Help bij vinden gratis werkende FLAC player

Mediaservers, (mobiele cliënt)-spelers, HTPC's, internetradio's, software en al wat hiermee verband houdt.
  • (daarom niet noodzakelijkerwijs zelfbouw)

Moderator: Beheerdersteam

Gebruikersavatar
DragoSz
Berichten: 568
Lid geworden op: zo 30 mei 2010, 3:55
Locatie: Haaksbergen

Help bij vinden gratis werkende FLAC player

Bericht door DragoSz »

Halle mede klusers,

Ik heb een flac cd van daft punk maar ik heb geen flac player. Nu heb ik 2 programma's geprobeerd maar ze welken beiden niet :boos:
De eerste die ik probeerde was FLAC maar die kan 1 dingetje niet registreren op de pc en start dus niet op. Toen probeerde ik Total Video Player maar die crasht bij elk bestand dat je er in gooit. :evil:

Nu denk ik, het moet toch niet zo moeilijk zijn om een werkent programma te vinden zonder het hele internet af te speuren.

Dus mijn vraag is weet iemand waar ik een werkende Flac player kan vinden? :-s
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33823
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: Help bij vinden gratis werkende FLAC player

Bericht door Henkjan »

dBPoweramp player moet t kunnen. moet je wel ff zoeken op hun site voor de oude versie van de codec.

maar met de juiste codec kan windhoos media pleejer ook FLAC afspelen hoor
Gebruikersavatar
Bart0l0meus
Berichten: 325
Lid geworden op: vr 31 okt 2008, 16:29
Locatie: Roermond

Re: Help bij vinden gratis werkende FLAC player

Bericht door Bart0l0meus »

VLC to the rescue :rock:
bobbie
Berichten: 12
Lid geworden op: zo 16 jan 2011, 17:08

Re: Help bij vinden gratis werkende FLAC player

Bericht door bobbie »

Ik gebruik zelf mediamonkey voor al mijn muziek, is een geweldig programma.
Gebruikersavatar
Marp
Beheerder / Sysadmin
Berichten: 8790
Lid geworden op: vr 11 mar 2005, 22:25
Locatie: Bergen op Zoom

Re: Help bij vinden gratis werkende FLAC player

Bericht door Marp »

Mag inderdaad geen probleem zijn met een geschikte codec. Er zijn ook programma's die daar enkel een plugin voor nodig hebben (zelfs WinAmp 2.x, en volgens mij ook Foobar), of die geen codecs nodig hebben omdat die zijn ingebouwd (Media Player Classic, VLC Media Player).

Ps: VLC is intussen al genoemd, zie ik.
Gebruikersavatar
b_force
Ook commercieel actief
Berichten: 12445
Lid geworden op: di 18 apr 2006, 13:27
Locatie: West Friesland
Contacteer:

Re: Help bij vinden gratis werkende FLAC player

Bericht door b_force »

Hier nog steeds de good old winamp versie 2.9 :wink:
Werkt ook prima met .flac
Gebruikersavatar
TheoK
Berichten: 1471
Lid geworden op: di 28 sep 2010, 7:22
Locatie: Kitchener

Re: Help bij vinden gratis werkende FLAC player

Bericht door TheoK »

Bart0l0meus schreef:
VLC to the rescue :rock:
VLC speelt hier ook perfec .flac :rock: :D
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17866
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Help bij vinden gratis werkende FLAC player

Bericht door hannesie »

Ik heb net afgelopen zaterdag bij Peter van Speaker&Co Winamp geïnstalleerd, werkt perfect!!

Ook dus gratis
:D
Gebruikersavatar
Martijn H
Berichten: 3210
Lid geworden op: di 22 nov 2005, 14:08
Locatie: Amsterdam

Re: Help bij vinden gratis werkende FLAC player

Bericht door Martijn H »

foobar 2000 is mijn favo player. Voor film vlc
Gebruikersavatar
DragoSz
Berichten: 568
Lid geworden op: zo 30 mei 2010, 3:55
Locatie: Haaksbergen

Re: Help bij vinden gratis werkende FLAC player

Bericht door DragoSz »

TheoK schreef:
Bart0l0meus schreef:
VLC to the rescue :rock:
VLC speelt hier ook perfec .flac :rock: :D
Hier nu ook :rock:

Bedankt mensen :goedzo:
Gebruikersavatar
Marp
Beheerder / Sysadmin
Berichten: 8790
Lid geworden op: vr 11 mar 2005, 22:25
Locatie: Bergen op Zoom

Re: Help bij vinden gratis werkende FLAC player

Bericht door Marp »

Ah da's mooi. Alles afspelen zonder je om codecs te bekommeren.

