Ervaringen met media spelers?

Mediaservers, (mobiele cliënt)-spelers, HTPC's, internetradio's, software en al wat hiermee verband houdt.
  • (daarom niet noodzakelijkerwijs zelfbouw)

Moderator: Beheerdersteam

Pjotr

Re: Ervaringen met media spelers?

Bericht door Pjotr »

Waarom denk je dat ie "Popcorn" heet? :D

Een fan op zich zegt nog niets. In onze PVR zit er ook een, niet eens een grote en die hoor je absoluut niet evenmin als de HDD.
Barry2001
Algemene moderator
Contacteer:

Bericht door Barry2001 »

Als er alternatieve behuizingen worden aangeboden weet je wel hoe laat het is... en er zijn alternatieven voor het totaal produkt die ook nog eens goedkoper zijn.
bartsegers

Bericht door bartsegers »

Barry2001 schreef:
Lijkt me een prima apparaat Bart.

Minpunten tov de AC Ryan: geen HDMI kabels bijgeleverd, maar die ga je in eerste instantie toch niet gebruiken. Geen DTS decodering. Maw, als je content hebt met alleen DTS geluid heb je dus geen geluid.... de rest gaat allemaal goed, zoals Dolby Digital en andere formaten. Geen netwerk aansluiting. Als je nog eens wilt streamen in de toekomst zou je willen dat je voor een paar euro meer er 1 had gekocht met.

Voordeel is zeker de USB aansluiting, en het is ook een mooi klein kastje.
zitten wat punten in.
HDMI, klopt, zonder nieuwe TV, niet nodig nog.
DTS decodering, kom je dat nog vaak tegen? (komt de leek weer even kijken)
Netwerk aansluiting is echt geen pre voor mij, dus dat scheelt keuzes maken.

Ik wacht gewoon eens totdat ik ergens een leuke aanbieding tegen kom!
Het is mij allemaal redelijk duidelijk geworden. Ik weet iig zeker een aantal dingen die ik niet wil...
Barry2001
Algemene moderator
Contacteer:

Bericht door Barry2001 »

bartsegers schreef:
Barry2001 schreef:
Lijkt me een prima apparaat Bart.

Minpunten tov de AC Ryan: geen HDMI kabels bijgeleverd, maar die ga je in eerste instantie toch niet gebruiken. Geen DTS decodering. Maw, als je content hebt met alleen DTS geluid heb je dus geen geluid.... de rest gaat allemaal goed, zoals Dolby Digital en andere formaten. Geen netwerk aansluiting. Als je nog eens wilt streamen in de toekomst zou je willen dat je voor een paar euro meer er 1 had gekocht met.

Voordeel is zeker de USB aansluiting, en het is ook een mooi klein kastje.
zitten wat punten in.
HDMI, klopt, zonder nieuwe TV, niet nodig nog.
DTS decodering, kom je dat nog vaak tegen? (komt de leek weer even kijken)
Netwerk aansluiting is echt geen pre voor mij, dus dat scheelt keuzes maken.

Ik wacht gewoon eens totdat ik ergens een leuke aanbieding tegen kom!
Het is mij allemaal redelijk duidelijk geworden. Ik weet iig zeker een aantal dingen die ik niet wil...
DTS komt wel voor ja, zeker als je uit nieuwsgroepen download wil men wel eens een enkele keer de overige geluidssporen weglaten. Maar, waarschijnlijk kun je nu ook geen DTS afspelen. Maw, als je het tot nu toe niet bent tegengekomen zal het wel meevallen.
Mooi dat je je een beeld hebt kunnen vormen, succes met de keuze in elk geval!
bartsegers

Mijn dvd speler ondersteunt het nu wel : SONY DVP-NS900 QS
Ik moet me daar nog eventjes in verdiepen.

