De 2 MiniDSP's komen netjes in een kast ingebouwd met eigen voeding. Maar ik merk nu al dat tijdens het in/uitschakelen er echt een flink harde plop over de speakers gaat. Er zit ook nogal wat vermogen in de eindversterker die op de minidsp aangesloten is. Mijn 10inch subs slaan echt compleet uit, en dit durf ik niet eens te proberen met tweeters / mids.
Nu is dit probleem al meerdere keren voorbijgekomen op het forum. Oplossing is eerst je dsp aan dan je versterkers aan bij inschakelen, en bij uitschakelen eerst versterkers uit en dan de minidsp. Maar dit vind ik helemaal niets aangezien ik van mening ben dat je nooit deze plop moet krijgen onafhankelijk van hoe je alles aan/uit zet.
Oplossing van de inschakelvertraging is hier ook niet van toepassing omdat ik losse eindversterkers gebruik.
Dus ik zat zelf te denken aan een 2 of 4tal relais, die over de uitgangen geplaatst worden. En deze met een vertraging met aanzetten actief te maken. En bij het uitschakelen meteen de verbindingen verbreken en vervolgens de minidsp iets later uit te schakelen bijvoorbeeld door een flinke condensator.
Ik heb hier nog een stel TQ2-12 signaalrelais liggen, deze lijken mezelf goed bruikbaar. Maar echt verder dan hoe ik de relais moet gebruiken kom ik niet echt door mijn beperkte kennis met electrotechniek.
Nu is mijn vraag of hiervan toevallig ergens een voorbeeld van te vinden is, of dat mensen bekend zijn met het maken van dit soort schakelingen?