Krakende Opera Consonance [buizen]

Voor- en Eindversterkers

Moderator: Beheerdersteam

RobertD
Contacteer:

Re: Krakende Opera Consonance [buizen]

Bericht door RobertD »

http://www.jukebox-revival.nl/catalog/i ... Path/48_52

Hier kun je allerlei sockets vinden.
Welke wil je vervangen?
JPS

Bericht door JPS »

Dat is een goed aanbod van sockets. Ik wilde de sockets van de 4 EH6550 buizen vervangen, dus 8-pins. Welke zou je aanraden? Goldplated? Ook moet ik nog even letten op hoe de sockets aan de versterker vast komen te zitten.
Miniwatt

Bericht door Miniwatt »

JPS schreef:
Dat is een goed aanbod van sockets. Ik wilde de sockets van de 4 EH6550 buizen vervangen, dus 8-pins. Welke zou je aanraden? Goldplated? Ook moet ik nog even letten op hoe de sockets aan de versterker vast komen te zitten.
Let idd maar op hoe het in je versterker moet passen (printmontage?)
Verguld heeft alleen zin als je vergulde pinnen aan je buizen hebt (en dan nog..)
Ikzelf geef keramische de voorkeur.
RobertD
Contacteer:

Bericht door RobertD »

Goldplated lijkt mij ook wat overdreven.

Als ik moest kiezen zou ik deze http://www.jukebox-revival.nl/catalog/p ... ts_id/4045 nemen.
Die hebben contacten die helemaal om het pennetje van de buis heengaan, dus niet zo'n dun strookje dat maar aan twee kanten het pootje raakt. Er moet voldoende klemkracht zijn, zodat de buizen stevig in de voetjes zitten.
Ik heb ook weleens voetjes gekocht bij http://www.dickbest.nl daar kun je je octal buizen bijna niet uitkrijgen, zo stevig.
JPS

Bericht door JPS »

Ja, deze had ik ook al op de shortlist. Eigenlijk zie ik geen serieuze alternatieven. Bestaat er niet zoiets als 'high end' sockets? Deze blijven er een beetje eenvoudig en corrosiegevoelig uitzien.

Op het oog lijken de hartafstanden tbv de bevestigingsschroeven universeel, dus zou het ook op mijn versterker moeten passen.
Miniwatt

Bericht door Miniwatt »

JPS schreef:
Bestaat er niet zoiets als 'high end' sockets?
Maar natuurlijk. Van Yamamoto b.v., €75 voor een octal voetje. En dan zijn er nog duurdere, waarvan je de klemkracht per pootje kunt instellen..

Kijk maar eens bij Acoustic Dimension.
JPS

Bericht door JPS »

Pff, 75e per socket is wat gortig t.o.v. de 1,40 euro voor een normale :shock:

Ik was inmiddels ook al een aantal audiofiele sockets tegengekomen. Vooral deze teflon coated socket zie ik op div sites:

Afbeelding

Zou zo rond de 20 euro p/s verkrijgbaar moeten zijn, maar heb ik in NL nog niet gevonden. Meeste US/Azie, met nogal hoge verzendkosten.
JPS

Bericht door JPS »

@Biarritz: Ik lijk je niet te pakken te krijgen per PM en op je hotmail adres (mail wordt gebounced) om je te informeren hoe het bestand overgedragen kan worden. Zou je even willen reageren als je dit leest? Dank alvast.
Plaats reactie