Firmware updates kunnen dit euvel niet oplossen wellicht?
Blijkbaar zijn er ook 2 versies van de WD hd TV gemaakt.
SARK

Bericht door SARK »

Ik heb zelf de Playon!HD 1.5TB van A.C.Ryan, heerlijke machine en ik snap niet waarom ik dit niet eerder heb aangeschaft.
Je kunt alle aansluitingen direct gebruiken/testen want alle kabels worden meegeleverd, niet altijd vanzelfsprekend tegenwoordig.
bartsegers

Alleen de tweede versie van de WD HD tv is voor mij interessant blijkbaar.
Ik wil toch de mogelijkheid hebben om DTS geluid weer te geven. (zonder alle bestanden te remuxen of iets dergelijks)

Heel veel webshops hebben nog bergen liggen van de eerste versie helaas....
zoeken en zoeken dus :)
gniaw

Bericht door gniaw »

Er zijn heel veel soorten mediaplayers en een vergelijk tussen deze spelers is er ook niet makkelijk. Momenteel kunnen wij de mediaplayers onder volgende categoriën verdelen:
- Out of the box mediaplayers
- Computer based mediaplayers / HTPC
- Koekel- en/of ebbo-teafea
- Overigen, zoals ps3, etc..

Onder de eerste categorie zijn mediaplayers met de volgende chipset aan te bevelen:
- Realtek; zoals AC Ryan Playon!HD (Mini), Info
- Sigma; zoals Popcorn Hour
- Intel; zoals D-Link DSM-380 Boxee Box, Info en info

Een speler met een realtek chipset is de goedkoopste oplossing, neem wel één met Realtek RTD1073C+ ipv Realtek RTD1073. Een speler met hoog gadget-gehalte is de D-Link Boxee Box. Je moet wel realiseren dat de Boxee Box nog een nieuw product (met de nodige kinderziektes) is, maar de software ziet er gelikt uit!

Spelers uit de eerste categorie kunnen 99% van de gangbare mediabestanden afspelen.

Intern Harddisk of USB Harddisk:
Voor alleen afspelen van mediabestanden is een usb-harddisk voldoende. Maar wil je ook applicaties, zoals bittorrent en nzb, op de speler draaien kies dan altijd een speler met intern harddisk.

Passief of actief koeling:
Spelers met passieve koeling zijn niet ontworpen voor intensief gebruik. Als je de speler vaak gebruikt voor afspelen van mediabestanden en ook voor het downloaden van bestanden, kies dan een speler met actieve koeling.

DTS, HDMI, Optical, grootte hdd, etc..:
Voor AVI bestanden heb je DTS en/of AC3 niet nodig. Deze hebben (meestal) audio contents met MP3 codec, stereo dus. Voor HD mediabestanden, zoals mkv, ts, m2ts..., is een speler met DTS en AC3 ondersteuning wel verstandig. Anders moet je deze speler optical aansluiten op een decoder / versterker om het geluid te horen.

Een HDMI aansluiting is nodig als je tv ondersteunt. Ervan uit gaan dat een speler 3 jaar meegaat. Is de vraag of je niet een nieuwe tv in de komende jaren gaat aanschaffen...

Dan de grootte van de harddisk. Die is NOOIT groot genoeg! Kijk naar de prijs per GB ipv prijs per harddisk.

Groetjes,
Wai
Rody
Contacteer:

Bericht door Rody »

Goede vergelijkingssite is trouwens http://www.iboum.com.

GR rOdy
bartsegers

gniaw schreef:
Er zijn heel veel soorten mediaplayers en een vergelijk tussen deze spelers is er ook niet makkelijk. Momenteel kunnen wij de mediaplayers onder volgende categoriën verdelen:
- Out of the box mediaplayers
- Computer based mediaplayers / HTPC
- Koekel- en/of ebbo-teafea
- Overigen, zoals ps3, etc..

Onder de eerste categorie zijn mediaplayers met de volgende chipset aan te bevelen:
- Realtek; zoals AC Ryan Playon!HD (Mini), Info
- Sigma; zoals Popcorn Hour
- Intel; zoals D-Link DSM-380 Boxee Box, Info en info

Een speler met een realtek chipset is de goedkoopste oplossing, neem wel één met Realtek RTD1073C+ ipv Realtek RTD1073. Een speler met hoog gadget-gehalte is de D-Link Boxee Box. Je moet wel realiseren dat de Boxee Box nog een nieuw product (met de nodige kinderziektes) is, maar de software ziet er gelikt uit!

