YAQIN.

over het kant & Klare spul dus

Moderator: Beheerdersteam

Plaats reactie
BasBas3D
Ook commercieel actief
Berichten: 49
Lid geworden op: wo 01 dec 2010, 22:00

YAQIN.

Bericht door BasBas3D »

Hallo,

Ik wil graag een buizen versterker aankopen.
Ben momenteel aan het kijken naar het merk YAQIN
de MC-100B
en de MC-10L EL34
is dit wat? en zo ja, Welke van de 2 zou beter zijn?
squall
Berichten: 196
Lid geworden op: vr 08 dec 2006, 13:21

Re: YAQIN.

Bericht door squall »

Welke beter is is een erg subjective uitspraak. Heb je ergens een mogelijkheid om ze te beluisteren?
BasBas3D
Ook commercieel actief
Berichten: 49
Lid geworden op: wo 01 dec 2010, 22:00

Re: YAQIN.

Bericht door BasBas3D »

Nee, beluisteren wil helaas niet, ze komen van ver.

Momenteel draai ik met een Philips 951 versterker, denk dat ik beter kan vragen of ik er ver op vooruit gaat.
De versterker die ik heb is wel omgebouwd.
squall
Berichten: 196
Lid geworden op: vr 08 dec 2006, 13:21

Re: YAQIN.

Bericht door squall »

tjsa.. Aangezien ik die versterker niet ken en ook niet weet wat er aan 'omgebouwt' is is dat erg moeilijk te zeggen, echter in mijn hoofd is de Philips FR951 neit echt een highend versterker.
Ik weet niet precies wat alle verschillen zijn tussen de 100B en de 10L, echter de een is een KT88 en de andere een EL34. Zo ver ik weet vind men iha een KT88 iets mooier klinken echter zelf heb ik ze nooit op en vergelijkbare manier naast elkaar gehoord.
BasBas3D
Ook commercieel actief
Berichten: 49
Lid geworden op: wo 01 dec 2010, 22:00

Re: YAQIN.

Bericht door BasBas3D »

Blijft inderdaad wel lastig als je het niet zelf kan beluisteren.

Denk dan dat ik eerst voor de MC-10L gaat, tis voor mij voor het eerst dat ik naar een buizen versterker gaat. ik denk aangezien ik veel naar solo gitaar werk luister dat dat wel het mooiste is te horen met een buizen versterker.

Maar het merk staat wel bekend als goed ? .. heb zelf nog nooit van het merk gehoord.
Gebruikersavatar
Forza
Berichten: 616
Lid geworden op: di 24 jul 2007, 22:31
Locatie: Eindhoven

Re: YAQIN.

Bericht door Forza »

Ik zou voor een Yarland gaan bij TG-Acoustics, die zijn zeker goed en je hebt een dealer hier in Nederland.
BasBas3D
Ook commercieel actief
Berichten: 49
Lid geworden op: wo 01 dec 2010, 22:00

Re: YAQIN.

Bericht door BasBas3D »

Uiterlijk van de Yarland vind ik minder, maar naar uiterlijk moet je natuurlijk nooit kijken, gaat natuurlijk om de klank.
Heb nu de Yarland FV34BIIISA besteld (helaas verlopig nog niet leverbaar)
en heb de Yaqin MC-100B Class A en de MC10L op ebay besteld. kon het toch niet laten, dan kan ik lekker rustig op m`n gemak verschillen wat beluisteren en kijken welke het gaat worden, de gene die over zijn zet ik wel weer hier op de website neer.
BasBas3D
Ook commercieel actief
Berichten: 49
Lid geworden op: wo 01 dec 2010, 22:00

Re: YAQIN.

Bericht door BasBas3D »

squall schreef:
tjsa.. Aangezien ik die versterker niet ken en ook niet weet wat er aan 'omgebouwt' is is dat erg moeilijk te zeggen, echter in mijn hoofd is de Philips FR951 neit echt een highend versterker.
Ik weet niet precies wat alle verschillen zijn tussen de 100B en de 10L, echter de een is een KT88 en de andere een EL34. Zo ver ik weet vind men iha een KT88 iets mooier klinken echter zelf heb ik ze nooit op en vergelijkbare manier naast elkaar gehoord.
Ik weet ook niet pressies wat er allemaal in omgebouwd is.
Kan wel vertellen dat er heel veel onderdelen zijn vervangen voor betere en dure onderdelen.
Van +/- 7kilo is hij nu +/- 20kilo geworden, en geluid is stukken helderder en scherper dan wat het eerst was.
En sommige zeggen dat dit standaard een high end versterker is en sommige vinden het gewoon rommel.
Vind zelf altijd, wat is de definitie van high end.
En wie bepaald of het high end is of niet.

Wanneer ik ze allemaal die ik besteld heb naast elkaar heb staan zal ik uitgebreid verslag schrijven zo ver het help vol kan zijn, iedereen heeft natuurlijk z`n eigen idee en gehoor hoe het moet klinken.
Gebruikersavatar
RobertD
Berichten: 4408
Lid geworden op: di 10 jul 2007, 19:52
Locatie: Alphen a.d. Rijn
Contacteer:

Re: YAQIN.

