Ik heb na lang denken en ontwerpen een indeling gemaakt.
Is de indeling goed? Of kan ik het beter anders doen!
Het ontwerp kan nu nog aangepast worden
Alvast bedankt!
Xander.
Moderator: Beheerdersteam
Ah!buis schreef:Mooi spul,en wat een orde![]()
Bij mij lag alles altijd door elkaar,zoeken maar![]()
@Robert,
als je goed kijkt zul je zien dat de verbinding naar het polarisatie-netwerkje aan de niet gestabiliseerde kant van de gloeispanning zit,niet de beste plaats![]()
Zo zit de rimpel tussen gloeidraad en massa (kathode) terwijl de stabilisatie toch bedoeld is om rimpels en andere brom buiten te houden![]()
Anne

ehmmm......had er ook naar gekeken. Moet dan niet mijn hele versterker over de kop?RobertD schreef:Schema versterker:
Schema voeding:
Van de site van The Simple 45 gehaald.
Het maakt de voeding minder complex.
Gelijk even aangepast en volgens mij op de juiste plek gezetAh!buis schreef:Oei nee,daar hadden ze onmiddelijk eeuwige rust gevonden.Een gemiddelde LED mag maar een sperspanning (in de richting dat ie niet brand)hebben van een volt of 5.
Op die laagspanning bij de brug is het nog teveel,vandaar die diode (houdt de sperspanning tegen).
Als je een nieuwe LED hebt dan heeft ie één poot langer dan de ander.De kant van de diode met het streepje moet aan de korte poot.De serieweerstand van 1k mag waarschijnlijk best minder tot zo'n 220ohm,hangt van de trafospanning en de LED af.Gewoon een waarde nemen die behoorlijk licht geeft,zonder te overdrijven![]()
Anne