Ik heb mijn Ultimo's nog niet af maar ben zo onder de indruk van het geluid dat het naar meer smaakte. Zoals mijn forum naam Kalimba was ik bezitter van de Audiolab Kalimba. Er was niks mooiers in mijn budget maar ik wilde zo graag zelfbouwen en begon met de Ultimo. Ik verwachtte niet dat dit mooier zou zijn dan de Kalimba's maar zag het als een heel leuk project. Sinds de dag dat ze speelklaar waren is er geen dag meer voorbij gegaan dat ik op de bank zat muziek te luisteren. Sinds die dag zijn de Kalimba's niet meer aangesloten geweest. De Kalimba's zijn luistertechnisch zo enorm goed maar daardoor ook kil. Scan-Speak is wat warmer en in het hoog veel mooier en ik geniet een stuk meer van muziek zonder voortdurend technisch te luisteren.
Het smaakte naar meer en de zelfbouw hobbie is helemaal terug! Nu wilde ik (voor mijn beleving) de ultieme speaker bouwen zonder te kijken naar de kosten. Na veel vergelijken is de keuze gemaakt: de Vertigo

geen Plus, Maxima, soups etc ondanks ze allemaal heel mooi zijn. Voor mijn oren dus de Vertigo en heb de houtpakketten vanmiddag in Haarlem gekocht samen met loodbitumen en (ander topic ) de CT209 (tangband) voor bij de pc.
De houtpakketten zijn uitgevoerd met lamellen dus ik denk (en hoop ) dat er weinig schuurwerk over zal zijn als de kasten klaar zijn. De units en filters moet ik nog bij elkaar sparen maar zal denk ik tijdelijk de units uit de ultimo gaan gebruiken.
Foto's zal ik gaan uploaden maar nu is m'n accu leeg