Versterker bouwen met 4% kennis

Voor- en Eindversterkers

Moderator: Beheerdersteam

Gebruikersavatar
dre
Berichten: 17580
Lid geworden op: di 23 nov 2004, 20:55
Locatie: nerdwijk

Re: Versterker bouwen met 4% kennis (slepend)

Bericht door dre »

waarom geen 180?
Gebruikersavatar
Arno
Berichten: 3397
Lid geworden op: zo 17 apr 2005, 13:40
Locatie: Dordrecht

Re: Versterker bouwen met 4% kennis (slepend)

Bericht door Arno »

dre schreef:
waarom geen 180?
Omdat mijn trafo daar teveel spanning voor levert. 180 zou wel kunnen, maar dan moet ik de trafo eigenlijk met iemand kunnen ruilen ofzo.

Eigenlijk ook best een goed idee.
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17866
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Versterker bouwen met 4% kennis (slepend)

Bericht door hannesie »

Kijk eens bij deze maten. :) - Dimensions: 105mm x 100mm x 42(37)mm


http://www.toutlehautparleur.com/images ... MPS400.pdf
Maar ik zou geloof ik uitkijken naar een nieuwe print, of is dat niet meer te krijgen, die 2030 of hoe die ook mag heten. O:)
Gebruikersavatar
Arno
Berichten: 3397
Lid geworden op: zo 17 apr 2005, 13:40
Locatie: Dordrecht

Re: Versterker bouwen met 4% kennis (slepend)

Bericht door Arno »

hannesie schreef:
Maar ik zou geloof ik uitkijken naar een nieuwe print, of is dat niet meer te krijgen, die 2030 of hoe die ook mag heten. O:)
Ik zou die nog wel kunnen bestellen in China, maar ik weet niet of dat zo'n goed idee is.
Gebruikersavatar
Arno
Berichten: 3397
Lid geworden op: zo 17 apr 2005, 13:40
Locatie: Dordrecht

Re: Versterker bouwen met 4% kennis (slepend)

Bericht door Arno »

Arno schreef:
Stel, ik ga sparen voor twee ucd-400 modules. In tegenstelling tot de module die ik nu heb, zitten daar geen gelijkrichters en voedingselco's onboard. Hoe klein, in afmetingen, zou ik die gelijkrichters/elco's kunnen maken?
Gebruikersavatar
v-bro
Berichten: 350
Lid geworden op: vr 26 jan 2007, 1:43
Locatie: Universum (vlakbij Bussum)

Re: Versterker bouwen met 4% kennis (slepend)

Bericht door v-bro »

Arno schreef:
Arno schreef:
Stel, ik ga sparen voor twee ucd-400 modules. In tegenstelling tot de module die ik nu heb, zitten daar geen gelijkrichters en voedingselco's onboard. Hoe klein, in afmetingen, zou ik die gelijkrichters/elco's kunnen maken?
Liefst zo groot mogelijk natuurlijk... Maar denk maar gauw aan de afmetingen die dat 3020 board al ongeveer was.

Vergeet niet dat die twee elko's op dat board eigenlijk meer voor de sier waren, want je moet als je het een beetje goed wilt doen 40000uF hebben voor zo'n versterker. Ik pak zelfs 80000uF...

Afbeelding
Gebruikersavatar
Arno
Berichten: 3397
Lid geworden op: zo 17 apr 2005, 13:40
Locatie: Dordrecht

Re: Versterker bouwen met 4% kennis (slepend)

Bericht door Arno »

De ontwerper/maker heeft aangeboden om de versterker kosteloos te repareren. Dus zodra ik hem van v-bro terug heb ontvangen, stuur ik hem door naar China.
Gebruikersavatar
Arno
Berichten: 3397
Lid geworden op: zo 17 apr 2005, 13:40
Locatie: Dordrecht

Re: Versterker bouwen met 4% kennis (slepend)

Bericht door Arno »

Hmmm... v-bro, ben je d'r nog?
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17866
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Versterker bouwen met 4% kennis (slepend)

Bericht door hannesie »

V-BRO, WAKKER WORDEN!!!!!!
TonioRoffo
Berichten: 23
Lid geworden op: wo 21 jul 2010, 11:54

Re: Versterker bouwen met 4% kennis (slepend)

Bericht door TonioRoffo »

Weet niet of dit topic nog actief is, na de 2 laatste posts,

Maar mits je voor UCD400 gaat... ik heb nog 2 elko's liggen, BC056 dacht ik, 22.000uF - dikke potten die perfect zouden werken als voeding voor 2 UCD400's (hebben ze trouwens ook gedaan, in't verleden)

Probleem is wel dat ze nu bijna 5 jaar hebben "gelegen" zonder te werken... weet niet of je die dan zomaar terug in gebruik kan nemen.
Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Re: Versterker bouwen met 4% kennis (slepend)

