Dat is nog een idee. Ga het morgen proberen.Miniwatt schreef:Je zou kunnen proberen om je magisch oog op de loper van de potmeter aan te sluiten.
Bedankt voor de tip.
Moderator: Beheerdersteam
Dat is nog een idee. Ga het morgen proberen.Miniwatt schreef:Je zou kunnen proberen om je magisch oog op de loper van de potmeter aan te sluiten.
Geeft niks hoor. We maken allemaal fouten.Ah!buis schreef:Nee,inderdaad,'t zijn de weerstanden naar de negatieve spanning.Met m'n neus gekeken![]()
Anne
Heb je ook nog gelijk in.b_force schreef:Waarom niet voor de potmeter?
Dan is signaal namelijk altijd even hoog.
Was mijn idee: dan zie je hoe hard ie daadwerkelijk gaat. Ik wil meer zien gebeuren met de volumeknop op 11 dan op 2b_force schreef:Waarom niet voor de potmeter?
Dan is signaal namelijk altijd even hoog.
TheoK schreef:Wat de EM84 betreft, De weerstand van 47 Ohm bij de ingang heb ik vervangen door een instelpotje.
En die is weer aangesloten op de speakeruitgang.
Het nadeel is als de versterker zacht speelt zie je niks bewegen in de EM84.
Dan kun je het instelpotje wel omhoog draaien maar bij vol volume klapt hij helemaal dicht.
De spanningsverschillen op de speakeruitgang lijken mij te groot voor dat metertje, de verschillen achter de pot zijn er beter behapbaar voor was mijn gedachtengang.b_force schreef:Dat begrijp ik, maar:
TheoK schreef:Wat de EM84 betreft, De weerstand van 47 Ohm bij de ingang heb ik vervangen door een instelpotje.
En die is weer aangesloten op de speakeruitgang.
Het nadeel is als de versterker zacht speelt zie je niks bewegen in de EM84.
Dan kun je het instelpotje wel omhoog draaien maar bij vol volume klapt hij helemaal dicht.