Hallo ik ben een beetje nieuw hier en zit met het volgende.
Sinds kort ben ik voorzichtig begonnen met het ontwerpen van twee fullrange speaker voor in de huiskamer. Van mn vrouw mogen ze niet te groot zijn en ze mogen vooral niet in het oog springen. Ik heb gekozen voor alpair 10 fullrange drivers in een BR kast van 10L.
De versterker wordt waarschijnlijk een Marantz SR6004. Het wordt een stereo opstelling, maar ik wil wel een versterker met HDMI ingangen, vandaar de surround receiver.
Op veel nieuwe surround receivers zit Audyssey MultiEQ. Dit is bedoeld om invloeden als muur en plafond reflecties te verhelpen. Wat ik me afvraag is of dit ook gebruikt kan worden in plaats van een BSC filter.
Ps. zodra mn ontwerpen en ideeen dconcreter worden zal ik ook plaatjes etc gaan posten.
Audyssey multiEQ ipv BSC filter in fullrange speaker?
Moderators: Barry2001, Beheerdersteam
Re: Audyssey multiEQ ipv BSC filter in fullrange speaker?
MultiEQ haalt de pieken en dalen uit de frequentierespons en zal dus ook compenseren voor de bafflestep die een speaker heeft. Zelf ben ik ook bezig een surroundset met Alpair 10's te bouwen en gebruik geen filters. Ik laat mijn pre/processor alle correcties uitvoeren. Ik ben tot nu toe erg tevreden over de resultaten dus maak je geen zorgen en laat MultiEQ dit voor zijn rekening nemen. Mocht het nou toch niet klinken (wat me erg onwaarschijnlijk lijkt) kan je later altijd nog BSC toevoegen.
Mike
Mike
Dankje voor de info.
dan ga ik het eerst zonder proberen.
dan ga ik het eerst zonder proberen.
Heb je al een ontwerp voor je alpair 10's gemaakt?