Hier wil ik even op terugkomen. Ik begrijp de reacties absoluut, maar voel me wel behoorlijk aangevallen. Ik wil hier aan algemene discussie opstellen en maak dit topic niet om mijzelf te verdedigen, aangezien er genoeg mensen via dit forum en andere fora goede ervaringen hebben met mij zie ik dat niet als noodzaak.
In het betreffende topic biedt ik 2 luidsprekers aan voor 75,00 euro. Wat doorgaans een normale prijs is, gezien de dagwaarde. Deze luidsprekers heb ik gekregen van een oom van me vriendin, die overging na een 5.1 set en deze niet meer gebruikte. Allereerst wil ik daarbij vermelden dat ik ze vaker beluisterd heb daar ( niet op referentie niveau maar als achtergrond muziek ) en dat klonk toen aangenaam voor mij. Het hoog was detailrijk en prima te volgen, zelfs op laag luister niveau.
Vervolgens ga ik deze luidsprekers zelf niet gebruiken en tracht ik ze te verkopen voor de gemiddelde dagwaarde. Uiteindelijk heb ik ze ruim daar onder verkocht ( 40 euro namelijk ). Niet wetende dat het probleem wat Mischa omschrijft aan de orde was. Nou vraag ik me af, even los van het feit dat er blijkbaar 2 tweeters niet goed in orde bleken te zijn, wat ik fout doe? De prijs ligt al op de helft.. Mischa zelf geeft aan via pm dat hij op zoek gaat na 2 passende tweeters zodat het opgelost is. Hij vraagt niet om tegemoetkoming en ziet het als een gevalletje pech voor beiden partijen.
Vervolgens wordt ik van alle kanten aangevallen, omdat ik niet bewust ondeugdelijke producten verkoop zeg ik erbij; als ik wist dat het zo was, had ik ze gratis aangeboden. Helaas was dit niet het geval, maar vond ik dat ik dat best kon zeggen na de reactie van Mischa dat hij er andere in ging zetten. Laten we eerlijk blijven, de tweeters zijn al niet al te geweldig volgens internet, en voor een geringe bijdrage heb je 2 luidsprekers in je huis/hobby kamer staan met betere tweeters. Zelfs dan blijf je onder de huidige dagwaarde.
Los van het feit dat ik jullie absoluut begrijp in het geen wat jullie zeggen voel ik mij wel behoorlijk aangevallen. De vraag is of dit wel nodig is? Het berust op een miscommunicatie, als Mischa direct had gezegd: ik breng ze terug, ik wil het geld terug, of wat dan ook.. dan was dat absoluut geen probleem geweest. Als beste Mischa zelf aangeeft om er zelf iets van te maken zie ik dit als een oplossing. Henkjan is zelf bij me over de vloer geweest, en genoeg andere mensen, zoals Wowly... ik kan me niet herinneren dat ze ook maar een enkele vorm van argwaan hadden bij mij.
Nogmaals, ik begrijp de reacties.. maar misschien is het verstandig eerst beter na te denken voordat je iemand aanvalt. Het is namelijk niet alleen mijn fout. Mischa komt zelf met een oplossing, en komt daarna alsnog vragen om geld; daar trap ik niet in. Dan kan je me een oplichter, onbetrouwbaar of gevoelloos noemen, maar ik ben geen dief van me eigen portemonnee!
Bron eigen oplossing van Mischa:
http://www.zelfbouwaudio.nl/forum/viewt ... =4&t=12511
Edit: Mischa heeft niet aangegeven via pm om het zelf op te lossen, maar in het topic van de verkoop zelf.
Zie:
Een kleine update: Beide tweeters zijn gaar. Als je schoonvader je gezegd heeft dat ze in orde zijn, zou ik eens met hem gaan praten.
Ik heb van alles geprobeerd, filter gecontroleerd, bekabeling getest (want een andere set tweeters die ik had liggen bleek later ook defect). Ik heb signaal tot op de tweeters en als ik de tweeters los aansluit heb ik ook geen geluid, dus deze moeten defect zijn.
Beetje vreemd is het allemaal wel natuurlijk, maar goed, ik vind de kasten wel mooi en kijk of ik een andere set speakers kan vinden die ik erin kwijt kan,
Groeten,
Mischa
Terugkomend op het bericht van de moderator:Aha, ik kijk wel even. Anders kijk ik gewoon voor een paar andere speakers voor erin. Ik hou je op de hoogte.
Groeten,
Mischa
Dan vraag ik me af waarom ik verantwoordelijkheid moet nemen als Mischa dit zelf aangeeft:Bovenstaande luidsprekers werden aangeboden als erg goed klinkend en in goede staat zijnde. Ongeacht de overeengekomen prijs: met defecte tweeters is dat ontegenzeglijk niet het geval. Hoe onverwacht en vervelend dat voor beiden ook is: als verkoper heb je dan iets recht te zetten. Het doet er niet toe of je Mischa in overeenstemming tegemoet komt, of je de luidsprekers terugneemt, of dat jullie iets anders overeenkomen. Als je het maar fatsoenlijk mét hem oplost.
We hopen dat je hierin je verantwoordelijkheid neemt, en ons niet noodzaakt tot ingrijpen.
Beetje vreemd is het allemaal wel natuurlijk, maar goed, ik vind de kasten wel mooi en kijk of ik een andere set speakers kan vinden die ik erin kwijt kan,