Dan kan ik wel even lichtelijk offtopic gaan:
b_force schreef:
Hier nog steeds de good old winamp versie 2.9 :wink:
Werkt ook prima met .flac
Heb je toevallig nog recentere plugins dan ik hieronder heb? Van een aantal heb ik die destijds niet meer gedownload, en inmiddels staan die niet meer op internet.
Bijlagen
winamp_281_plugins.png
Gebruikersavatar
b_force
Ook commercieel actief
Berichten: 12445
Lid geworden op: di 18 apr 2006, 13:27
Locatie: West Friesland
Contacteer:

Re: Help bij vinden gratis werkende FLAC player

Bericht door b_force »

Ehm ik download ze gewoon altijd van de winamp website.
Heb er nog nooit 1 gehad die het niet deed. :roll:

OF gaat het specifiek om die MAD plugin? (zegt me overigens niks)
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17866
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Help bij vinden gratis werkende FLAC player

Bericht door hannesie »

Het enige wat ik vind is dit. :oops:

http://www.winamp.com/plugin/mad-libmad-0-15-1b/221520

Waar gebruik je hem voor? Is het in de nieuwste versie niet geïmplementeerd?
AntonZ
Berichten: 1344
Lid geworden op: di 06 jun 2006, 23:32

Re: Help bij vinden gratis werkende FLAC player

Bericht door AntonZ »

Een nadeel van Foobar 2000 vind ik dat ie bij alt-tab terug naar Foobar even een korte stilte heeft. Het lijkt erop dat het geheel opnieuw tekenen van de interface het continu streamen van audio in de weg zit. Grotere buffer instellen maakt niets uit. Afgezien daarvan speelt het FLAC prima af. Op een van de pc's hier in huis speelt ook WMP gewoon FLAC. Kennelijk is er ooit een plugin geinstalleerd geraakt die FLAC speelt. De laatste keer dat ik keek naar download van FLAC plugin voor WMP waren beide links daarvoor op de foobar site uit de lucht.
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36747
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: Help bij vinden gratis werkende FLAC player

Bericht door Pjotr »

Voor de Windows player zijn er verschillende direct show plug ins w.o. madFlac

Ach, er zijn zoveel free players. Spelen allemaal Flac af en gebruiken ook allemaal dezelfde SDK daarvoor. Zelf vind ik MediaMonkey een prettige en Winamp juist weer niet qua user interface. Maar mijn favoriet blijft Mediajukebox
Gebruikersavatar
Lieuwe
Berichten: 502
Lid geworden op: wo 28 okt 2009, 10:05
Locatie: Enschede

Re: Help bij vinden gratis werkende FLAC player

Bericht door Lieuwe »

AntonZ schreef:
Een nadeel van Foobar 2000 vind ik dat ie bij alt-tab terug naar Foobar even een korte stilte heeft. Het lijkt erop dat het geheel opnieuw tekenen van de interface het continu streamen van audio in de weg zit.
Daar heb ik geen enkel last van.. Wat voor pc en besturingssysteem heb je?
AntonZ
Berichten: 1344
Lid geworden op: di 06 jun 2006, 23:32

Re: Help bij vinden gratis werkende FLAC player

Bericht door AntonZ »

Diverse Windows XP machines, home en professional, van relatief oude hardware (Celeron 2.4Ghz) tot vrij recente dual core.
Gebruikersavatar
Chris_T
Berichten: 1443
Lid geworden op: wo 30 mei 2007, 15:15
Locatie: Wageningen

Re: Help bij vinden gratis werkende FLAC player

Bericht door Chris_T »

De beste ervaringen tot nu toe heb ik toch wel met Foobar, laad erg snel grote playlisten in en helemaal naar smaak aan te passen (zie bijlage).
Zelf heb ik geen last van 'hiccups' bij het schakelen van vensters.
Wel merk ik dat bij het flink skippen in lange radiosets (van langer dan een uur), Foobar af en toe blijft hangen om na een poosje verder te gaan.
Niet dat het vastloopt, maar dan raakt die even de kluts kwijt lijkt het wel.