Bericht door ray5150 »

TonioRoffo schreef:
Probleem is wel dat ze nu bijna 5 jaar hebben "gelegen" zonder te werken... weet niet of je die dan zomaar terug in gebruik kan nemen.
Jawel, je moet ze dan op een regelbare voeding aansluiten,(het liefst een met stroom begrenzing) en vervolgens de spanning langzaam opvoeren.
Dat heet "formeren"
Gebruikersavatar
Arno
Berichten: 3397
Lid geworden op: zo 17 apr 2005, 13:40
Locatie: Dordrecht

Re: Versterker bouwen met 4% kennis (slepend)

Bericht door Arno »

TonioRoffo schreef:
Weet niet of dit topic nog actief is, na de 2 laatste posts,

Maar mits je voor UCD400 gaat... ik heb nog 2 elko's liggen, BC056 dacht ik, 22.000uF - dikke potten die perfect zouden werken als voeding voor 2 UCD400's (hebben ze trouwens ook gedaan, in't verleden)

Probleem is wel dat ze nu bijna 5 jaar hebben "gelegen" zonder te werken... weet niet of je die dan zomaar terug in gebruik kan nemen.
Ik denk niet dat het ucd400 wordt. Sterker nog, er komt helemaal niets anders in die behuizing. Ik heb hem gebouwd rondom de 3020 module, en ik heb eigenlijk absoluut geen zin om hem weer helemaal te gaan verbouwen. Dan wordt het de Kliko.
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17866
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Versterker bouwen met 4% kennis (slepend)

Bericht door hannesie »

Als het bordje terug komt van v-bro, zou je het naar die chinees terug sturen had ik begrepen.
Ik heb ook begrepen dat je het naar hem toe hebt gestuurd, dus je hebt zijn adres !!

Als dat duidelijk is waar hij woont kan het toch ook bij hem opgehaald worden, het is tenslotte jouw eigendom.

Woont hij ver weg?, ik kom nogal eens ergens, dus wie weet :idea:

Als v-bro nu eens wakker word :-&
Gebruikersavatar
FR_Aad
Berichten: 5545
Lid geworden op: do 11 dec 2008, 21:47
Locatie: 010

Re: Versterker bouwen met 4% kennis (slepend)

Bericht door FR_Aad »

Arno schreef:
Dan wordt het de Kliko.
NEEEE!!!!!!
Eeuwig zonde! :cry:
Gebruikersavatar
Arno
Berichten: 3397
Lid geworden op: zo 17 apr 2005, 13:40
Locatie: Dordrecht

Re: Versterker bouwen met 4% kennis (slepend)

Bericht door Arno »

hannesie schreef:
Als het bordje terug komt van v-bro, zou je het naar die chinees terug sturen had ik begrepen.
Ik heb ook begrepen dat je het naar hem toe hebt gestuurd, dus je hebt zijn adres !!

Als dat duidelijk is waar hij woont kan het toch ook bij hem opgehaald worden, het is tenslotte jouw eigendom.

Woont hij ver weg?, ik kom nogal eens ergens, dus wie weet :idea:

Als v-bro nu eens wakker word :-&
Ik heb alweer contact gehad met v-bro, als het goed is duurt het niet lang meer.
FR_Aad schreef:
Arno schreef:
Dan wordt het de Kliko.
NEEEE!!!!!!
Eeuwig zonde! :cry:
Zou wel zonde zijn, maar ja, ik ken mezelf een beetje... Als dingen zo moeizaam gaan is de lol er op den duur wel af. Dan begin ik liever helemaal opnieuw.
Gebruikersavatar
dre
Berichten: 17580
Lid geworden op: di 23 nov 2004, 20:55
Locatie: nerdwijk

Re: Versterker bouwen met 4% kennis (slepend)

Bericht door dre »

Zou wel zonde zijn, maar ja, ik ken mezelf een beetje... Als dingen zo moeizaam gaan is de lol er op den duur wel af. Dan begin ik liever helemaal opnieuw.
gelukkig heb je niets te doen.. :-&
Gebruikersavatar
FR_Aad
Berichten: 5545
Lid geworden op: do 11 dec 2008, 21:47
Locatie: 010

Re: Versterker bouwen met 4% kennis (slepend)

Bericht door FR_Aad »

Zou wel zonde zijn, maar ja, ik ken mezelf een beetje... Als dingen zo moeizaam gaan is de lol er op den duur wel af. Dan begin ik liever helemaal opnieuw.
Ik herken dat wel ja, maar in dit geval......
Maak hem dan maar voor ons af :mrgreen:
Gebruikersavatar
v-bro
Berichten: 350
Lid geworden op: vr 26 jan 2007, 1:43
Locatie: Universum (vlakbij Bussum)

Re: Versterker bouwen met 4% kennis (slepend)

Bericht door v-bro »

