Buizenvoorversterker "De Kannibaal"
Moderator: Beheerdersteam
- b_force
- Ook commercieel actief
- Contacteer:
Re: Buizenvoorversterker "De Kannibaal"
Op de basis van de transistor bedoel je?
Volgens mij is dat als stroombegrenzer (ik moet even in mijn geheugen graven hoor, doe niet heel veel meer met torren op deze manier)
jep, zie:
http://users.khbo.be/peuteman/elektr2de ... eldoc4.pdf
Volgens mij is dat als stroombegrenzer (ik moet even in mijn geheugen graven hoor, doe niet heel veel meer met torren op deze manier)
jep, zie:
http://users.khbo.be/peuteman/elektr2de ... eldoc4.pdf
Hoi ray,
die transistor staat zo als emittervolger geschakeld,hoeft geen weerstand tussen basis en poort.
Wat beter wel kan,is een weerstand van 2k2 tussen basis en +5V.
De uitgang van die poort wordt nml. wel goed laag (bijna 0V) maar heeft moeite de andere kant uit.
De logika heeft genoeg aan 2,4V om een 1 te zijn maar het relais krijgt dan maar 2,4-0,6V(basis-emitterspanning).
Door de uitgang wat te helpen om hoger te komen met die weerstand gaat het wel.
Anne
die transistor staat zo als emittervolger geschakeld,hoeft geen weerstand tussen basis en poort.
Wat beter wel kan,is een weerstand van 2k2 tussen basis en +5V.
De uitgang van die poort wordt nml. wel goed laag (bijna 0V) maar heeft moeite de andere kant uit.
De logika heeft genoeg aan 2,4V om een 1 te zijn maar het relais krijgt dan maar 2,4-0,6V(basis-emitterspanning).
Door de uitgang wat te helpen om hoger te komen met die weerstand gaat het wel.
Anne
@Bart. knap stukje leesvoer, daar ga ik mij eens rustig in verdiepen.
@Anne, bedankt voor de tip, ga ik even uitproberen.
@Anne, bedankt voor de tip, ga ik even uitproberen.
Het idee van Anne even in het schema gezet, vanavond maar eens in de praktijk proberen.
Wel, de toevoeging van de weerstand gaf geen andere meetresultaten, alle spanningen bleven zo'n beetje hetzelfde.
maar ik zal hem voor de zekerheid maar laten zitten.
Ondertussen een printje gebakken en deze op z'n plaats gemonteerd.
(ja, de stekker zit verkeerd om op de foto.)
Dit is inmiddels getest en werkt naar behoren, wat wel opviel is dat de LED aansturing op de IR-AB module wel volgens het 1-2-3-4-5 principe werkt.
De LED's worden echter pas aangesloten als het definitieve front klaar is.
Nu alleen nog wat audio bedrading aanbrengen en dan kan ik hem eens in de set gaan testen.
maar ik zal hem voor de zekerheid maar laten zitten.
Ondertussen een printje gebakken en deze op z'n plaats gemonteerd.
(ja, de stekker zit verkeerd om op de foto.)
Dit is inmiddels getest en werkt naar behoren, wat wel opviel is dat de LED aansturing op de IR-AB module wel volgens het 1-2-3-4-5 principe werkt.
De LED's worden echter pas aangesloten als het definitieve front klaar is.
Nu alleen nog wat audio bedrading aanbrengen en dan kan ik hem eens in de set gaan testen.
Dat zijn een hele hoop zelfgebakken printjes
Puik werk Raymond!
Puik werk Raymond!
Nu de voorversterker al enige tijd naar redelijke tevredenheid werkt is het tijd voor een mooi frontpaneel.
Ik heb mij nu dus enigzins verdiept in het programma van Schaeffer uit Duitsland. Het werkt redelijk intuitief.... Ongeloofelijk wat je daarmee allemaal kunt maken.
Uiteindelijk ben ik op dit uitgekomen: Het is een 19 inch breed paneel geworden van 3 HE hoog (132 mm.) Deze valt qua hoogte goed over de kast heen die ongeveer 120 mm hoog is.
Voor ik ga bestellen wil ik voor de zekerheid graag een 1:1 afdruk maken om deze tegen de kast te houden zodat ik zeker weet dat ik de gaten op de juiste plek heb ingetekend.
Anders zou het erg zonde zijn als het niet goed past.
Echter, ik kom niet goed wijs uit het printprogramma van FPD, ik kan kiezen uit verkleind tot A4 formaat, (maar dan is het veels te klein...)
Of ik kan kiezen uit een 100% afdruk, maar dan heb ik alleen het midden gedeelte...
Ik wil het liefste een 100% afdruk, verdeeld over twee A4'tjes, dan kan ik het makkelijk voor de kast houden.
Wie weet hoe dit moet?
Ik heb mij nu dus enigzins verdiept in het programma van Schaeffer uit Duitsland. Het werkt redelijk intuitief.... Ongeloofelijk wat je daarmee allemaal kunt maken.
Uiteindelijk ben ik op dit uitgekomen: Het is een 19 inch breed paneel geworden van 3 HE hoog (132 mm.) Deze valt qua hoogte goed over de kast heen die ongeveer 120 mm hoog is.
Voor ik ga bestellen wil ik voor de zekerheid graag een 1:1 afdruk maken om deze tegen de kast te houden zodat ik zeker weet dat ik de gaten op de juiste plek heb ingetekend.
Anders zou het erg zonde zijn als het niet goed past.
Echter, ik kom niet goed wijs uit het printprogramma van FPD, ik kan kiezen uit verkleind tot A4 formaat, (maar dan is het veels te klein...)
