Recappen Phillips versterker
Moderator: Beheerdersteam
Recappen Phillips versterker
Hallo,
Ik ben nu ongeveer zo'n 2 jaar de eigenaar van een Philips DFA-888 Versterker:
http://www.marantzphilips.nl/philips_df ... amplifier/
Ik heb hem nu openliggen omdat ik een aantal indicatie lampjes moet vervangen. Ik dacht dat het misschien ook verstandig zou om gelijk groot onderhoud te plegen, en alle condensators te vervangen. De versterker is namelijk zo'n 20-25 jaar oud. Hij speelt in principe prima, maar als hem weer wat kan oppeppen hiermee wil ik dat wel gaan doen.
Heeft dit zin, en zoja kennen jullie een website waar ik goede kwaliteit condensators kan vinden?
Alvast bedankt!
Ik ben nu ongeveer zo'n 2 jaar de eigenaar van een Philips DFA-888 Versterker:
http://www.marantzphilips.nl/philips_df ... amplifier/
Ik heb hem nu openliggen omdat ik een aantal indicatie lampjes moet vervangen. Ik dacht dat het misschien ook verstandig zou om gelijk groot onderhoud te plegen, en alle condensators te vervangen. De versterker is namelijk zo'n 20-25 jaar oud. Hij speelt in principe prima, maar als hem weer wat kan oppeppen hiermee wil ik dat wel gaan doen.
Heeft dit zin, en zoja kennen jullie een website waar ik goede kwaliteit condensators kan vinden?
Alvast bedankt!
Re: Recappen Phillips versterker
Bedankt! Ik heb bij de Audio fabriek het grootste gedeelte kunnen bestellen. Eerst die maar installeren, en daarna zoek ik wel naar de rest. Voorlopig heb ik genoeg te solderen 
Ik ben nog opzoek naar 51uf 10v en 510uf 10v condensatoren, en ik kan ze nergens vinden. Met welke waardes kan ik deze goed vervangen? ze zitten in de analoge kaart van de versterker.
Dat is hele vreemde waarde, Ik kan me niet herrineren dat ooit te hebben gezien.
Nu is het wel zo dat fabrikanten minder waarde's maken dan 20 jaar geleden. zo heb ik hier nog bijvoorbeeld Phillps 15 uF liggen.
Kun je ook zien of die twee elko's in de voedingspanningsljinen zitten? of in de signaal weg?
In het eerste geval kun je in principe af met 47 en 470 uF.
In het tweede geval zul je twee elko's paralel kunnen/moeten zetten om een de juiste waarde te komen.
Voor 51 zou je dan 47 en 4,7 paralel kunnen zetten, en voor de 510 kun je met 470 en 47 paralel wegkomen.
Als je rekent dat elko's een tolerantie van ongeveer 10 % hebben zou het aardig overeen moeten komen.
De vraag is of dat ook op de print gaat passen...
Nu is het wel zo dat fabrikanten minder waarde's maken dan 20 jaar geleden. zo heb ik hier nog bijvoorbeeld Phillps 15 uF liggen.
Kun je ook zien of die twee elko's in de voedingspanningsljinen zitten? of in de signaal weg?
In het eerste geval kun je in principe af met 47 en 470 uF.
In het tweede geval zul je twee elko's paralel kunnen/moeten zetten om een de juiste waarde te komen.
Voor 51 zou je dan 47 en 4,7 paralel kunnen zetten, en voor de 510 kun je met 470 en 47 paralel wegkomen.
Als je rekent dat elko's een tolerantie van ongeveer 10 % hebben zou het aardig overeen moeten komen.
De vraag is of dat ook op de print gaat passen...
Ah oke, dat is duidelijk bedankt. Volgens mij zit het niet in de singaallijn dus dan moet dan gaat het wel lukken. Ik heb net weer een aantal condensatoren binnen gekregen, alleen een daar van is niet helemaal mooi rond, zie foto. Kan dat enig kwaad?
Het lijkt wel of hij ergens klem tussen heeft gezeten, of het kwaad kan is moeilijk te zeggen.
Er is een kans dat er bij die inkeping aan de bovenkant een haarscheur zit waardoor de elko al na een paar jaar uitgedroogd is.
Er is een kans dat er bij die inkeping aan de bovenkant een haarscheur zit waardoor de elko al na een paar jaar uitgedroogd is.
hmm oke, toch maar even een mailtje gedaan naar de audiofabriek, of ze een nieuwe willen sturen... Ik wil toch wel zeker weten dat ik goed spul heb!
pff, ik heb een tijdje geleden een bestelling gedaan voor de overige condensatoren op http://www.elko-verkauf.de . Het pakketje zou op de 9e verzonden moeten zijn, en ik heb nog niks ontvangen. Ik begin me nu toch wel een beetje zorgen te maken of het ooit nog aan gaat komen... erg fijn aangezien de verkoper aangaf dat sommige van de condensators in mijn bestelling de laatste in zijn voorraad waren.. 
Gewoon vervangen voor 56uF en 560uF. Gezien de spanning zullen ze in de voeding van het digitale deel zitten.KoenVW schreef:Ik ben nog opzoek naar 51uf 10v en 510uf 10v condensatoren, en ik kan ze nergens vinden. Met welke waardes kan ik deze goed vervangen? ze zitten in de analoge kaart van de versterker.
Groeten,
Mischa