Zelfbouwluidsprekers. Is dit mogelijk.

Algemene onderwerpen die niet specifiek in een van de andere categorien vallen.
zelfbouw, modificaties, restauraties., etc, enz

Moderator: Beheerdersteam

Leon
Berichten: 401
Lid geworden op: do 29 apr 2010, 20:09

Re: Zelfbouwluidsprekers. Is dit mogelijk.

Bericht door Leon »

De Tannoys klonken redelijk? Hm, misschien zit er veel verschil tussen de speakers van tannoy.
De Tannoy 638 waren oorspronkelijk rond de 1100-1200 per paar. De Tannoy Kingdom Royale (42.000) klinkt waarschijnlijk wel iets beter...

Ik denk dat in dit geval het kiezen van de luidspreker behoorlijk lastig wordt: de opstelling is niet bepaald ideaal. Omdat de speakers dicht tegen de muur moeten staan zou ik kijken naar gesloten ontwerpen of ontwerpen met de poort aan de voorkant. Zelf heb ik de Newtronics Temperance III (http://www.lautsprechershop.de) gebouwd, maar dat is niet bepaald een ontwerp voor een beginnende bouwer. Misschien is gezien de inrichting een high-end shelfspeaker nog wel de beste keuze.
Gebruikersavatar
Wowly
Beheerder
Berichten: 8788
Lid geworden op: vr 19 nov 2004, 18:56
Locatie: Budel
Contacteer:

Re: Zelfbouwluidsprekers. Is dit mogelijk.

Bericht door Wowly »

Ah, ik ben niet meer zo thuis in de kant en klaar speakers. de tannoy's die ik hoorde hadden ook die coaxen, en hadden een heel erg fraaie plaatsing!!

jan
wouter
Ook commercieel actief
Berichten: 9198
Lid geworden op: vr 10 aug 2007, 16:39
Locatie: Lelystad

Re: Zelfbouwluidsprekers. Is dit mogelijk.

Bericht door wouter »

kijk anders eens tussen deze ontwerpen:

http://www.lautsprechershop.de/hifi/

En dan bij zeitschriften (onder de rode letters van boxensuche) klik op Hobby Hifi of Klang und Ton

HH: Dictum, Paretto, Korona (Coax)

K+T: CT248(XXL)

Binnenkort komt de V-Maxx mini uit...
Misschien is een Scan Speak Refence Monitor wel jouw ding - weet niet wat dat kost... Of een actief setje Nescio's

Met 1000,- staan veel deuren open :-)
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen Luidspreker Zelfbouw”