Bericht door RobertD »

Interessante test.
Ik zou best eens met je mee willen luisteren, ben ook wel benieuwd naar die verschillen.
De yarland en Yaqin versterkers zitten volgens mij in hetzelfde segment, maar qua klank kan alles heel anders uitpakken.
Ben zeer benieuwd en ga dit zeker volgen.
BasBas3D
Ook commercieel actief
Berichten: 49
Lid geworden op: wo 01 dec 2010, 22:00

Re: YAQIN.

Bericht door BasBas3D »

Misschien leuk als ik dan even wat regel met mijn vader, Die woond in Haarlem.
Dat ik dan de 2 of 3 buizenversterkers mee neem naar hem toe en daar gaat beluisteren.
Dan neem ik ook wel een set focal zuilen mee omdaar mee wat te vergelijken,

Natuurlijk mag je zelf dan ook wel menemen. m`n vader vind het zelf ook erg leuk om mee te luisteren en te vergelijken.
Hoop tegen die tijd ook een goeie cd speler te hebben.
Gebruikersavatar
RobertD
Berichten: 4408
Lid geworden op: di 10 jul 2007, 19:52
Locatie: Alphen a.d. Rijn
Contacteer:

Re: YAQIN.

Bericht door RobertD »

Haarlem is goed te doen voor mij. Waar woon je zelf?
Gebruikersavatar
dre
Berichten: 17580
Lid geworden op: di 23 nov 2004, 20:55
Locatie: nerdwijk

Re: YAQIN.

Bericht door dre »

daar ben ik ook wel voor in!
cd-speler wil ik ook wel meenemen :wink:
BasBas3D
Ook commercieel actief
Berichten: 49
Lid geworden op: wo 01 dec 2010, 22:00

Re: YAQIN.

Bericht door BasBas3D »

Dan gaan we er gewoon een gezellige dag van maken.
Wanneer het zo ver is dat ik ze alle 3 heb staan dan gaan we wat afspreken, heb m`n vader al ingelicht, .. hij zal z`n cyrus systeem ook eens weer uit de kast halen.
Gebruikersavatar
]eep
Berichten: 469
Lid geworden op: za 03 mei 2008, 2:03
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: YAQIN.

Bericht door ]eep »

Leuk idee, samen luisteren is altijd leuker.

Ik heb beide Yaqins gehoord, en ik heb zelf een Yarland. Ik heb m zelf geïmporteerd lang voordat Crafty ze voerde. De Yarland is beter opgebouwd en afgewerkt. De MC10 is net als de FV34B een EL34 PP en klinkt daar ook naar. De eerste instap in buizenversterkers meestal. Een werkpaard. Aardig wat vermogen en een goede klank. Maar een beetje ... hoe leg ik dat nou uit. Gewoontjes, hees, braaf. Als je de EL34 vervangt door KT77 buizen dan klinkt het veel lekkerder; schoner, meer dynamiek, meer punch.
Dat heeft een KT88 ook. Maar dan nog iets meer. Alleen de MC100 heeft als nadeel dat de bias nogal hoog ingesteld staat en dat de buizen daardoor in een jaar al versleten zijn. Iets om rekening mee te houden, een setje KT88 kost zo €100.

De voorbuisjes van de Yarland zijn leuke buisjes die niet veel kosten (€10-20) en waar lekker mee te tuberollen valt. De ecc83, 6SN7 van de Yaqins ook natuurlijk, alleen betaal je daar de hoofdprijs voor (een paar Telefunken <> ecc83 kost je zo >€120). 6N1 valt niet veel mee te spelen.

En dan zijn de koppelcondensatoren ook nog belangrijk voor het geluid. In de Yarland zitten nu ClarityCap SA condensatoren: een hele verbetering en heel mooi, maar IMHO veel te wollig in het laag. Wat er in de Yaqins zit is helemaal niet veel soeps.

Lees deze startpost van mij maar eens. Daar staat meer info in. Je kunt ook gewoon bij deel 11 langskomen.

Beetje jammer dat ik dit nu pas lees want er is veel meer mooiers te koop vanuit China.
Craftyazumi
Berichten: 1
Lid geworden op: vr 18 feb 2011, 11:07

Re: YAQIN.

Bericht door Craftyazumi »

Yaqin mc-10L
Keuze's in dergelijke versterkers zijn van vele factoren afhankelijk.
Wat is je favo klankleur en wat verwacht je van een instapmodel als deze mc10L.
Zelf heb ik nu toch al geruime tijd veel plezier van mijn MC10L van yaqin en ben niet echt ontevereden , o.k. we weten allemaal dat er beter bestaat maar deze versterker leert je wel het geluid van buizen te waarderen al zij het wat met scherpe detaillering en een weinig laag.
Heb dit zelf al gemodificeerd naar JJ tubes in voor en hoofd sectie.Deze zijn nog niet ingespeeld maar klinken zeker anders en zetten een breder geluidsbeeld neer.
Nu concreet , wanneer je expirimenteert en je versterker , die je toch gaat aanpassen, hoeft niet de hoofdprijs te kosten.Mc10 L is best een acceptabele keuze.
Plaats reactie