Spelers uit de eerste categorie kunnen 99% van de gangbare mediabestanden afspelen.

Intern Harddisk of USB Harddisk:
Voor alleen afspelen van mediabestanden is een usb-harddisk voldoende. Maar wil je ook applicaties, zoals bittorrent en nzb, op de speler draaien kies dan altijd een speler met intern harddisk.

Passief of actief koeling:
Spelers met passieve koeling zijn niet ontworpen voor intensief gebruik. Als je de speler vaak gebruikt voor afspelen van mediabestanden en ook voor het downloaden van bestanden, kies dan een speler met actieve koeling.

DTS, HDMI, Optical, grootte hdd, etc..:
Voor AVI bestanden heb je DTS en/of AC3 niet nodig. Deze hebben (meestal) audio contents met MP3 codec, stereo dus. Voor HD mediabestanden, zoals mkv, ts, m2ts..., is een speler met DTS en AC3 ondersteuning wel verstandig. Anders moet je deze speler optical aansluiten op een decoder / versterker om het geluid te horen.

Een HDMI aansluiting is nodig als je tv ondersteunt. Ervan uit gaan dat een speler 3 jaar meegaat. Is de vraag of je niet een nieuwe tv in de komende jaren gaat aanschaffen...

Dan de grootte van de harddisk. Die is NOOIT groot genoeg! Kijk naar de prijs per GB ipv prijs per harddisk.

Groetjes,
Wai
dankjewel voor het nogmaals verduidelijken. Het is ook echt een wirwar van apparaten.
Heb ik maandagavond bedacht dat een player mij wel kan bevallen, lees ik dinsdagavond alweer dat er toch beatdnen zijn die niet lekker afspelen, of dat er toch weer ergens een addertje onder het gras ligt.

de WD tv LIVE (of de normale TWEEDE versie) zijn twee spelers die eigenlijk alles hebben wat ik wil.

Laten we het dan zo stellen :)
GEEN interne HD. (heb nu twee externe die ik wil gebruiken)
STIL, dus geen ventilatortje. (dan vallen er veel af)
ALLES eter. dus ook de vaak niet lopende MKV bestanden met DTS.
Ik heb een (oude) CRT tv, en een normaal stereo torentje, zonder digitale mogelijkheden.

Extra wat ik dan nog kan kiezen, is streamen via het net. eigenlijk heeft alleen de oude WD tv (2e versie) dit niet. alle andere weer wel. (oa de WD tv live)

wat ik dan weer echt een mooie speler vind, is de LG DP1B. die zou echt niet misstaan in mn meubel.
(maarja, lees dan weer tweakers, en dan lees je dat sommige HD's niet herkend worden en nog erger, dat soms dvd menus niet werken. dan word ik gek dus :) )

Volgens mij is het wachten op een speler die ECHT alles kan, foutloos dan he... :D

De tijd dat je een coaxkabel in de TV plugte en daarmee de kous af was is volgens mij voorbij :mrgreen:
Marp
Beheerder / Sysadmin

Bericht door Marp »

bartsegers schreef:
Volgens mij is het wachten op een speler die ECHT alles kan, foutloos dan he... :D
Dat is wachten op een utopie. Zolang er een wildgroei is aan standaarden - er is geen uitzicht op een einde daarvan - blijft de techniek in hardware daar achteraan lopen.
bartsegers

Marp schreef:
bartsegers schreef:
Dat is wachten op een utopie. Zolang er een wildgroei is aan standaarden - er is geen uitzicht op een einde daarvan - blijft de techniek in hardware daar achteraan lopen.
I know...

