tips voor versterkers / receivers gevraagd

over het kant & Klare spul dus

Moderator: Beheerdersteam

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33825
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

tips voor versterkers / receivers gevraagd

Bericht door Henkjan »

ivm het overlijden van de HK PM655 van m'n vader ben ik me aan t oriënteren op een nieuwe versterker of receiver voor hem. Het ding is voor in deze set. het maakt niet uit of het een receiver of een geïntegreerde versterker, of een set van pre en eind is. Het ding gaat alleen voor stereo gebruikt worden, maar als een AV receiver goed geschikt is zie ik geen reden om dat ding niet in overweging te nemen (gelet op de toch wel lage prijzen van die)

harde eisen (oftewel: als het hier niet aan voldoet, wordt het niet eens in overweging genomen ook al zou het gratis zijn):
  • in standaard maat kast met bediening aan de voorkant, moet in meubel komen.
  • voor&eind te scheiden ivm toepassen DSP
  • redelijk vermogen, moet een paar aardige bas speakers aansturen (geen aardbevingen nodig)
  • bij voorkeur wel een phono in
  • daarnaast nog minimaal ingangen voor tape, CD, tuner, TV
  • hoofdtelefoon
  • gewoon in NL te koop bij een fatsoenlijke hifi toko
daarnaast natuurlijk een aantal wensen:
  • niet duurder dan nodig is om aan bovenstaande eisen te voldoen, geen high-end dus, eerder mainstream
  • in het geval van een receiver, dan is internetradio en DAB toch wel fijn
  • een AB is wel handig
  • als die muziek van een USB stick / externe HD aankan is t ook erg leuk (maar niet meer dan dat)
Gebruikersavatar
firsttimer
Berichten: 133
Lid geworden op: do 25 feb 2010, 17:37

Re: tips voor versterkers / receivers gevraagd

Bericht door firsttimer »

Eerste types stereo-versterkers die me te binnen schieten:

NAD C356BEE (750,00 Euro)

http://nadelectronics.com/products/hifi ... -Amplifier

MARANTZ PM8003 (850,00 Euro)

http://us.marantz.com/Products/2570.asp#

DENON PM1510AE (800,00 Euro)

http://denon.co.uk/uk/Product/Pages/Pro ... 63716edcb7
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33825
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: tips voor versterkers / receivers gevraagd

Bericht door Henkjan »

jammer dan die NAD geen phono in heeft...

btw: de Marantz SR4023 lijkt me ook wel een aardige:
http://us.marantz.com/Products/2555.asp
Gebruikersavatar
Forza
Berichten: 616
Lid geworden op: di 24 jul 2007, 22:31
Locatie: Eindhoven

Re: tips voor versterkers / receivers gevraagd

Bericht door Forza »

Advance Acoustics MAP102 €599,-

Zeer veelzijdige geïntegreerde versterker met:

* Vier lijningangen
* Phono ingang MM
* USB input en 2 x jack 3,5 mm
* Loskoppelbare voor- en eindtrap,
* Metalen afstandsbediening
* 2 x 80W / 8 Ohm of 2 x 16W klasse A schakelbaar


Advance Acoustics MAP105 €499,-

Hybride geïntegreerde versterker met:

* Vier lijningangen
* Phono ingang
* MM/MC schakelbaar
* Loskoppelbare voor- en eindtrap,
* Metalen afstandsbediening
* Class A/B
* 2 x 70W / 8 Ohm, 2 x 110W / 4 Ohm.
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33825
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: tips voor versterkers / receivers gevraagd

Bericht door Henkjan »

kijk, dat gaat de goede kant op :mrgreen:

ik zat net zelf bij HK de receivers te bekijken, o.a. deze:
http://www.harmankardon.nl/harman-kardo ... -3390.html
is ook wel geschikt.
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33825
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: tips voor versterkers / receivers gevraagd

Bericht door Henkjan »

ik schreef:
  • gewoon in NL te koop bij een fatsoenlijke hifi toko
nou, dat zou dan HK uitsluiten, want die verkopen blijkbaar alleen nog maar via de MediaMarkten, ITSen, BBCen, Experten, etc... de enige uitzondering is Correct, voor de rest alleen maar witgoedzaken :roll:
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33825
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: tips voor versterkers / receivers gevraagd

