Ik heb hier een paar AR10pi luidsprekers die ik in ere wil herstellen.
De basluidsprekers heb ik reeds weggebracht om nieuwe randen te laten plaatsen. Nu moet ik nog de filter grondig nakijken.
Het is zeker geen standaard filter aangezien er 3 schakelaars zijn om de filters aan de luisterrruimte aan te passen. Ook gaat de aansluiting van de + klem naar een transformator. De - klem staat in serie met een parallellschakeling van 2200µF en 10 ohm. In één van de luidsprekers moet de 10 ohm weerstand vervangen worden.
Heeft er iemand een schema van deze filter met componentwaardes? Dit zou het iets gemakkelijker maken om alles na te lopen en eens na te gaan hoe het werkt.
Enkele sfeerbeelden bijgevoegd. Merk op dat de condensator in serie met de - pool voor beide luidsprekers verschillend is. Montage van beide is identiek en de serienummers van de luidsprekers liggen slechts 20 exemplaren uit elkaar.
Restauratie acoustic research AR10pi
Moderator: Beheerdersteam
-
bromfietser
- LET OP: deze gebruiker heeft geen werkend emailadres, dus ontvangt ook geen notificaties.
Re: Restauratie acoustic research AR10pi
Als ik jou was zou ik contact opnemen met Ruud13 van http://www.hififorum.nl. Hij heeft in de jaren '70 bij AR gewerkt en weet veel van hun speakers uit die tijd. Hij kan je vast goede tips geven en hij heeft wellicht zelfs een verbetervoorstel.