Blijkbaar heeft de LADI/LIDL ook een media speler gehad in de verkoop. Envivo of zoiets.
Schijnt dus echt alles te spelen! OEM versie van de MSI HD1000.
Wellicht komen die nog een keertje langs. Heeft echt alles meezitten, zelfs de firmware updates zijn recent etc.
(omdat het een OEM is, kun je van wel 3 fabrikanten firmware plukken O:) )
bartsegers

Hmm. Zondag, geen BTW betalen bij de Makro.
Ze hebben de volgende speler:

http://www.hdtvnieuws.nl/hdtv/eminent-e ... -20100127/

Twijfel... 83€ is een scherp prijsje in ider geval.
b_force
Ook commercieel actief
Contacteer:

Bericht door b_force »

Barry2001 schreef:
b_force schreef:
@Barry2001
Ik begrijp je vraag niet helemaal

Omdat een HTPC meer vrijheid geeft?
Zo kun je bv ook nog games spelen (emulators etc).
Kun je uitzending gemist etc bekijken, andere website enz enz
Makkelijk upgraden
De TS vraagt om een eenvoudig goedkoop apparaat om gedownloade content mee af te spelen. En dat is dus geen HTPC.
Ik geef enkel even aan wat er allemaal nog meer mogelijk is.
Misschien is dan door sparen juist een goede optie.
Zeker die ION 330 kastjes van Asrock zijn echt heel erg fraai!!
http://www.asrock.com/nettop/overview.a ... 20330HT-BD
Kost je wel wat natuurlijk (rond de 300 euro).

Voor de rest is mijn tip om toch echt 2e hands te kijken.
Je kunt dan gewoon een veel beter apparaat krijgen.
bartsegers

En het is geworden:

Eminent EM7075-DTS, Met dank aan de sint en Mediamarkt.
Lang lang overwogen te hebben om een WD tv live te kopen, nog net voordat deze aanbieding uitkwam de volgende review gelezen:
http://nl.hardware.info/reviews/1584/te ... -em7075dts

Toen toch besloten de EM-7075DTS te kopen.

Heb hem nog in ingepakt doosje staan.... ff wachten nog :mrgreen:
Rody
Contacteer:

Bericht door Rody »

Popcorn Hour heeft trouwens het licht gezien, zie de A210: http://www.popcornhour.com/onlinestore/ ... nItemId=24

GR rOdy
Boerenterprise

Bericht door Boerenterprise »

Ik ben ook druk aan het kijken naar een geschikte media player.
Ik heb vorige week een Full HD videocamera gekocht. Het lijk mij een goed idee om de hd van de Media player als bibliotheek te benutten. De speler dient dus het AVCHD bestand formaat te kunnen weergeven. Zo heb ik geen speciale blueray brander nodig en een blueraray speler en speciale dure schijfjes (waarvan je na verloop van tijd een stapel hebt liggen). Gewoon digitaal een bibliotheek met de gemaakte filmpje. Hierdoor verwacht ik ook vaker/ sneller de filmpjes te gaan terug kijken.
Nu ben ik niet goed thuis in bestandsformaten, maar klopt het dat: AVCHD, AVC(H.264), AVCH(.264) & M2TS een en het zelfde bestandsformaat is?
Bij de Media markt ben ik getipt op de A.C. Ryan met 1T hd. Op internet kwam ik de MEDE8ER op het spoor. Voor zover ik kan begrijpen zijn alle twee de players in staat het AVCHD bestand van de camera full HD weer te geven. Wat zijn echter de voor en nadelen tov elkaar? Of zijn er alternatieven? Beide spelers zijn ongeveer even duur.

Graag jullie ervaring/ advies.

M.v.g.

Chris
gniaw

Bericht door gniaw »

Hoi Chris,
Boerenterprise schreef:
.....De speler dient dus het AVCHD bestand formaat te kunnen weergeven.....
Nu ben ik niet goed thuis in bestandsformaten, maar klopt het dat: AVCHD, AVC(H.264), AVCH(.264) & M2TS een en het zelfde bestandsformaat is?
.....
Het is verstandig dat je eerst de basisbegrippen, zoals AVCHD, MKV, etc.., begrijpt. Voor AVCHD zie hier. Voor MKV, M2TS, etc zie hier en hier.

AVCHD is dus een distrubutie formaat, die speciaal ontwikkeld is voor het opslaan op DVD, Blu-ray Disc, HDD, etc.... AVCHD en Blu-ray Disc maken gebruik van de mediacontainer M2TS (= MTS).

