Tnx! Hoe gaat het eigenlijk bij jou, nog vorderingen?TubeHead schreef:Goeie vorderingen
Bouw 300B Single Ended versterker 'VOYAGER'
Moderator: Beheerdersteam
- Barry2001
- Algemene moderator
- Berichten: 15173
- Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
- Locatie: Hengelo
- Contacteer:
Re: Bouw 300B Single Ended versterker
Re: Bouw 300B Single Ended versterker
Klasse-D is ook zwaar indien goed uitgevoerd! UcD + 1000va ringkern en de bijbehorende capaciteit 
- Barry2001
- Algemene moderator
- Berichten: 15173
- Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
- Locatie: Hengelo
- Contacteer:
Re: Bouw 300B Single Ended versterker
Ja, ok. Met waarschijnlijk 20 x zoveel vermogen
Dit worden slechts 8 a 9 Watt.
Re: Bouw 300B Single Ended versterker
Nee nog niet.Barry2001 schreef:Tnx! Hoe gaat het eigenlijk bij jou, nog vorderingen?TubeHead schreef:Goeie vorderingen
- Barry2001
- Algemene moderator
- Berichten: 15173
- Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
- Locatie: Hengelo
- Contacteer:
Re: Bouw 300B Single Ended versterker
Vandaag heb ik geprobeerd de stalen kappen te schuren, met de hand. Dit wil eigenlijk maar zozo, ik gebruik er overigens wel voor staal geschikt schuurpapier voor.
Weet iemand of er iets te koop is waarmee ik het meer machinaal kan doen, bv een slijpschijf oid voor in de boormachine? Het moet echt glad worden, als voorbereiding voor het spuiten. Als ik google vind ik wel wat, allemaal vrij grof, maar ik zoek iets voor de eindafwerking.
Weet iemand of er iets te koop is waarmee ik het meer machinaal kan doen, bv een slijpschijf oid voor in de boormachine? Het moet echt glad worden, als voorbereiding voor het spuiten. Als ik google vind ik wel wat, allemaal vrij grof, maar ik zoek iets voor de eindafwerking.
Re: Bouw 300B Single Ended versterker
De kant met de gelaste naad eerst met een vijl wat egaliseren.
Bandschuurmachine met grove korrel, daarna afwerken met eventueel een vlakschuurder (wel met schuurlinnen).
Er gaat wel wat tijd in kruipen.
Walter
Bandschuurmachine met grove korrel, daarna afwerken met eventueel een vlakschuurder (wel met schuurlinnen).
Er gaat wel wat tijd in kruipen.
Walter
- Barry2001
- Algemene moderator
- Berichten: 15173
- Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
- Locatie: Hengelo
- Contacteer:
Re: Bouw 300B Single Ended versterker
Ha Walter,VT67 schreef:De kant met de gelaste naad eerst met een vijl wat egaliseren.
Bandschuurmachine met grove korrel, daarna afwerken met eventueel een vlakschuurder (wel met schuurlinnen).
Er gaat wel wat tijd in kruipen.
Walter
Wilde gisteren al even reageren, maar het forum lag er eventjes uit volgens mij: ik ben naar een speciaalzaak geweest hier in het dorp, die vertelde me nagenoeg hetzelfde. Metaalbewerking is niet wat ik dagelijks doe, dus dan is het verstandig advies in te winnen nietwaar? Heb schuurpapier gekocht voor de vlakschuurmachine, met korrel 220. Was zelf bang dat door het heen en weer bewegen van de machine het schuurwerk niet mooi zou worden, maar dit zou goed moeten gaan, vooral ook omdat het rechte vlakken zijn. En als het toch nog te grof blijkt kan ik altijd nog fijnere korrel proberen.
Dank voor je tip, en alvast goede feestdagen!
PS heb nog iets nav je PB laatst, ik reageer zo wel even.
- Barry2001
- Algemene moderator
- Berichten: 15173
- Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
- Locatie: Hengelo
- Contacteer:
Re: Bouw 300B Single Ended versterker
Vanmiddag aan het schuren geweest, man wat een werk
Ik heb er 6 netjes gekregen, op 2 stuks zitten dusdanig diepe groeven dat ik die er niet uitkrijg met de middelen die ik hier heb.
Na aankomende week heb ik vakantie, ik ga denk ik je raad opvolgen en een bandschuurmachine huren. Heb eens een keukenkast gemaakt en dit toen ook gedaan, ik weet dus dat ze 'm in de verhuur hebben.
Wordt vervolgd.
Na aankomende week heb ik vakantie, ik ga denk ik je raad opvolgen en een bandschuurmachine huren. Heb eens een keukenkast gemaakt en dit toen ook gedaan, ik weet dus dat ze 'm in de verhuur hebben.
Wordt vervolgd.
- Barry2001
- Algemene moderator
- Berichten: 15173
- Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
- Locatie: Hengelo
- Contacteer:
Re: Bouw 300B Single Ended versterker
Mijn schoonvader blijkt een bandschuurmachine te hebben, deze heb ik geleend. Hiermee stevig te keer gegaan, met de vlakschuurmachine erachteraan. Het laatste beetje met de hand gedaan, maar op dit (zo hard als) staal doet dat niet echt veel. In 3 zinnen gezegd, maar ik ben er een hele dag mee bezig geweest
maar dan zijn ze ook strak.
