Dag allen,
Ik heb een theoretisch probleem met het aansluiten van een hoofdtelefoon op de slaapkamer TV. Ik kijk savonds in bed regelmatig TV terwijl mijn vriendin graag probeert te slapen. Voor die momenten zou ik graag een draadloze koptelefoon gebruiken.
Maar er zijn ook dagen dat ze graag nog even meekijkt naar de TV. Dan zou het geluid gewoon via de TV speakers moeten gaan.
Probleem: omdat de TV ingebouwd is in het plafond, kan ik eigenlijk niet elke keer het stekkertje in de audio-uitgangen drukken. bestaat er hier een switch of zo voor? Of een koppetelefoon die pas zichtbaar wordt voor de TV indien deze aangezet wordt?
Dank je wel!
koptelefoon switch
Moderator: Beheerdersteam
- Barry2001
- Algemene moderator
- Contacteer:
Re: koptelefoon switch
Zit er scart achterop je tv? Kun je zoiets overwegen:
http://www.sennheiser.nl/nl/home_nl.nsf ... nes_500683
Bij "accessories" staat een zgn scart adapter. Je draait met de tv afstandbediening het geluid van de speakers op 0, en volia. Is dit misschien een idee?
http://www.sennheiser.nl/nl/home_nl.nsf ... nes_500683
Bij "accessories" staat een zgn scart adapter. Je draait met de tv afstandbediening het geluid van de speakers op 0, en volia. Is dit misschien een idee?
- Soundexcel
doordat je een draadloze hoofdtelefoon wilt gebruiken. Heb je een volume volume regeling (neem ik aan) op je hoofd telefoon.
je kan dus als audio bron de audio uitgang op de achterkant van je TV gebruiken (tulp of via de scart aansluiting).
De audio uit van je TV blijft als het goed is aan, wanneer je het lokale geluid uitzet.
je kan dus als audio bron de audio uitgang op de achterkant van je TV gebruiken (tulp of via de scart aansluiting).
De audio uit van je TV blijft als het goed is aan, wanneer je het lokale geluid uitzet.
- Barry2001
- Algemene moderator
- Contacteer:
Ja. Dat zeg ik.Soundexcel schreef:doordat je een draadloze hoofdtelefoon wilt gebruiken. Heb je een volume volume regeling (neem ik aan) op je hoofd telefoon.
- Soundexcel
Ik zou alleen geen scart verloop bij Sennheiser kopen... Dat is een dure grapBarry2001 schreef:Ja. Dat zeg ik.Soundexcel schreef:doordat je een draadloze hoofdtelefoon wilt gebruiken. Heb je een volume volume regeling (neem ik aan) op je hoofd telefoon.
Je kan in princype elke draadloze hoofdtelefoon gebruiken.
Hartelijk dank voor deze oplossing! Zal eens testen of de "audio out" actief blijft indien de TV op Mute staat!
Groeten
Groeten
Indien je hem via scart aansluit (die audio uit) blijft hij altijd aan staan en geeft hij altijd max volume. Omdat dit bedoeld is voor videorecorders ed.
Het mooiste is een normale audio uit, want die geven vaak bij iedere bron een output en bovenstaande niet altijd.
Headphone uitgang kan je misschien gebruiken maar dan zet hij de tv vaak op mute (afhankelijk van tv).
Het mooiste is een normale audio uit, want die geven vaak bij iedere bron een output en bovenstaande niet altijd.
Headphone uitgang kan je misschien gebruiken maar dan zet hij de tv vaak op mute (afhankelijk van tv).