Een mediacontainer, zoals MKV, M2TS, MP4, etc... zijn bestanden formaten. In een mediacontainer kunt je verschillende/meerdere contents bewaren. Deze contents kunnen zijn video, audio, ondertitels, hoofdstukken, etc.. De video- en audiocontents zijn gecodeerd (=gecomprimeerd) met een soort compressie algoritme (codec).

In jouw geval heb je dus mee te maken met de H.264/MPEG-4 AVC codec. Afgekort wordt deze ook H264, X264, AVC genoemd.
..... A.C. Ryan met 1T hd.......MEDE8ER.......
Ik heb zelf geen ervaring met deze spelers. Je kunt beter je wensen op het forum van de fabrikanten zetten, zo krijg je veel betrouwbare antwoorden. Vooral die A.C. Ryan heeft een goede forum.

Ik heb in het verleden een keer met AVCHD formaat bezig geweest en deze op een PS3 afgespeeld. Op de PS3 doet het prima, ook menu, chapters, etc waren geen probleem. Er is echter voor mij een groot nadeel. Er mag maar één AVCHD map hebben.

Sommige mediaplayers ondersteunen de AVCHD of Blu-ray wel, maar niet alle mogelijkheden (zoals menu's, hoofdstukken, multi subtitles) zijn geïmplementeerd. Je kunt met een mediaplayer (met H264 en m2ts ondersteuning) de mediabestanden (FILENUMMER.M2TS of FILENUMMER.MTS) uit je AVCHD altijd afspelen.
..... hd van de Media player als bibliotheek te benutten .......A.C. Ryan met 1T hd.....
Ik gebruik een eenvoudige vuistregel: 1 GB per 10 minuten mediamateriaal in 1080P of 0,5 GB per 10 minuten voor 720P. Of 1TB voldoende voor je hobby is, weet ik het niet. Maar het is niet veel.

Een bibliotheek opbouwen op een HDD van de mediaplayer is niet handig. Omdat deze minder toegankelijk is voor je computer (voor het bewerken van je opnames). Ik zal voor een losse NAS gaan of een HTPC met meerdere HDD.

Groetjes,
Wai
Boerenterprise

Hoi Wai,

Dank voor je reactie. Sorry dat ik nog niet gereageerd heb, maar ben nogal druk de laatste tijd. Zaterdag hebben mijn vrouw en ik ons trouwfeest gegeven, dus zondag was niet echt een dag om deze (voor mij) toch relatief onbekende en taaie stof door te nemen.

Ik zal een poging wagen, om te kijken of ik het goed heb gesnapt. Ik probeer dit aan de hand van praktische voorbeelden, waar ik mij beter in kan inleven dan taaie tekstuele stof.

AVCHD: Een distributie formaat. Kan ik dit zien als zijnde een opbouw van een structuur waarmee de data (beeld, geluid, achtergrond muziek, titels ed) op een dvd wordt gebrand, danwel op een random geheugen variant wordt opgeslagen. Ik bedoel dan net als een DVD film, dus een ondertiteling en audio keuze ed. Iets waar een Blu-ray speler mee overweg kan?

Container file: Afhankelijk van de extensie, wordt de data opgeslagen middels een bepaalde logica waarbij de extensie bepalend is voor de verschillende mogelijkheden binnen het bestandsformat. In mijn geval .M2TS. (weer blu-ray geassocieerd). Waarbij de “organisatie” die het bestandsformaat ontwikkeld heeft, bepalend is voor de file extensie, en de codec die benodigd is om de file te kunnen weergeven.

Ik vind het nog moeilijk om te begrijpen, maar kan ik AVCHD meer zien als een algemene structuur opbouw voor een film, zoals bijvoorbeeld een auto in principe is voorzien van 4 wielen, een motor, stoelen en het stuur links heeft zitten? En een container file invulling geeft aan de manier waarop, dus de kleur van de auto, velg maat, 4 of 6 cilinder en leer of stoffen bekleding. Waarbij de invulling grenzen heeft, afhankelijk van de file extensie? (bijvoorbeeld leren bekleding is standaard zwart, of mogelijkheid voor het kiezen van een kleur naar keuze)

Wat bedoel je met : “Er is echter voor mij een groot nadeel. Er mag maar één AVCHD map hebben.” ??