Of ik kan kiezen uit een 100% afdruk, maar dan heb ik alleen het midden gedeelte...
Ik wil het liefste een 100% afdruk, verdeeld over twee A4'tjes, dan kan ik het makkelijk voor de kast houden.
Wie weet hoe dit moet?
- SSassen
- Contacteer:
Re: Buizenvoorversterker "De Kannibaal" (Scheaffer hulp vraa
Ray,
Wat nu? Gaan we ons nu ook bezighouden met esthetiek? Voor mij ben je nog steeds de man die even in een weekend een 1kW versterker in elkaar bouwt en nog tijd overhoudt om tussendoor even de luisterkamer te behangen en van nieuw laminaatparket te voorzien
Met vriendelijke groet,
Sander Sassen - Audio liefhebber pur sang
Wat nu? Gaan we ons nu ook bezighouden met esthetiek? Voor mij ben je nog steeds de man die even in een weekend een 1kW versterker in elkaar bouwt en nog tijd overhoudt om tussendoor even de luisterkamer te behangen en van nieuw laminaatparket te voorzien
Met vriendelijke groet,
Huh? Heeft ie de luisterkamer met parket behangen?SSassen schreef:even de luisterkamer te behangen en van nieuw laminaatparket te voorzien
Goed bezig Ray !!
Groeten,
Mischa
Ja, in de nieuwe woning van Sander. Heel esthetisch en acoustisch verantwoord.mischa72 schreef:Huh? Heeft ie de luisterkamer met parket behangen?SSassen schreef:even de luisterkamer te behangen en van nieuw laminaatparket te voorzien![]()
![]()
Goed bezig Ray !!
Groeten,
Mischa
Co
Zet een vinkje bij "Tile print".ray5150 schreef:Echter, ik kom niet goed wijs uit het printprogramma van FPD, ik kan kiezen uit verkleind tot A4 formaat, (maar dan is het veels te klein...)
Wie weet hoe dit moet?
Tile print aanvinken, dan wordt je afdruk over meerdere pagina's verdeelt. Print to file kan ook, dan kun je hem in een ander programma op maat maken.Wie weet hoe dit moet?
Groet, Co
- RobertD
- Contacteer:
Volgens mij heeft Sander nog wat te klussen in zijn nieuwe huis, Ray...SSassen schreef:Ray,
Met vriendelijke groet,
Hoe kom je daar nu weer bij? Ik kan helemaal niet behangen....SSassen schreef:Gaan we ons nu ook bezighouden met esthetiek? Voor mij ben je nog steeds de man die even in een weekend een 1kW versterker in elkaar bouwt en nog tijd overhoudt om tussendoor even de luisterkamer te behangen en van nieuw laminaatparket te voorzien
Knuisje & CVE: Gelukt...
- SSassen
- Contacteer:
Aha! Nu heb ik je, je kan dus wel laminaatparket leggen, nou dan heb ik een klusje voor jeray5150 schreef:Ik kan helemaal niet behangen....![]()
Met vriendelijke groet,
Er is post uit Germania gekomen....
Ingepakt in de schilderstape om nog wat gaten te boren:
Een heel klein printje gemaakt om de 2 mm LED's van de ingangs selectie mee aan te sluiten:
Zijn dit de Audio Research looks of niet? :
Ingepakt in de schilderstape om nog wat gaten te boren:
Een heel klein printje gemaakt om de 2 mm LED's van de ingangs selectie mee aan te sluiten:
Zijn dit de Audio Research looks of niet? :
Ziet er erg fraai uit Ray en inderdaad Audio Research...
Krijgen we "hem" nu a.s. zaterdag te zien in Breda?
groet,
Aat
Krijgen we "hem" nu a.s. zaterdag te zien in Breda?
groet,
Aat
- RobertD
- Contacteer:
Oei, dat is een Übergeil kastje geworden Ray. Graag meenemen naar Breda hè... dat wil ik van dichtbij kunnen zien.
Gebruik jij nog die klasse A eindversterker erbij?
Ik kan eventueel de 300B eindbak nog eens meebrengen.... (ik ben wel benieuwd hoe dat klinkt in combinatie met jouw LBVS)
Gebruik jij nog die klasse A eindversterker erbij?
Ik kan eventueel de 300B eindbak nog eens meebrengen.... (ik ben wel benieuwd hoe dat klinkt in combinatie met jouw LBVS)
Donders mooi! Bijna niet te onderscheiden van een echte Audio Research 
Heel erg fraaie look! Het nivo op dit forum blijft stijgen en stijgen.....
Kijk, dat noemen ze nau het betere werk !
Dat heb je erg knap gedaan Raymond.
Ik mag veronderstellen dat we al dat moois kunnen bezichtigen nu zaterdag ?

Dat heb je erg knap gedaan Raymond.
Ik mag veronderstellen dat we al dat moois kunnen bezichtigen nu zaterdag ?
Dank aan allen voor de complimenten!
Ja, natuurlijk gaat hij zaterdag mee naar Breda....En het lijkt me heel leuk om hem met de 300B versterker van RobertD op de LBVS'en te proberen, dus neem maar mee...
Ja, natuurlijk gaat hij zaterdag mee naar Breda....En het lijkt me heel leuk om hem met de 300B versterker van RobertD op de LBVS'en te proberen, dus neem maar mee...
- Barry2001
- Algemene moderator
- Contacteer:
Ook van hier complimenten Ray, het is fraai geworden. Misschien nog een eindversterker in dezelfde look erbij?