project: termino
Moderator: Beheerdersteam
Re: project: termino
Zeg maar als ik zeur hoor, maar mijn ervaring is dat waar de panelen samenkomen hogere q resonanties ontstaan. Dus vooral net onder het midkastje aan de bafflekant, aan de achterkant van de kast en de zijkant. Dus overal rond het midkastje. Zelf zou ik dus bitumen in het midkastje doen, maar vooral ook erbuiten in de buurt van de lijm/contactpunten van het midcompartiment.
Re: project: termino
Heel goed!
braaf is ie hé!
twaron gaat het worden.
nog tussen de bracings verticaal een kleine ondersteuning maken?
Re: project: termino
Hèhè, Ik ben voorlopig klaar met die dingen.
Heb zojuist de baffles en de achterkanten gefreesd. Nu is het aan dre om zijn werk te doen, en dan zie ik de bovenrondingen en de onderrondingen weer verschijnen en dan zal ik die nog fineren.
(kan nu ff geen ploatjes uploaden)
(kan nu ff geen ploatjes uploaden)
Re: project: termino
Kan geen kwaad.dre schreef:nog tussen de bracings verticaal een kleine ondersteuning maken?
Ik zou verder het advies van Montana volgen dat hij hierboven geeft.
Re: project: termino
zonder meer erg mooi!
verwacht je / jullie geen scheurtjes op de bovenkan van de speaker waar een en ander haaks op elkaar gelijmd is?
verwacht je / jullie geen scheurtjes op de bovenkan van de speaker waar een en ander haaks op elkaar gelijmd is?
Re: project: termino
Alle ronde delen worden gefineerd met notenfineer op papier. Zoiets als Kuiperflex. En dan met de nerf zoals op het plaatje. Het mdf is nu al aardig droog en dre gaat het rondom in de spuitplamuur zetten. Na een jaartje ofzo zal je in het ergste geval wel iets kunnen zien van een soort kleine welving, maar scheuren gaat het sowieso niet.Paul schreef:verwacht je / jullie geen scheurtjes op de bovenkant van de speaker waar een en ander haaks op elkaar gelijmd is?
Het oorspronkelijke plan was om die ronding bovenaan te omtrekken met glasvezel, maar daar heeft dre vanaf gezien.
Re: project: termino
Dre, als ik je een tip mag geven.
Omtrek je kasten met buigplex.
Dan krijg je maar 1 naad en in jouw geval
kan die mooi aan de onderkant komen.
Dan lekker behandelen met epoxy (heb ik genoeg voor je)
of polyester. Krijg je een ontzettend stevige stootvaste
ondergrond van.
Kost je wel wat meer werk met strak maken,
maar dat nadeel weegt niet op tegen de voordelen.
Omtrek je kasten met buigplex.
Dan krijg je maar 1 naad en in jouw geval
kan die mooi aan de onderkant komen.
Dan lekker behandelen met epoxy (heb ik genoeg voor je)
of polyester. Krijg je een ontzettend stevige stootvaste
ondergrond van.
Kost je wel wat meer werk met strak maken,
maar dat nadeel weegt niet op tegen de voordelen.
Re: project: termino
gaat niet werken dat omtrekken,aangezien er een combinatie van fineer en spuitwerk komt.
de delen worden ook eerst gefineerd en gespoten en dan pas in elkaar gelijmd.
en hoe minder middelen op de kast hoe fraaier ie op lange termijn blijft
de delen worden ook eerst gefineerd en gespoten en dan pas in elkaar gelijmd.
en hoe minder middelen op de kast hoe fraaier ie op lange termijn blijft
Re: project: termino
ik probeer zoveel mogenlijk rondingen er in te verwerken en het kastje voor het middengebied komt inderdaad wel vol met bitumen.Montana schreef:Zeg maar als ik zeur hoor, maar mijn ervaring is dat waar de panelen samenkomen hogere q resonanties ontstaan. Dus vooral net onder het midkastje aan de bafflekant, aan de achterkant van de kast en de zijkant. Dus overal rond het midkastje. Zelf zou ik dus bitumen in het midkastje doen, maar vooral ook erbuiten in de buurt van de lijm/contactpunten van het midcompartiment.
en nee je zeurt nog niet!