“Sommige mediaplayers ondersteunen de AVCHD of Blu-ray wel, maar niet alle mogelijkheden (zoals menu's, hoofdstukken, multi subtitles) zijn geïmplementeerd. Je kunt met een mediaplayer (met H264 en m2ts ondersteuning) de mediabestanden (FILENUMMER.M2TS of FILENUMMER.MTS) uit je AVCHD altijd afspelen.” Helder, dit behoeft dus wat speurwerk voor mij. Ik zal de fora van beide spelers een goed doorspitten. Ik kan mij niet voorstellen dat ik de enige ben met een dergelijke wens.

Meer dan 1TB is inderdaad het overwegen waard. 1TB zou ruw weg 150 uur film kunnen bevatten, maar het is zeer aannemelijk dat ik de mediaspeler ook voor andere doeleinden zal gaan gebruiken dan alleen de opslag van zelf gemaakte film bestanden.

Ik begrijp je opmerking over de toegankelijkheid voor de computer voor bewerken ed, maar ik zie het als volgt voor me: 1 opnemen, 2 bewerken, 3 opslaan op Media center en een back-up op een andere extern harde schijf.

M.v.g.

Chris
gniaw

Bericht door gniaw »

Hoi Chris,
Zaterdag hebben mijn vrouw en ik ons trouwfeest gegeven, dus zondag was niet echt een dag om deze (voor mij) toch relatief onbekende en taaie stof door te nemen....
Gefeliciteerd!!! :proost:
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=a-Lp2uC_1lg[/youtube]
Ik vind het nog moeilijk om te begrijpen, maar kan ik AVCHD meer zien als een algemene structuur opbouw voor een film, zoals bijvoorbeeld een auto in principe is voorzien van 4 wielen, een motor, stoelen en het stuur links heeft zitten?
Al die distributie formaten, containers, codecs, etc. hebben een lange ontwikkeling doorgemaakt. Vooral in de afgelopen 20 jaar is er grote wildgroei aan typen, soorten en benamingen ontstaan. Een vergelijk met een auto is lastig voor mij om eea uit te leggen. Laat ik van "klein" naar "groot" uitleggen en dan in het Chinees :-k .

Stel dat ik drie bestanden op mijn hdd heb:
1. media.h264
2. media.dts
3. media.srt

"Media.h264" is een video content die gecodeerd is met H264 compressie (Codec). Met een (software) mediaplayer kan ik het bestand "media.h264" decoderen en afspelen. De mediaplayer laat dan de videobeelden op scherm zien.

Hetzelfde doe ik voor de "media.dts" voor geluid en "media.srt" voor ondertiteling.

Nu heb ik één probleem: ik wil deze bestanden niet afzonderlijk afspelen maar alle drie tegelijkertijd. Hiervoor pak ik een mediacontainer, bijvoorbeeld media.m2ts, en zet alle drie contents in deze container. Vervolgens laat ik mijn mediaplayer de mediacontainerbestand "media.m2ts" afspelen. Mijn probleem is dus opgelost: Ik heb videobeelden met ondertiteling en geluid, alles tegelijkertijd.

Voor distributie formaat gaan wij 30 jaar terug. Laten we de VCD en SVCD overslaan en kijken we naar de DVD formaat. Alleen mediacontainerbestand(en) op het DVD-schijftje zetten is niet aantrekkelijk voor de consument. Er moeten ook leuke dingen zoals; menu, submenu, samenvatting, hoofdstukken, etc.. komen. De producenten hebben een structuur bedacht die flexibel genoeg is voor deze extra toevoeging. Zo is distributie formaat ontstaan. Eigenlijk is het slechts een vastgestelde mappenstructuur/datastructuur zodat alle dvd-spelers de opgeslagen contents kunnen terugvinden en deze afspelen. Het blu-ray distributie formaat lijkt heel veel op die DVD formaat. En het AVCHD formaat is ontwikkeld specifiek voor de videocamera's met schijftjes, SD-kaartjes, mini hardisk, etc... Je hebt een vergrootglas nodig om het verschil tussen Blu-ray en AVCHD structuur te kunnen zien.

