Ervaringen met media spelers?

Mediaservers, (mobiele cliënt)-spelers, HTPC's, internetradio's, software en al wat hiermee verband houdt.
  • (daarom niet noodzakelijkerwijs zelfbouw)

Moderator: Beheerdersteam

Gebruikersavatar
Boerenterprise
Berichten: 522
Lid geworden op: di 27 jun 2006, 21:58
Locatie: Epe

Re: Ervaringen met media spelers?

Bericht door Boerenterprise »

Wai,

Je wordt wederom bedankt voor je antwoord. Ik gebruik inderdaad HD Writer AE om mijn bestanden van cam naar HDD te kopiëren. Dit programma is geleverd bij de camera.

Bedankt voor je hulp.

Groeten,

Chris
Gebruikersavatar
gniaw
Berichten: 221
Lid geworden op: wo 31 mar 2010, 23:18
Locatie: Amsterdam

Re: Ervaringen met media spelers?

Bericht door gniaw »

Hoi Chris,

Als je nog geen mediaspeler hebt gekocht, kijk hier voor recente ontwikkeling:

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=3Js0vwRQJUo[/youtube]

Groetjes,
Wai
Gebruikersavatar
Boerenterprise
Berichten: 522
Lid geworden op: di 27 jun 2006, 21:58
Locatie: Epe

Re: Ervaringen met media spelers?

Bericht door Boerenterprise »

Hoi Wai,

Interessant stukje.
Ik heb nog geen Mediaspeler gekocht. Ik ben nog de fora van A.C. Ryan en Mede8er aan het doorspitten. Tot nu toe heb ik het beste gevoel bij Mede8er, maar beide hebben ze "problemen" met het afspelen van AVCHD (in mijn geval .M2TS) bestanden. Wat mij opgevalt, is dat Mede8er meer aanhang heeft van mensen met een zelfde wens als mij. A.C. Ryan heeft meer film "freak" aanhang. Het lijkt er op dat bijvoorbeeld de Mede8er wel AVCHD/ .M2ts bestanden afspeelt, maar dat hij in sommige gevallen de 1e scène overslaat. Ook een veel voorkomend probleem is dat na elk film fragment een soort van pauze valt. De speler sluit als het ware de 1e scène af en start de volgende scène. Hij "ziet" het dus niet als één film, maar als apparte filmpjes. Hier schijn je oplossingen voor te hebben, maar dat moet ik nog uitzoeken. Voor zover ik het begrepen heb, blijkt er verschil te zitten in bestanden van verschillende camera fabrikanten. Blijft dus een beetje duister. Ik heb ook gelezen dat spelers die gebaseerd zijn op andere chips hier minder/ geen problemen mee hebben. Nadeel echter vind ik de prijs van dergelijke spelers. Ik ben er dus nog niet uit. Als blijkt dat het "probleem" van hierboven opgelost bijkt te kunnen worden door bijvoorbeeld een blu-ray image van de film te maken of door het bestand te converteren naar een ander formaat (let wel: zonder kwaliteits verlies!), dat vind ik dat ook geen probleem. Ik kan dan de originele bestanden als back-up gebruiken. Als het maar goed werkt zonder vele omslachtige handeling elke keer dat we een home made filmpje willen bekijken. De overige functies va dergelijke apparaten geloof ik wel.

M.v.g.

Chris
Gebruikersavatar
gniaw
Berichten: 221
Lid geworden op: wo 31 mar 2010, 23:18
Locatie: Amsterdam

Re: Ervaringen met media spelers?

Bericht door gniaw »

Hoi Chris,
..... A.C. Ryan heeft meer film "freak" aanhang. Het lijkt er op dat bijvoorbeeld de Mede8er wel AVCHD/ .M2ts bestanden afspeelt, maar dat hij in sommige gevallen de 1e scène overslaat......
De belangrijkste doelgroep van de meeste mediaspelers is moviefreaks. Daar is niks aan te doen. Je moet ook realiseren dat mediaspelers in de categorie onder € 200,- niet "alles" kunnen. Momenteel ben ik bezig met een (zelfbouw) HTPC. Ondanks de hoge flexibiliteit van een HTPC ga ik zelfs niet vanuit dat die alles kan.
......De speler sluit als het ware de 1e scène af en start de volgende scène. Hij "ziet" het dus niet als één film, maar als apparte filmpjes. Hier schijn je oplossingen voor te hebben, maar dat moet ik nog uitzoeken. Voor zover ik het begrepen heb, blijkt er verschil te zitten in bestanden van verschillende camera fabrikanten....
Je kunt deze aparte filmfragmenten ook tot één flimbestand maken. Als de opties; menu, hoofdstukken, etc..., niet belangrijk zijn, kun je ook voor container mkv kiezen. De meeste mediaspelers spelen mkv (bijna) foutloos af. Het proces van eerder genoemde 2 opties heet "remuxing".

Groetjes,
Wai
Gebruikersavatar
bartsegers
Berichten: 5431
Lid geworden op: ma 31 okt 2005, 14:07
Locatie: Roermond

Re: Ervaringen met media spelers?

Bericht door bartsegers »

hoi Wai,

Dat "Remuxen" zal wel eens voor mij van toepassing zijn.
De EM7075-DTS die ik heb gekocht, kan namelijk geen DVD menu afspelen.
Dit betektn niet dat je niet ondertiteling etc kan kiezen, dit kan gewoon tijdens de film met een optionknop.