Ik was blij dat ik wakker was geworden kan ik je vertellen! :shock: Helaas door gezondheidsklachten niks kunnen doen een tijdje, maar de amp is onverrichterzake terug naar Arno.
Gebruikersavatar
DragoSz
Berichten: 568
Lid geworden op: zo 30 mei 2010, 3:55
Locatie: Haaksbergen

Re: Versterker bouwen met 4% kennis (slepend)

Bericht door DragoSz »

Wat een zondeeeee :-#

Na 3 of 5 dagen door dit heerlijke topic te spitten en een hoop te leren is het echt jammer dat dat#$%&#& :boos: ding kapot is.
Ik zou haast uit medelijden voor Arno een complete versterker opsturen. (gelukkig heb ik er (nog) geen 8-[ )

Wat ga je er nou mee doen na zoveel bedenk tijd? Wachten totdat het bordje terug is of gooi je een andere er in?
Mits je er wat anders ingooit is het doodzonde om je behuizing weg te gooien (verloten is een beter idee O:) ).

Nu weet ik niet veel van versterkers bouwen maar als je de voeding verkoopt zou je toch genoeg geld moeten kunnen krijgen voor een andere?

v-bro: Als ik het een beetje begrijp was jij al vol commentaar bij de ontwikkeling van arno's plaatje?
Gebruikersavatar
v-bro
Berichten: 350
Lid geworden op: vr 26 jan 2007, 1:43
Locatie: Universum (vlakbij Bussum)

Re: Versterker bouwen met 4% kennis (slepend)

Bericht door v-bro »

Ik kan Arno nu wel een aanbod doen, alleen daar zitten wel (as usual) haken en ogen aan.... :wink:

Ik heb hier nog wat proto AMP7 borden liggen van 41hz. Die heb ik als print opgestuurd gekregen tijdens de ontwikkeling en zelf een hoop leuke componenten op geplaatst. Bij de eerste poging werkte dat gekke ding al! Heb er toen een paar gebouwd en heb er zeker nog wel één om te vergeven.

De haken en ogen zijn alleen dat dat puur een eindtrap is, dus geen gelijkrichter op het board, geen schakelvoedinkjes voor 5V en VN10 spanning enz... Geen buffer elco's....

Die delen heb ik ook nog wel slingeren, maar het punt is meer dat het een plekje zal moeten krijgen in de kist, en of dat gaat passen is even de vraag. Maar als we het op z'n Connex' aanpakken dan past het zeker, dus slechter dan wat het was wordt het nooit! :rock:

Andere voorwaarde is dat hij er een keer voor naar mij toe komt, want ik heb erg weinig tijd vanwege mijn gezin en projecten die ik heb lopen.

Lijkt me een zeer aantrekkelijke deal of niet?? :-$
Gebruikersavatar
Arno
Berichten: 3397
Lid geworden op: zo 17 apr 2005, 13:40
Locatie: Dordrecht

Re: Versterker bouwen met 4% kennis (slepend)

Bericht door Arno »

Alles weer in elkaar gezet, stekker erin: Poef. Rook.
Gebruikersavatar
FR_Aad
Berichten: 5545
Lid geworden op: do 11 dec 2008, 21:47
Locatie: 010

Re: Versterker bouwen met 4% kennis (slepend)

Bericht door FR_Aad »

Sh..! Da's balen man!! Tel tot 10 voordat je rigoureuze dingen doet he?
Gebruikersavatar
Arno
Berichten: 3397
Lid geworden op: zo 17 apr 2005, 13:40
Locatie: Dordrecht

Re: Versterker bouwen met 4% kennis (slepend)

Bericht door Arno »

FR_Aad schreef:
Sh..! Da's balen man!! Tel tot 10 voordat je rigoureuze dingen doet he?
Ik ga maar een nieuwe module bestellen denk ik. Gewoon dezelfde, zodat ik hem er zo in kan zetten.
Gebruikersavatar
v-bro
Berichten: 350
Lid geworden op: vr 26 jan 2007, 1:43
Locatie: Universum (vlakbij Bussum)

Re: Versterker bouwen met 4% kennis (slepend)

Bericht door v-bro »

Nou lekker dan! Was er al bang voor, dat ding meette ook gewoon niet goed!

Hoe kan dat nou? Hij heeft het toch eerder gewoon gedaan??

Dus weer een nieuw Chinees wanboard erin en weer lekker verder brommen....hmmm....

Nou succes!
Gebruikersavatar
Arno
Berichten: 3397
Lid geworden op: zo 17 apr 2005, 13:40
Locatie: Dordrecht

Re: Versterker bouwen met 4% kennis (slepend)

Bericht door Arno »

v-bro schreef:
Hoe kan dat nou? Hij heeft het toch eerder gewoon gedaan??
Tsja, dat was voordat...
Plaats reactie