Als wij door de mappen van AVCHD of Blu-ray bladeren, komen wij snel bestanden zoals "00000001.MTS", "00000002.MTS", etc tegen. Dat zijn mediacontainerbestanden volgens de 30 jaar oude DOS 8.3 formaat. Daarom zijn mts en ts hetzelfde als m2ts.

Bovenstaande uitleg klopt technisch gezien niks van, maar geeft wel een goed beeld hoe de ontwikkeling was verlopen.
Wat bedoel je met : “Er is echter voor mij een groot nadeel. Er mag maar één AVCHD map hebben.” ??
Sommige mediaplayers, in mijn geval een PlayStation3, kijken eerst naar de opslagmedia (hdd, usb stick, etc). Als er een map "AVCHD" voorkomt dan weten deze mediaplayers dat hier om een AVCHD mappenstructuur/datastructuur gaat. Daarom mag er maar één map "AVCHD" per opslagmedium hebben.
Meer dan 1TB is inderdaad het overwegen waard. 1TB zou ruw weg 150 uur film kunnen bevatten, maar het is zeer aannemelijk dat ik de mediaspeler ook voor andere doeleinden zal gaan gebruiken dan alleen de opslag van zelf gemaakte film bestanden.
Als je opslagruimte aanschaft, neemt de prijs per GB in overweging. Momenteel is de prijs/GB van de 2TB versie lager dan de 1TB versie. Er is nooit genoeg opslagruimte voor video. Je gooit je videoopnamen toch niet weg.
maar ik zie het als volgt voor me: 1 opnemen, 2 bewerken, 3 opslaan op Media center en een back-up op een andere extern harde schijf.
Zelf vind ik "3 opslaan op Media center" dramatisch. De dataoverdracht tussen mijn computer en de interne hdd van de mediaplayer verloopt via een netwerkprotocol (vaak windhoos/samba). Voor kleine bestanden is het niet erg, maar voor de grote videobestanden heb ik geen geduld voor. Ik kies liever een USB(3.0)-HDD.... puur luiheid dus.

Groetjes,
Wai
bartsegers

even tussendoor nog, staat goede info hierboven trouwens!

Gisteren de 7075DTS aangesloten.
netwerk kabel erin, ploep, meteen firmware update.
HD eraan gehangen, en elke film speelt perfect!
van MKV's tot Iso's en normale VOB jest etc.
beeld is echt perfect! ook via mijn CRT teeveetje en component aansluitingen.

Vooralsnog niets dan lof dus!

nu eens kijken of er wat te tweaken valt aan de interface, die is wel erg sumier.
had gehoopt namelijk voorvertonign van films te hebben aan de hand van een .jpg je wat ik in elke map heb staan.

houdt jullie op de hoogte.
gniaw

Bericht door gniaw »

bartsegers schreef:
..Gisteren de 7075DTS aangesloten. netwerk kabel erin, ploep, meteen firmware update. HD eraan gehangen, en elke film speelt perfect!.........
nu eens kijken of er wat te tweaken valt aan de interface, die is wel erg sumier.
had gehoopt namelijk voorvertonign van films te hebben aan de hand van een .jpg je wat ik in elke map heb staan....
Hoi bartsegers,

Voor zover ik weet, ondersteunt je Eminent EM7075-DTS (nog) geen HTML, anders kun je YAMJ gebruiken. Kijk even hier.

Misschien is dit wel wat je zoekt.

Groetjes,
Wai
Boerenterprise

Hoi Wai,

Het begrip container bestand snap ik. Om in de “stijl” te blijven van praktische voorbeelden….

Het gerecht: Pannenkoeken.m2ts (containerbestand)

Ingrediënten: Melk (beeld.h264)
Eieren (geluid.dts)
Bloem (ondertiteling.srt)

Dit alles te samen in een geschikte mediaplayer zorgt voor een succes (ronde buikjes), echter bij afwezigheid van een geschikte codec, worden de bordjes weg geschoven en blijven de pannenkoeken alleen en langzaam kouder wordend achter op tafel…..