Wat ik nu echter heb, is een dvd met twee afleveringen van Morse.
De film begint zonder menu, en bij film 1.
Echter die tweede film, die kan ik dus niet kiezen....

Leuk probleempje niet :mrgreen:

Is er dus een manier om die twee losse films te scheiden, of samen te voegen?

EDIT:

Gevonden al, en werkt perfect en snel!

http://www.makemkv.com/download/

Maakt van bijvoorbeeld 2 hoofdstukken, twee MKV files. Prima dus :mrgreen:

begint nog leuk te worden zo... Afbeeldingen weergeven van dvd en muziek bestanden doet hij nu ook.
Erg leuk allemaal, en apparaat is lekker vlot!
Gebruikersavatar
gniaw
Berichten: 221
Lid geworden op: wo 31 mar 2010, 23:18
Locatie: Amsterdam

Re: Ervaringen met media spelers?

Bericht door gniaw »

bartsegers schreef:
.......
Gevonden al, en werkt perfect en snel!
http://www.makemkv.com/download/
Maakt van bijvoorbeeld 2 hoofdstukken, twee MKV files. Prima dus :mrgreen:
begint nog leuk te worden zo... Afbeeldingen weergeven van dvd en muziek bestanden doet hij nu ook.
Erg leuk allemaal, en apparaat is lekker vlot!
Hoi bartsegers,

Ik gebruik zelf MKVToolnix voor remuxen van mkv en tsMuxeR voor M2TS.

Groetjes,
Wai
Gebruikersavatar
bartsegers
Berichten: 5431
Lid geworden op: ma 31 okt 2005, 14:07
Locatie: Roermond

Re: Ervaringen met media spelers?

Bericht door bartsegers »

hoi wai,

ik gebruik nu met tevredenheid MakeMKV. werkt doodsimpel en snel.

Aangezien ik het apparaat nu een tijdje heb, ben ik nog een minpunt tegen gekomen.
de weergave van tekst. (DVD titels bijvoorbeeld) in het menu is erg klein!
nu helpen de DVD afbeeldingen wel bij het zoeken naar een film, maar jammer dat die tekst niet groter kan worden gemaakt.
Althans, dat is me nog niet gelukt tot op heden....

vorige week trouwens weer een firmware update gehad. Dat is erg prettig van eminent, de betrokkenheid en constante doorontwikkeling van een apparaat! Zeker een pluspunt.

(ik ben trouwens nog geen bestand tegen gekomen dat hij niet speelt, zowel video als audio... top!)
Gebruikersavatar
gniaw
Berichten: 221
Lid geworden op: wo 31 mar 2010, 23:18
Locatie: Amsterdam

Re: Ervaringen met media spelers?

Bericht door gniaw »

Hoi bartsegers,
..... de weergave van tekst. (DVD titels bijvoorbeeld) in het menu is erg klein!......
De DVD Menu's zijn bitmaps, daarom niet schaalbaar. Kwaliteit en grootte van de menu tekst zijn dan afhankelijk van de bron en resolutie van de televisie. Als de Menu's zijn gemaakt op basis van 1080P en je speelt deze af op een televisie met veel lagere resolutie, dan zijn de teksten erg klein!! Dat heeft niet met je eminent mee te maken.


Groetjes,
Wai
Gebruikersavatar
bartsegers
Berichten: 5431
Lid geworden op: ma 31 okt 2005, 14:07
Locatie: Roermond

Re: Ervaringen met media spelers?

Bericht door bartsegers »

aha, duidelijk :mrgreen:

Jammer, zit ik hier met mij CRT-tje... :evil:
Gebruikersavatar
nxs77
Berichten: 1073
Lid geworden op: za 06 mar 2010, 1:47
Locatie: Berlikum
Contacteer:

Re: Ervaringen met media spelers?

Bericht door nxs77 »

Ik heb nu sinds deze week een d-link dsm-510 in huis. Beeld en geluid is prima maar de snelheid.... van de ene scherm met bestanden overzicht naar de ander.. tsss.... zo traaaaaaaaaaagggggg....

Verder een prima apparaat. Hij heeft wireless, vaste ethernet en usb ingangen en verder av uit, spdif en hdmi.
Iemand anders nog ervaring met dit ding?
Rody
Berichten: 409
Lid geworden op: ma 20 apr 2009, 12:02
Locatie: Veldhoven
Contacteer:

Re: Ervaringen met media spelers?

Bericht door Rody »

gniaw schreef:
Hoi bartsegers,
De DVD Menu's zijn bitmaps, daarom niet schaalbaar. Kwaliteit en grootte van de menu tekst zijn dan afhankelijk van de bron en resolutie van de televisie. Als de Menu's zijn gemaakt op basis van 1080P en je speelt deze af op een televisie met veel lagere resolutie, dan zijn de teksten erg klein!! Dat heeft niet met je eminent mee te maken.


Groetjes,
Wai
Volgens mijn redenatie zouden ze dan juist groot moeten zijn. Je hebt op lage resolutie minder pixels per inch/cm dus een afbeelding met een een vast aantal pixels wordt, indien weergegeven op een lagere resolutie, verdeeld over een groter oppervlak en wordt dus groter weergegeven......

Gr rOdy
Plaats reactie

Terug naar “Streaming Media/Apparatuur”