- amanda
- LET OP: deze gebruiker heeft geen werkend emailadres, dus ontvangt ook geen notificaties.
- Berichten: 758
- Lid geworden op: zo 06 jul 2008, 9:55
- Locatie: Rotterdam
- Contacteer:
Re: project: termino
Is allemaal erg mooi hoor
Alleen................... hoe krijg je die naar Breda
Alleen................... hoe krijg je die naar Breda
Re: project: termino
nou,die gaan gewoon niet naar breda
en ik denk dat ze ook niet af zijn voor die tijd.......
gisteren heb ik alles opgehaald bij arno
dus komende week ga ik er aan beginnen.
best netjes wat ie gemaakt heeft.
en ik denk dat ze ook niet af zijn voor die tijd.......
gisteren heb ik alles opgehaald bij arno
dus komende week ga ik er aan beginnen.
best netjes wat ie gemaakt heeft.
Re: project: termino
Beetje doorwerken
....................en ze passen wel bij mij in de bus hoor................
....................en ze passen wel bij mij in de bus hoor................
Re: project: termino
Precies, maargoed, het kan natuurlijk ook zijn dat je na al je praatjes gewoon niet DURFT ze mee te nemen naar breda....... 
Re: project: termino
vorige is hij ook vreselijk lang bezig geweest met filteren dus ik kan me er iets bij voorstellen 
Re: project: termino
yep,de oude zijn net af
komende week vanaf dinsdag vrij
net nog even alles bekeken.......
wat wordt dit gaaf zeg!
komende week vanaf dinsdag vrij
net nog even alles bekeken.......
wat wordt dit gaaf zeg!
Re: project: termino
flink plaatje inderdaad
komt al een br-poort in van 180mm en 6 stuks terminal.
dan wordt het bijna krap
komt al een br-poort in van 180mm en 6 stuks terminal.
dan wordt het bijna krap
Re: project: termino
oke,nu er een andere middentoner is in gekomen is de kamer van 16 liter veel te groot........
dus netto 8 liter nodig plus een klein kamertje voor de tweeter.
ga je dat een beetje berekenen,kom je toch een beetje vreemd uit.........
of super ondiep,of aan de bovenzijde een loze ruimte.
iemand nog een beetje een goed idee?
Re: project: termino
Misschien de ruimte benutten door zo`n vorm te maken die Asterduc in de Concaeve heeft toegepast?
Re: project: termino
Ietsje schuiner maken en ook een stukje schuin extra erbij. Daarmee kun je ook de tweeter zijn eigen kamer geven voor nog betere demping van zijn backwave. Het laatste is wel even afwachten hoe dat uitpakt want ik weet niet hoe de tweeter hierop reageert.
- Bijlagen
-
- speakers 7.jpg (29.29 KiB) 186 keer bekeken
Re: project: termino
het bakje dat bij de tweeter zit kan ik opmeten en die maat overnemen.
of zal ik de ruimte groter houden?
of zal ik de ruimte groter houden?
Re: project: termino
Ja, ik zou de ruimte groter houden. En zorgen dat je altijd nog ruimte over houdt om het originele bakje er op te kunnen zetten als het niet goed werkt.
Re: project: termino
dat van dat bakje had ik al rekening mee gehoudenjeroen_d schreef:Ja, ik zou de ruimte groter houden. En zorgen dat je altijd nog ruimte over houdt om het originele bakje er op te kunnen zetten als het niet goed werkt.
ik maak er wel een leuk dingetje van!
ongelooflijk hoe die passing is!
deze week de rest vrij,dus morgen gaat ie beginnen