Ik denk dat ik AVCHD als distributie formaat ook snap. “Eigenlijk is het slechts een vastgestelde mappenstructuur/datastructuur zodat alle dvd-spelers de opgeslagen contents kunnen terugvinden en deze afspelen.” Kan ik dit dus zie als een algemene afspraak tussen verschillende fabrikanten, zodat wild groei voorkomen wordt? Een beetje net als schroefdraad? Metrisch is bij ons standaard en wordt door een ieder toegepast. Zo grijp je als consument in principe niet mis. M16 is overal het zelfde en past altijd.

Ik kan het AVCHD dan alleen nog moeilijk rijmen met de bestanden die ik kopieer vanaf mijn camera naar de hardeschijf. Een map die aangemaakt wordt op mijn hd bevat de volgende bestanden: media.m2ts, media.cont, media.pmpd en media.tmb. Elke filmfragment (dus bijvoorbeeld: record, stop, record, stop. Dit noem ik twee filmfragmenten) wordt uniek genummerd en bevat de voorgaande genoemde extensies. Dus 1 filmfragment = 5 bestanden en 2 filmfragmenten = 10 bestanden. Hoe moet ik dit zien in relatie met AVCHD

Ik zal uitzoeken of de A.C.Ryan en Mede8er moeite hebben met meerdere mappen die (ik noem het maar even zo) AVCHD bestanden bevatten. Ik verwacht van niet, anders zou mijn wens van een bibliotheek opbouwen aan duigen zijn. Ik weet dat Mede8er juist adverteert met compatibiliteit met AVCHD bestanden, dus ik zou haast zeggen: no problemo. Het zou mij verbazen als bijvoorbeeld de ingebouwde HD maar een mapje mag hebben met AVCHD bestanden. Ik zal hiervoor de websites van de fabrikanten en de daarbij horende fora uitspitten.

Jou keuze voor een USB 3.0 HDD kan volledig inkomen. Tijd zal voor mij uitwijzen of het versturen van grote video bestanden via het netwerk mij op de zenuwen gaat werken. Eventueel gebruik is als “tussen” medium de camera of externe HD. Dit ik dan weer aansluit op de media speler en het bestand overzet op de interne hd.

M.v.g.

Chris
bartsegers

gniaw schreef:
bartsegers schreef:
..Gisteren de 7075DTS aangesloten. netwerk kabel erin, ploep, meteen firmware update. HD eraan gehangen, en elke film speelt perfect!.........
had gehoopt namelijk voorvertonign van films te hebben aan de hand van een .jpg je wat ik in elke map heb staan....
Hoi bartsegers,

Voor zover ik weet, ondersteunt je Eminent EM7075-DTS (nog) geen HTML, anders kun je YAMJ gebruiken. Kijk even hier.

Misschien is dit wel wat je zoekt.

Groetjes,
Wai
vanavond eerst maar eens de allerlaatste firmware opzoeken, want ik heb 1.6, en er is al een 2.0 versie beschikbaar las ik vanmiddag.
De voorvertoning van Foto content in een DVD folder moet wel kunnen las ik...

Afbeelding
gniaw

Bericht door gniaw »

Hoi Chris,
Het gerecht: Pannenkoeken.m2ts (containerbestand) ....
Yep!! :goedzo: smullen maar.
....op mijn hd bevat de volgende bestanden: media.m2ts, media.cont, media.pmpd en media.tmb......
Ik heb geen idee waar de .cont, .pmpd en .tmb bestanden voor zijn. Volgens koekel: gebruik je waarschijnlijk een programma (HD Writer of zoiets) om de filmfragmenten uit je cam naar HDD te kopiëren. Deze aanvullende bestanden zijn door dat programma aangemaakt. Waarschijnlijk heb je deze bestanden weer nodig als je je filmfragmenten terugkopieert naar je cam. Maar zeker weet ik het niet.

Voor het afspelen heb je iig deze bestanden niet nodig.

Groetjes,
Wai
Plaats reactie

Terug naar “Streaming Media/Apparatuur”