Siliconeblokjes als onderzetters voor je luidspreker

Algemene onderwerpen die niet specifiek in een van de andere categorien vallen.
zelfbouw, modificaties, restauraties., etc, enz

Moderator: Beheerdersteam

Gebruikersavatar
]eep
Berichten: 469
Lid geworden op: za 03 mei 2008, 2:03
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Siliconeblokjes als onderzetters voor je luidspreker

Bericht door ]eep »

Arno schreef:
]eep schreef:
ik denk dat de tekening van Arno in de praktijk nog heel lastig wordt om te realiseren. Die magneten hebben altijd de neiging om er naast te glippen. Heel lastig om ze zijdelings in het gareel te houden.
De gedachte is dat ze elkaar in het gareel houden. In theorie, als de magneten gelijk van sterkte zijn, blijft die plaat gewoon gecentreerd in het bakje.
Nee, want hij gaat draaien. Dan verschuiven namelijk alle magneten tov elkaar. En als hij gaat draaien komt het hout tegen elkaar en heb je weer contact.
Gebruikersavatar
Arno
Berichten: 3397
Lid geworden op: zo 17 apr 2005, 13:40
Locatie: Dordrecht

Re: Siliconeblokjes als onderzetters voor je luidspreker

Bericht door Arno »

Zoiets moet je natuurlijk altijd in de praktijk testen, maar ik denk dat als de magneten ver genoeg naar de hoeken van het paneel worden geplaatst, dat het paneel niet echt de kans krijgt om te draaien.
Gebruikersavatar
dre
Berichten: 17580
Lid geworden op: di 23 nov 2004, 20:55
Locatie: nerdwijk

Re: Siliconeblokjes als onderzetters voor je luidspreker

Bericht door dre »

volgens mij erg ver gezocht allemaal......
de testen(luister) die ik zelf bij mijn eigen systeen heb uitgevoerd leverden het beste resultaat op met 2 hardhouten driehoekjes vooraan en een demper aan de achterzijde.
Gebruikersavatar
Arno
Berichten: 3397
Lid geworden op: zo 17 apr 2005, 13:40
Locatie: Dordrecht

Re: Siliconeblokjes als onderzetters voor je luidspreker

Bericht door Arno »

dre schreef:
volgens mij erg ver gezocht allemaal......
Nee André, dit is gewoon leuk :D
Gebruikersavatar
dre
Berichten: 17580
Lid geworden op: di 23 nov 2004, 20:55
Locatie: nerdwijk

Re: Siliconeblokjes als onderzetters voor je luidspreker

Bericht door dre »

ik heb ook transparante ms polymeer,da`s net een tandje steviger.

nu nog iets om het in te maken en ik wil best een proefpakketje maken!
Jamesblond
Berichten: 791
Lid geworden op: wo 22 apr 2015, 10:55
Locatie: Arnhem

Re: Siliconeblokjes als onderzetters voor je luidspreker

Bericht door Jamesblond »

Als ik dit zo lees, zouden die DIY-siliconendempers wel eens een onderzoekje waard kunnen zijn (:

Mijn systeem (forse monitoren op met loodgrit en zand gevulde statieven, samen ca 32kg) staat nu op een laag tapijt, wat ligt op een laminaatvloer met een onderlaag, alles op een houten vloer in een antiek huis. Ik heb voor ontkoppeling een stel betontegels gekocht a €0,99 p/st, die op het tapijt gelegd en daarop de statieven met spikes in schoteltjes (WAF was toen niet van toepassing :mrgreen: ). De verbetering die dat opleverde was al enorm. Maar het lijkt erop dat het de moeite loont om de tegel en/of spikes eens te vervangen voor de siliconen DIY-dempers.
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen Luidspreker Zelfbouw”