klassieke 3-weg
Moderator: Beheerdersteam
- b_force
- Ook commercieel actief
- Contacteer:
Re: klassieke 3-weg
Zeker, dat doet Jeroentje snel 
Nog een reden dat je voor multiplex hebt gekozen?
Of dat was er gewoon toevallig?
Nog een reden dat je voor multiplex hebt gekozen?
Of dat was er gewoon toevallig?
En het kastje is dicht. De volgende stap wordt bekleden met 12mm MDF. Voordat ik dat doe zal ik licht uitstekende randjes affrezen, lijmresten afsteken en de zaak een beetje opschuren.
- b_force
- Ook commercieel actief
- Contacteer:
waarom niet?Henkjan schreef:doe jij altijd de gaten pas frezen als je de kast in elkaar hebt?
Dit keer wel. Ik wil zo min mogelijk vervorming voordat de tweede laag erop gaat.Henkjan schreef:doe jij altijd de gaten pas frezen als je de kast in elkaar hebt?
Lullig als je een foutje maakt. Kan je je kast weer uit elkaar trekkenb_force schreef:waarom niet?
((heeft misschien meer betrekking op mijn freeskunsten)
Wat voor lijm ga je daarvoor gebruiken?jeroen_d schreef:De volgende stap wordt bekleden met 12mm MDF.
we gaan de vraag omdraaienArno schreef:Wat voor lijm ga je daarvoor gebruiken?jeroen_d schreef:De volgende stap wordt bekleden met 12mm MDF.
waar zou jij `m mee lijmen? ik denk het te weten.....
Met houtlijm, duh. Ik heb een lekker grote pot gekocht.
Randjes die uitsteken zijn weggefreesd en het is even opgeschuurd. Beide kasten kunnen nu bekleed worden.
Wat betreft de kast al helemaal in elkaar zetten: het is niet erg als er kleine foutjes zitten in de gaten voor de units. Wel natuurlijk voor de buitenkant, het MDF. Normaal zou ik het frezen dan ook doen voordat ik zou gaan lijmen. Maar voor deze baffle kan ik me een klein foutje veroorloven. De baffle gaat bekleed worden met vilt. Er komt namelijk toch een front met doek voor. Dat gaat op een frame van halve cilinders zitten. Het vilt en het ronde frame is om diffractie te verminderen.
Randjes die uitsteken zijn weggefreesd en het is even opgeschuurd. Beide kasten kunnen nu bekleed worden.
Wat betreft de kast al helemaal in elkaar zetten: het is niet erg als er kleine foutjes zitten in de gaten voor de units. Wel natuurlijk voor de buitenkant, het MDF. Normaal zou ik het frezen dan ook doen voordat ik zou gaan lijmen. Maar voor deze baffle kan ik me een klein foutje veroorloven. De baffle gaat bekleed worden met vilt. Er komt namelijk toch een front met doek voor. Dat gaat op een frame van halve cilinders zitten. Het vilt en het ronde frame is om diffractie te verminderen.
Had dit topic even een paar dagen niet gevolgd en 'plotseling' staat er al een kistje 
Goed bezig, ik zal het in de gaten houden
Suc6
Goed bezig, ik zal het in de gaten houden
Suc6
Zoals jij al denkt zou ik het idd met 2k pastalijm doen. Dit omdat je geen tegendruk meer kan geven omdat het kissie al dicht is. Voor mij zou houtlijm dus niet zo vanzelfsprekend zijn. Maar aan de andere kant; ik geloof heus dat het wel goed komt.dre schreef:we gaan de vraag omdraaienArno schreef:Wat voor lijm ga je daarvoor gebruiken?jeroen_d schreef:De volgende stap wordt bekleden met 12mm MDF.![]()
waar zou jij `m mee lijmen? ik denk het te weten.....
- b_force
- Ook commercieel actief
- Contacteer:
Je kunt toch gewoon rondom klemmen?
Dan zit het vast zat.
Het is alleen maar beplaten.
(Bart vind altijd dat er nog panisch wordt gedaan over lijmen)
Dan zit het vast zat.
Het is alleen maar beplaten.
(Bart vind altijd dat er nog panisch wordt gedaan over lijmen)
- b_force
- Ook commercieel actief
- Contacteer:
Zeker wel, maar totaal onnodig voor hout etcdre schreef:duidelijk nog nooit met 2 componentenlijm gewerkt
(althans voor zulk soort dingen)
Als we het echt niet meer weten, kunnen we gelukkig altijd nog bij Bart terecht. 
- b_force
- Ook commercieel actief
- Contacteer:
Ik vond het gewoon een beetje van een mug een olifant maken.
Ik heb het er toch helemaal niet over gehad dat jullie het niet weten?
Vind het een beetje rare opmerking
(toch leuk om altijd weer persoonlijk te worden)
Maar goed, laten we maar weer hebben over mooie aankomende 3-weg van Jeroen.
Laatst gewijzigd door b_force op ma 20 dec 2010, 21:56, 4 keer totaal gewijzigd.
Arno schreef:Als we het echt niet meer weten, kunnen we gelukkig altijd nog bij Bart terecht.

Ik ook! Ik hoop dat ik niet sneller bouw dan dat ik de Dayton mid binnenkrijg. 
- b_force
- Ook commercieel actief
- Contacteer:
Heb je die nog niet?jeroen_d schreef:Ik ook! Ik hoop dat ik niet sneller bouw dan dat ik de Dayton mid binnenkrijg.
Mocht er nu problemen zijn met verzenden oid.
Meldt het even, ik ben volgende week toch in Hellevoetsluis (zo'n 200m van Europe Audio verwijderd).
Misschien kan ik iets regelen.
...met alle goede bedoelingen...b_force schreef:Zeker wel, maar totaal onnodig voor hout etcdre schreef:duidelijk nog nooit met 2 componentenlijm gewerkt![]()
(althans voor zulk soort dingen)
...Heb in het verleden heel veel gewerkt met D3 lijm, en dan wel de 2 componenten lijm. Dit was voornamelijk voor (hard)houten Ramen, Deuren en Kozijnen en andere houten 'creaties' op mijn werk die ook bloot gesteld werden aan weersinvloeden (oftewel: Buiten).
2 componenten lijm is ook sneller uitgehardt, plus dat het sterker/harder is dan 1 componenten lijm. Dit heb ik tot 2 keer aan toe mogen testen in praktijk bij mijn vorige werkgever, vertegenwoordigers zeiden dat dit niet zo was maar tegendeel was helaas waar
Ontopic:
Misschien heb ik er overheen gelezen, maar was wordt de afwerking?