Maar zoals is genoemd, er zijn zoveel gratis mediaspelers die overweg kunnen met FLAC, het zal aankomen op welke UI het beste bij je past.
Voorbeeld UI
Voorbeeld UI
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36747
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: Help bij vinden gratis werkende FLAC player

Bericht door Pjotr »

Chris_T schreef:
.
Wel merk ik dat bij het flink skippen in lange radiosets (van langer dan een uur), Foobar af en toe blijft hangen om na een poosje verder te gaan.
Niet dat het vastloopt, maar dan raakt die even de kluts kwijt lijkt het wel.
Heeft dat niet met de bufferlengte te maken? Zou daar eens mee spelen. Soms is kort beter dan lang.
JBHC
Berichten: 268
Lid geworden op: di 20 mei 2008, 10:33
Locatie: Zaanstreek

Re: Help bij vinden gratis werkende FLAC player

Bericht door JBHC »

Ik gebruik Audacious om muziek af te spelen en dat werkt perfect.

Echter zal dat voor de meeste mensen niet te gebruiken zijn :D
Gebruikersavatar
]eep
Berichten: 469
Lid geworden op: za 03 mei 2008, 2:03
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Help bij vinden gratis werkende FLAC player

Bericht door ]eep »

Eigenlijk maakt het niet uit wat voor player je gebruikt als je maar de juiste codecs geïnstalleerd hebt. Bv. het k-lite codecpack. http://www.codecguide.com/
Dan heb je gelijk alles wat je nodig hebt voor film kijken.

Voor serieus goed geluid en mogelijkheden is het opensource Foobar trouwens wel de favoriet. Geen poespas, alleen functionaliteit en goed geluid. Nu luister ik ism met een Musiland US02 monitor ong 160 GB aan flacs. Super.
Ik heb vlc noodgedwongen onder linux gebruikt (linux 7" pad), maar dat vind ik echt niet lekker werken.
Gebruikersavatar
Ivo
Berichten: 1885
Lid geworden op: wo 09 mar 2005, 16:36
Locatie: Leiden
Contacteer:

Re: Help bij vinden gratis werkende FLAC player

Bericht door Ivo »

VLC wil bij mij niet lekker, blijft vaak even hangen enzo. Ik draai Ubuntu 10.10. Ik hou ook niet zo van uitgebreide interfaces. Ubuntu opent standaard in Movie Player en voor gewoon albums luisteren voldoet dat. Als ik met playlists etc. aan de gang ga, gebruik ik VLC.
Gebruikersavatar
Chris_T
Berichten: 1443
Lid geworden op: wo 30 mei 2007, 15:15
Locatie: Wageningen

Re: Help bij vinden gratis werkende FLAC player

Bericht door Chris_T »

Pjotr schreef:
Chris_T schreef:
.
Wel merk ik dat bij het flink skippen in lange radiosets (van langer dan een uur), Foobar af en toe blijft hangen om na een poosje verder te gaan.
Niet dat het vastloopt, maar dan raakt die even de kluts kwijt lijkt het wel.
Heeft dat niet met de bufferlengte te maken? Zou daar eens mee spelen. Soms is kort beter dan lang.
Bedankt voor de tip!
Zover ik weet staat alles op standaard, maar ik ga er toch even mee spelen.
Moet er wel bij vertellen dat het daarbij gaat om radio opnamen in .wav van dikke 5 uur.
Ik kan me dus ook goed voorstellen dat het een beperking van de hardeschijf is, die dan even de juiste sectoren moet vinden.
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36747
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: Help bij vinden gratis werkende FLAC player

Bericht door Pjotr »

Lijkt me sterk, misschien met een schijf uit het jaar turf? :mrgreen:

Mijn serverschijfje bedient met gemak 3 verschillende players tegelijk in huis zonder hikken en daarnaast ook nog het gewone PC administratieve werk. Hij staat dan voor de verschillende tracks die tegelijk afgespeeld worden, aardig heen en weer te knorren zonder mankeren.

Dit soort dingen zijn echt eigenschappen van de playersoftware.
Gebruikersavatar
TubeHead
Berichten: 1949
Lid geworden op: ma 16 feb 2009, 23:00
Locatie: Arnhem

Re: Help bij vinden gratis werkende FLAC player

Bericht door TubeHead »

b_force schreef:
Hier nog steeds de good old winamp versie 2.9 :wink:
Werkt ook prima met .flac

same.. maar dan toch wel de nieuwere versie.
Plaats reactie

Terug naar “Streaming Media/Apparatuur”