subwoofer
Moderator: Beheerdersteam
Re: subwoofer
Veel subwoofers kun je ook via je luidsprekerkabels aansluiten. De luidspreker kabels gaan dan eerst vanaf je versterker naar de subwoofer, waar het laag afgescheiden wordt naar de sub en (afhankelijk van de subwoofer versteker) de rest naar de luidsprekers wordt gestuurd.
Is het de bedoeling dat je zelf een sub wilt bouwen? En wat is je budget? Hoe groot is je kamer?
Is het de bedoeling dat je zelf een sub wilt bouwen? En wat is je budget? Hoe groot is je kamer?
Re: subwoofer
nee het is de bedoeling om er een te kopen mijn kamer is ongeveer 6 op 6 dus niet echt groot en mijn budget is 160 euro. Heb ik dan een passieve of actieve luidspreker nodig?squall schreef:Veel subwoofers kun je ook via je luidsprekerkabels aansluiten. De luidspreker kabels gaan dan eerst vanaf je versterker naar de subwoofer, waar het laag afgescheiden wordt naar de sub en (afhankelijk van de subwoofer versteker) de rest naar de luidsprekers wordt gestuurd.
Is het de bedoeling dat je zelf een sub wilt bouwen? En wat is je budget? Hoe groot is je kamer?
Re: subwoofer
Ik zou voor een actieve sub gaan. Zo ver ik weet worden er ook bijna geen passieve subs verkocht. Voor een kamer van 6 bij 6 lijkt me een 10" sub wel prima.
Helaas ben ik niet echt op de hoogte wat je voor 160e nieuw (of eventueel 2e hands) kan kopen. Misschien hier iemand anders op het forum.
Helaas ben ik niet echt op de hoogte wat je voor 160e nieuw (of eventueel 2e hands) kan kopen. Misschien hier iemand anders op het forum.
Re: subwoofer
Zelfbouw, mooi projectje toch?
Ik zou zeggen plateampje van de conrad en een 10" subje 2e hands overnemen en dan hout voor een kist..
Ik zou zeggen plateampje van de conrad en een 10" subje 2e hands overnemen en dan hout voor een kist..
Re: subwoofer
Een sub is uitstekend zelf te maken. Eenvoudig te doen
.
Op het forum staan er toevallig nog 3 recentelijk te koop:
http://forum.zelfbouwaudio.nl/viewtopic ... 21&t=12856
http://forum.zelfbouwaudio.nl/viewtopic ... 21&t=12858
http://forum.zelfbouwaudio.nl/viewtopic ... 21&t=12829
Die laatste kan je ook de Minisub van maken als je een gesloten sub lekkerder vind klinken.
http://forum.zelfbouwaudio.nl/viewtopic.php?f=3&t=5783
Dit is overigens een lekker subje
.
Op het forum staan er toevallig nog 3 recentelijk te koop:
http://forum.zelfbouwaudio.nl/viewtopic ... 21&t=12856
http://forum.zelfbouwaudio.nl/viewtopic ... 21&t=12858
http://forum.zelfbouwaudio.nl/viewtopic ... 21&t=12829
Die laatste kan je ook de Minisub van maken als je een gesloten sub lekkerder vind klinken.
http://forum.zelfbouwaudio.nl/viewtopic.php?f=3&t=5783
Dit is overigens een lekker subje