Hierna spuiten, de laatste keer heb ik het hier in huis gedaan, stinkt me gewoon te hard. En zeker een week
dus naar de schuur, waar het binnen ook nog wel wil waaien als het dit buiten doet. Gewacht op een beetje weer met niet al teveel wind, afgelopen zondag was het zover.
Bijgevoegd de kapjes, en een idee hoe het moet gaan worden. Volgende stap is frezen, zodat de top en bodemplaat in het houten chassis vallen, en daarna kan er opgebouwd worden. Ik zal nu eerst de verf op de kappen verder laten uitharden, zodat 'ie ook wat kan hebben. Wordt vervolgd!
Hierna spuiten, de laatste keer heb ik het hier in huis gedaan, stinkt me gewoon te hard. En zeker een week
Bijgevoegd de kapjes, en een idee hoe het moet gaan worden. Volgende stap is frezen, zodat de top en bodemplaat in het houten chassis vallen, en daarna kan er opgebouwd worden. Ik zal nu eerst de verf op de kappen verder laten uitharden, zodat 'ie ook wat kan hebben. Wordt vervolgd!
- Barry2001
- Algemene moderator
- Berichten: 15173
- Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
- Locatie: Hengelo
- Contacteer:
Re: Bouw 300B Single Ended versterker
Tnx! Oja, nog een toevoeging, voor wie ook eens zoiets wil gaan doen: zoals meestal met klussen weet je achteraf de beste methode
ik had me niet gerealiseerd dat het schuren zoveel werk was, anders had ik eerst geschuurd, daarna trafo's ingieten en daarna spuiten. Ipv eerst gieten....
Re: Bouw 300B Single Ended versterker
Knap werk Barry.
Leuk om te zien hoe wat ik lange tijd in mijn hoofd heb gehad realiteit wordt.
Walter
Leuk om te zien hoe wat ik lange tijd in mijn hoofd heb gehad realiteit wordt.
Walter
- Barry2001
- Algemene moderator
- Berichten: 15173
- Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
- Locatie: Hengelo
- Contacteer:
Re: Bouw 300B Single Ended versterker
De topplaat en het achterpaneel zijn gelaserd. Niet door mijzelf, ik heb een doos onderdelen gekocht dus, daar zaten de platen bij.TubeHead schreef:Rete strak !Top plaat laten frezen ?
- Barry2001
- Algemene moderator
- Berichten: 15173
- Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
- Locatie: Hengelo
- Contacteer:
Re: Bouw 300B Single Ended versterker
De electronica wordt nog wel even anders dan het Triode Dick schema Walter, maar daarover binnenkort meer. De buisbezetting blijft wel hetzelfde overigens. Dus VT67 (of 30), 6AG7 en 300B, In de voeding komen een AZ1 en een 5Z3 gelijkrichter. Niet meer meest voorkomend, maar heb een reserve set buizen gekocht die eigenlijk goed te verkrijgen is voor een redelijke prijs. Alleen de 300B is geen reserve, die komt uit het originele pakket.VT67 schreef:Knap werk Barry.
Leuk om te zien hoe wat ik lange tijd in mijn hoofd heb gehad realiteit wordt.
Walter
- Barry2001
- Algemene moderator
- Berichten: 15173
- Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
- Locatie: Hengelo
- Contacteer:
Re: Bouw 300B Single Ended versterker
op zeer korte termijn harsdampen in dit topicDalojan schreef:Ruik ik de soldeerbout al ?
Re: Bouw 300B Single Ended versterker
Zo'n project kost tijd en het moet allemaal rustig groeien........maar dan heb je ook iets heel moois! De ingredienten zijn in elk geval super!
- Barry2001
- Algemene moderator
- Berichten: 15173
- Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
- Locatie: Hengelo
- Contacteer:
Re: Bouw 300B Single Ended versterker
Zeer korte termijn was wat te voorbarig, maar ben ermee bezig. Ehhh, binnenkort
dan maar.
- Dalojan
- In memoriam †
- Berichten: 555
- Lid geworden op: do 12 aug 2010, 19:30
- Locatie: Oosterwolde
- Contacteer:
Re: Bouw 300B Single Ended versterker
Nu breken de leukste tijden dus aan. De hars dampen van het solderen zijn een voorbode van het muziek genieten !! Ik ben heel benieuwd hoe het gaat klinken in vergelijk met de KT88. Ik wed dat het gelijk spel word , de KT88 geeft betere meet resultaten en de 300B geeft betere luister resultaten. Bijna ben je toe getreden tot de orde van de SE triode luisteraars. Misschien een foto(tje) van de vorderingen ???
- SSassen
- Berichten: 11528
- Lid geworden op: vr 22 apr 2005, 10:21
- Locatie: Zuidoostbeemster
- Contacteer:
Re: Bouw 300B Single Ended versterker
Even geheel offtopic (fijn schuurwerk Barry!) maar die blauwe letters, is dat nu nodig?
Met vriendelijke groet,
Sander Sassen - Audio liefhebber puur sang
Met vriendelijke groet,
Sander Sassen - Audio liefhebber puur sang
