UCD400 Green Frog

Voor- en Eindversterkers

Moderator: Beheerdersteam

Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17866
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: UCD400 Green Frog

Bericht door hannesie »

Neeeeeeeh, die is niet green :mrgreen: :lol: :lol: :lol:

Is selecteren dan een beter woord :oops: ?????????
Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Re: UCD400 Green Frog

Bericht door ray5150 »

cve schreef:
Hoewel, ik zat zo maar eens te denken dat een schermpje met wat meer info wel erg leuk zou zijn. En de mogelijkheid om ipv. alleen op ook terug te kunnen schakelen tussen de ingangen............ :mrgreen:
Oh, oh, ik voel een reviesie annex verbouwing aankomen..... :mrgreen:
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33823
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: UCD400 Green Frog

Bericht door Henkjan »

ray5150 schreef:
cve schreef:
Hoewel, ik zat zo maar eens te denken dat een schermpje met wat meer info wel erg leuk zou zijn. En de mogelijkheid om ipv. alleen op ook terug te kunnen schakelen tussen de ingangen............ :mrgreen:
Oh, oh, ik voel een reviesie annex verbouwing aankomen..... :mrgreen:
ja, hij is ook al zo lang af :mrgreen:
Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Re: UCD400 Green Frog

Bericht door ray5150 »

Ik begin wel op Co te lijken, ik zag net dat ik al meer dan een jaar met mijn buizenvoorversterker bezig ben.... :mrgreen:
Gebruikersavatar
cve
Berichten: 2131
Lid geworden op: zo 26 nov 2006, 18:07
Locatie: Wormer

Re: UCD400 Green Frog

Bericht door cve »

De afstandbediening werkt prima. Juist op de pre-amp zelf kun je alleen maar omhoog schakelen. Iets zegt mij dat ik dat toch anders moet kunnen maken. Er komt dus zeker een revisie :mrgreen: in elk geval ben ik al begonnen met microcontrollers.
Verder zou een multimediabox in dezelfde vormgeving ook erg leuk zijn. Maar eerst een paar nieuwe weergevers.
Maar wees gerust deze versie blijft zeker tot aan Breda intact. :lol:

Groet, Co
Gebruikersavatar
Tom Magchielse
Berichten: 1139
Lid geworden op: vr 16 apr 2010, 13:32
Locatie: Borger (Dr)

Re: UCD400 Green Frog

Bericht door Tom Magchielse »

De Dale's worden daarin vervangen door groene Kiwame's van 2W. Nog minder ruis dan de Dale weerstanden en klankmatig "beter".
Er zijn slechte weerstanden zoals composiet weerstanden, die wat meer ruis produceren dan de theoretische, door Nyquist berekende hoeveelheid. Maar alle filmweerstanden en draadweerstanden produceren niet significant meer ruis dan dit door Nyquist berekende minimum. Het enige wat kan helpen is de temperatuur van de weerstand laag te houden, de ruisspanning is immers evenredig met de wortel uit de absolute temperatuur. Veel helpt het niet, 100 graden temp stijging geeft een ruistoename van maar 15 %, ofwel 1.2 dB
groet,
Tom
Gebruikersavatar
SSassen
Berichten: 11528
Lid geworden op: vr 22 apr 2005, 10:21
Locatie: Zuidoostbeemster
Contacteer:

Re: UCD400 Green Frog

Bericht door SSassen »

Co, ik zie rookwolken boven Wormer, volgens mij staat je soldeerbout nog aan? :mrgreen:

Met vriendelijke groet,

Sander Sassen - Beter dan Dolby B NR
Gebruikersavatar
cve
Berichten: 2131
Lid geworden op: zo 26 nov 2006, 18:07
Locatie: Wormer

Re: UCD400 Green Frog

Bericht door cve »

Sodeju zeg, je hebt gelijk :mrgreen: Eerst even mijn warme chocolademelk opdrinken.

Co
Bijlagen
cacao.jpg
Plaats reactie