Bericht door Henkjan »

Tussenstand

Afvallers:
  • De beide genoemde Maranzen zijn in .nl niet leverbaar, de wel hier leverbare equivalenten hebben geen pre-out/main-in en vallen dus af.
  • De NAD heeft geen phono en laten we dus ook voor wat die is.
Voorlopige kandidaten:
versterkers: receivers: Waarbij van zowel bij AA als HK de €100 die t duurdere model moet kosten wel goed besteed zullen zijn. Deze beide hebben ook wat extra functionaliteit wat betreft aan kunnen sluiten van iPods, USB spelers, of digitale bronnen, de Denon is wat dat betreft heel basic, maar ik verwacht dat die dat wel goed maakt in kwaliteit.
kradav
Berichten: 13
Lid geworden op: wo 25 nov 2009, 10:09

Re: tips voor versterkers / receivers gevraagd

Bericht door kradav »

Harman Kardon HK 980
heb hem zelf ook!

Uitgangsvermogen (per luidspreker) 80 watt
Analoog in
6
Analoog uit
2
Pre-out
Platenspeler-aansluiting
Meerkanaals input
Luidspreker selector A+B
Multi-Zone mogelijkheid
Source Direct
Afstandsbediening
Gewicht
12,7 kg
Gebruikersavatar
Candisa
Berichten: 740
Lid geworden op: za 04 apr 2009, 8:36
Locatie: Ieper, België

Re: tips voor versterkers / receivers gevraagd

Bericht door Candisa »

Henkjan schreef:
voor&eind te scheiden ivm toepassen DSP
Dit is het enige dat ons zou kunnen weerhouden om een Yamaha AX-497 te kopen (aangezien we speakers willen bouwen met actief sublaag met een Reckhorn en de pre-out met hoog-doorlaat er van ook graag zouden kunnen gebruiken).
Oudere Yamaha versterkers uit de AX-59x reeks (bijvoorbeeld de AX-592) hebben echter wel die mogelijkheid, en kom je toch wel geregeld tweedehands tegen voor nette prijzen...

Isabelle
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33825
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: tips voor versterkers / receivers gevraagd

Bericht door Henkjan »

kradav schreef:
Harman Kardon HK 980
heeft geen main-in
Gebruikersavatar
hrscharft
Berichten: 1507
Lid geworden op: wo 14 okt 2009, 1:17
Locatie: Delfzijl

Re: tips voor versterkers / receivers gevraagd

Bericht door hrscharft »

Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33825
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: tips voor versterkers / receivers gevraagd

Bericht door Henkjan »

hrscharft schreef:
wat dacht je anders van iets uit de Pioneer Reference serie?
zien er goed uit, maar iets van MP ziet m'n pa niet zitten... (al helemaal niet als daar al dingen bijstaan met krakende potmeter)

hij heeft dus deze maar besteld
Bijlagen
HK3490.jpg
Gebruikersavatar
hrscharft
Berichten: 1507
Lid geworden op: wo 14 okt 2009, 1:17
Locatie: Delfzijl

Re: tips voor versterkers / receivers gevraagd

Bericht door hrscharft »

Is in te komen,

een van die links is trouwens een revisiebedrijfje in enschede dus dat was misschien een optie geweest.
Vind die reference dingen er wel machtig uit zien trouwens hoor vooral die 700 series.

Ps was je al een toe gekomen aan dat needle westra projectje?

groet,

Harm.
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33825
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: tips voor versterkers / receivers gevraagd

Bericht door Henkjan »

hrscharft schreef:
was je al een toe gekomen aan dat needle westra projectje?
staat vrij laag op de prio lijst... maar aan de andere kant kost t ook niet veel tijd.....
Gebruikersavatar
hrscharft
Berichten: 1507
Lid geworden op: wo 14 okt 2009, 1:17
Locatie: Delfzijl

Re: tips voor versterkers / receivers gevraagd

Bericht door hrscharft »

Is ook geen haast bij hoor maar was gewoon even nieuwsgierig.
Plaats reactie