. Dan kan je ze gewoon vervangen door dezelfde waardes.
Ook kan je de componenten van het filter vervangen door betere kwaliteit onderdelen om net wat verbetering te kunnen krijgen. Dan kan je ze gewoon vervangen door dezelfde waardes.
Zou ze lekker laten voor wat ze zijn. Eventueel op Marktplaats zetten en zien wat een gek er voor geeft. Het zijn i.d.d. vrij zeldzame speakers. Hier http://www.trademe.co.nz/Electronics-ph ... 899689.htm zijn ze voor $300 weggegaan. Denk dat je er wel tussen de 150 en 300 euri voor kunt vangen.
En dan van de opbrengst lekker gaan bouwen wat je wilt.
- bartsegers
Ze zijn der nogal modern uit voor zulke oude dingen, Prachtig. 

Mee eens. antiek word alleen maar minder waard als je er aan klooitPjotr schreef:Zou ze lekker laten voor wat ze zijn. Eventueel op Marktplaats zetten en zien wat een gek er voor geeft. Het zijn i.d.d. vrij zeldzame speakers. Hier http://www.trademe.co.nz/Electronics-ph ... 899689.htm zijn ze voor $300 weggegaan. Denk dat je er wel tussen de 150 en 300 euri voor kunt vangen.